Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda

Dawid Kocik
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda
Odświeżona Honda Accord pojawi się w salonach w kwietniu. W samochodzie zmieniono m.in. wygląd przodu, tylne lampy. Japończycy zmodernizowali też silnik Diesla i zmienili nastawy zawieszenia.
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda

Obecna generacja Hondy Accord (ósma z kolei) zadebiutowała w 2008 r. Już niedługo – podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie – japoński koncern pokaże zmodernizowaną wersję swojego auta klasy średniej.

Nadwozie

Zarówno sedan, jak kombi od 2011 r. będą miały przeprojektowany przód. Kształt reflektorów i atrapy chłodnicy został zmieniony, a kierunkowskazy mają przeźroczystą obudowę.

W najwyższych wersjach wyposażeniowych pojawią się biksenony z systemem doświetlania zakrętów. W sedanach nieznacznie zmieniono kształt tylnych świateł, nad tablicą rejestracyjną pojawiła się ozdobna, chromowana listwa.

Wnętrze

W środku zastosowano nowe materiały tapicerskie siedzeń i paneli drzwiowych. W wersji półsportowej Honda Accord Type S dodano półskórzane siedzenia z ciemnoszarym wykończeniem i czarnymi zagłówkami.

Zmodernizowany silnik Diesla

W silniku wysokoprężnym 2,2 i-DTEC o mocy 150 KM inżynierowie koncernu Honda zredukowali straty spowodowane tarciem. Rezultatem jest ograniczenie emisji CO2 o 9 g/km w wersji sedan z 6-biegową przekładnią manualną i o 11 g/km w wersji ze skrzynią automatyczną.

Zmiany te idą w parze z modyfikacjami mającymi na celu poprawienie aerodynamiki. Zastosowano większą przednią osłonę powietrzną oraz pokrywy podwozia i tylnej ramy pomocniczej.

Wiele wysiłku włożono także w ograniczenie strat spowodowanych tarciem kół i opon. W tym celu użyto łożysk kół o niskim tarciu oraz opon o zmniejszonym oporze toczenia. Ponadto, w wersjach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, straty spowodowane tarciem zredukowano dzięki zoptymalizowaniu przełożeń. Dzięki temu zmniejszyło się również zużycie paliwa.

Podwozie

Inżynierowie z Japonii wspólnie z kolegami z Niemiec i Wielkiej Brytanii dopracowali amortyzatory w wersjach Honda Accord Tourer i sedan. Dzięki temu samochód ma lepiej prowadzić podczas szybkiej jazdy autostradą, jak i lepiej tłumić nierówności.

Zmodernizowana Honda Accord pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w kwietniu tego roku.

fot. Honda

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty