Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Civic 1.4 4D model 2001

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Wiosną ubiegłego roku zaprezentowano w Polsce nową, już 7. serię Hondy Civic.

Obecnie dostępne są trzy odmiany Civica. Do marca br. sprzedawane będą modele wyprodukowane w roku ubiegłym. Na naszym rynku Honda oferuje korzystne warunki gwarancyjne - 3 lata lub 100 tys. km na mechanikę, 3 lata na powłokę lakierniczą i 6 lat na korozję perforacyjną nadwozia. Znając jakość i niezawodność samochodów tej marki, możemy być pewni bezproblemowej eksploatacji. Dodać warto, że części zamienne i obsługa Hondy są dość drogie, ale częstotliwość przeglądów rzadka - co 20 tys. km.

Wyposażenie i cena
Dostępne wersje silnikowe 1.4 i 1.6 mają podobne wyposażenie, a różnice sprowadzają się do mniej istotnych pozycji. Tak więc w 1.6 otrzymujemy dodatkowo: centralny zamek drzwi sterowany pilotem, głośniki tylne, lusterka boczne w kolorze nadwozia i klamki zewnętrzne też w kolorze nadwozia.
Wyposażenie jest bogate, w standardzie otrzymujemy m.in.: elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), dwie przednie poduszki bezpieczeństwa, system ABS z elektronicznie sterowanym rozdziałem siły hamowania (EBD), pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, regulację wysokości fotela kierowcy, składane i dzielone oparcia siedzeń tylnych oraz elektryczne sterowanie szybami w czterech drzwiach i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne.
Sedan 4-drzwiowy z silnikiem 1.4 kosztuje 54 900 zł, z silnikiem 1.6 - 57 900 zł. Za lakier metalizowany trzeba dopłacić 2000 zł, tyle samo jeśli wybierzemy samochód w tzw. wersji ciężarowej.

Nowa koncepcja
Civic 4-drzwiowy jest przedstawicielem gamy modeli o nowej koncepcji konstrukcyjnej. Polega ona na tzw. "krótkim przodzie", czyli z długości całkowitej pojazdu wygospodarowano jak najwięcej miejsca użytecznego. Ten "krótki przód" osiągnięto przez: wprowadzenie nowego zawieszenia na kolumnach McPhersona, wysokie zamontowanie przekładni kierowniczej i racjonalnie wbudowaniu układu napędowego.
Podłoga jest płaska, bez tunelu centralnego, a zbiornik paliwa wykonano z plastycznej żywicy i tak uformowano, aby wypełniał dostępną przestrzeń.

Wnętrze
Honda podkreśla, że Civic ma najwięcej w swojej klasie miejsca dla pasażerów i bagażu.
Objętość bagażnika wynosi 450 dm3 , jest większa o 40 dm3 niż w poprzednim sedanie. W połączeniu z szeroką pokrywą odsłaniającą duży otwór wsadowy, korzystanie z bagażnika jest wygodne.

Prowadzenie pojazdu
Kierowca siedzi dość nisko, ale w bardzo dobrze ukształtowanym fotelu, podtrzymującym ciało chyba tylko po to, aby chwalić fotel. Samochód wykazuje się dużą stabilnością w ruchu i nie bardzo przechyla się na łukach dróg.
Urządzenia sterowania działają precyzyjnie, umieszczona w podłodze dźwignia płynnie wybiera biegi. Świetnie pracuje elektryczne wspomaganie kierownicy, którego siła wspomagająca zależy od prędkości pojazdu i momentu przykładanego do obracania kierownicy.
Silnik 1.4 (w taki silnik wyposażono testowanego Civica) na biegu luzem jest mało słyszalny. Podczas rozpędzania dość głośny.

Dane techniczne

Moc maks. (KM) 90-5600
Moment obr. (Nm-obr./min) 130-4300
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,3
Prędkość maks. (km/h) 185
Średnie zużycie paliwa (l/100km) 6.4
Poj. bagażnika (l) 450
Cena (zł) 54 900-57 900

Fot. autor

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Civic zdjęcia

Honda Civic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Civic Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł