Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Accord Type-S

Data publikacji: Autor: Daniel Nowakowski

Fot. Daniel Nowakowski Wprowadzona w 2009 roku na rynek Honda Accord w wersji Type-S dostępna jest z dwoma silnikami do wyboru – 201-konną jednostkę benzynową i wysokoprężną osiągającą 180 KM mocy. Ta ostatnia wersja może znaleźć uznanie wśród wielbicieli japońskiej marki w Europie – nie dość, że oszczędna, to kosztuje tyle samo, co benzynowa.

Fot. Daniel Nowakowski Sportowa linia nisko zawieszonego nadwozia tworzy z mocnym Dieslem dobraną parę. Klekoczące i wolne silniki wysokoprężne odeszły dawno do lamusa a nowe wcale nie ustępują  kulturą pracy „benzyniakom”. 2.2-litrowy silnik wykonany w technologii CommonRail Accorda jest cichy w pełnym zakresie obrotów, elastyczny i zapewnia przyzwoite  osiągi. To zmodernizowana jednostka z poprzedniej generacji, której moc po zmianach turbosprężarki i głowicy wzrosła z 150 do 180 KM.

Wysoki moment obrotowy 380 Nm dostępny jest już przy 2000 obr./min. Dzięki temu Accord Type-S chętnie reaguje na pedał przyspieszacza - do setki rozpędza się w 8,8 sekundy. Sześciostopniowa, manualna przekładnia pracuje perfekcyjnie, a krótkie i precyzyjne przełożenia pozwalają na sprawne operowaniem drążkiem zmiany biegów, co docenimy zwłaszcza jeżdżąc po mieście. Auto rozpędza się maksymalnie do 220 km/h.

Type-S nie jest paliwożerny. Średnie spalanie w według producenta wynosi 5,8 l/100 km, co mniej więcej odpowiada wskazaniom komputera podczas jazd testowych. Trochę gorzej wypada w ruchu miejskim – tutaj ciężko zmieścić się podawanych w broszurach 7,5 l/100 km i wychodzi około 1,5-2 litry więcej. Poza miastem przy spokojnej jeździe auto spala około 5 litrów oleju napędowego na 100 km.

Fot. Daniel Nowakowski Dużego plusa należy przyznać Hondzie Accord za komfort jazdy. Samochód ma świetnie zestrojone zawieszenie - jest odpowiednio sztywne, co pozwala na śmiałe pokonywanie ostrych zakrętów, a jednocześnie dobrze tłumi nierówności. W panowaniu nad pojazdem pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy.

 Wnętrze sedana jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Nie wygląda może zbyt efektownie, jest raczej spokojne i stonowane. Accordem podróżuje się wygodnie. Łatwo jest zająć odpowiednią pozycję za kierownicą, a miękkie wyprofilowane fotele dobrze trzymają ciało w zakrętach. Na brak miejsca nie mogą narzekać również pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie. Ciasno robi się jedynie, gdy na pokładzie Hondy znajduje się 5 osób. Bagażnik japońskiego sedana jest jednym z mniejszych w swojej klasie - ma 460 l pojemności.

Fot. Daniel Nowakowski Komfort pasażerów podwyższa dwustrefowa klimatyzacja oraz zestaw audio z 9. głośnikami, soobwooferem, zmieniarką CD/Mp3 oraz Bluetooth. Niestety w pakiecie Type-S zabrakło nawigacji.

Podsumowując, Accord to niezłe auto na długie trasy – ciche i wygodne zapewnia komfortowe podróżowanie a ekonomia jazdy jest na rozsądnym poziomie. Cena Accorda Type-S wynosi obecnie 137 900 zł. W swoim segmencie Accord konkuruje na naszym rynku m.in. z Volkswagenem Passatem, Toyotą Avensis i nowością na naszym rynku Suzuki Kizashi. Na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie zaprezentowana zostanie wersja po faceliftingu.


Wybrane dane techniczne:

 

Honda Accord

Toyota Avensis

VW Passat

Wersja

Type-S

Prestige

Highline

Cena (zł)

137 900

132 500

125 690

Silnik

wysokoprężny

wysokoprężny

wysokoprężny

Pojemność (cm3)

2,2

2,2

2,0

Moc (KM)

180

177

170

Moment obrotowy (Nm)

380

400

350

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,8

8,5

8,6

Prędkość maksymalna (km/h)

220

220

223

Średnie zużycie paliwa (l / 100 km)

5,8

5,9

5,6

Skrzynia biegów

6-biegowa, manualna

6-biegowa, manualna

6-biegowa, manualna

Pojemność bagażnika (l)

460

509

565

Emisja CO2 (g/km)

154

157

146

Fot. Daniel Nowakowski

Fot. Daniel Nowakowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • poul

    DŻIZAS z pojemności 2,2 cm sześciennego 180 koni mechanicznych mocy !!!!????

  • grabba

    I widać pod kogo były robione przepisy zwiększające akcyzę dla samochodów o pojemności powyżej 2 litrów. Samochody niemiecki i francuskie mają przeważnie 2 litrowe diesele. Japończyki 2.2 i akcyzę wyższą o 10%. Moc taka sama, zużycie paliwa takie samo, emisja CO2 też, a płacimy 10% więcej. Za co?

  • Mecenas

    Skoro japończycy nie potrafią zrobić diesla poniżej 2,0 litra z mocą ok. 170-180 KM to chyba nie jest wina europejskich przepisów prawda? Zresztą co za różnica, ludzie i tak kupią VW Passata lub Forda Mondeo. To najczęściej kupowane w europie auta w tej klasie

  • Jarpoz

    Tu się mocno nie zgodzę. To że szkopy kupują auta niemieckie to normalne, to że firmy też takie kupują też jest uzasadnione (decyzje prezesów, "pro-europejskość", wspieranie rdzennych marek firm o przewadze kapitału danego kraju, itp), to używane kupowane w Polsce pochodzą z Niemiec też wiemy. Natomiast wielu ludzi chce kupować auta dobre i trwałe (sam do nich należę), nie chce kupować tak awaryjnych konstrukcji jak 2.0TDI, ale nie stać ich na auta japońskie z uwagi na akcyzę. Sam zamiast Superba kupiłem Mazdę 6, bowiem wszyscy prywatni posiadacze odradzali mi 2.0 TDI.

  • Jarpoz

    Bardzo dobrze że Japończycy nie chcą wysilać bardziej diesli bowiem - jednoznacznie jest udowodnione że w przypadku tych silników wysilanie ponad 70-75 km z litra pojemności skutkuje nieproporcjonalnym spadkiem trwałości i wzrostem awaryjności. Chore prawo, ale ktoś robi na tym interes i to naszym kosztem. Ale od zawsze wiadomo że najłatwiej się wykorzystuje tych którzy osiągać chcą coś więcej niż przeciętność.

  • dar617

    A ja sądzę że Japończycy dobre robią samochody ponieważ znają się na precyzji, ale spójrzmy nawet na osiągi i zużycie paliwa jakie mają,a w dzisiejszym czasie to jest bardzo ważne przy dobie takich cen paliwa.

  • Mecenas

    Weźcie tylko proszę pod uwagę, że sprzedaż Hondy Accord w porównaniu do Passata jest wręcz śladowa. W 2009 roku w samej europie sprzedano 800 tys Passatów, w 2010 650 tys mimo że kończono produkcję B6 a sprzedaż Accorda nie przekroczyła 50 tys sztuk

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Accord opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł