Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo. Test efektownego i szybkiego sedana

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl) Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

Nieprzerwanie od 1972 roku, czyli od 46 lat koncern Honda Motor Company oferuje Civica. Obecnie sprzedawana odmiana jest już jego dziesiątym wcieleniem. Pieczołowicie opracowana, zaawansowana konstrukcja oparta została na całkowicie nowej płycie podłogowej, dzięki której nadwozie sedana stało się szersze, dłuższe oraz niższe od pojazdu poprzedniej generacji, a zarazem zyskało bardziej sportowy charakter.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Przy realizacji projektu zespół inżynierów skupił swe działania wokół sloganu „otokomae”, który oznacza wewnętrzne piękno, grację oraz elegancję. Premiera nowego Civica miała miejsce na Auto Show w Los Angeles we wrześniu 2015 roku. Produkowany jest w trzech odmianach nadwozia: sedan, hatchback oraz jako niedostępne w Europie coupe. Dla sedana przewidziano tylko jeden silnik - turbodoładowany benzynowy 1.5 VTEC Turbo o mocy 182 KM. Dostępne są też trzy zakresy kompletacji wyposażenia: Executive, Elegance i Comfort. Auta kompaktowe to najliczniejsza grupa pojazdów na rynku, dlatego nie dziwi tak liczna konkurencja dla produktu japońskiej marki reprezentowana m.in. przez Forda Focusa, Mazdę 3, Opla Astrę, Renault Megane czy też Toyotę Corollę.

Redakcja poleca:

Używane auto z importu. Najpopularniejsze modele
Przekroczenie prędkości. Ten przepis to mit
Prawo jazdy 2018. Zmiany opóźnione?


Stylistyka Civica wyznacza nowe kierunki i powoduje, że auto jest najprawdopodobniej najbardziej sportową odmianą w historii modelu. Krótkie zwisy, aluminiowe tarcze kół, bryła przypominająca pojazdy typu coupe podkreślają aerodynamiczne właściwości oraz sportowy charakter auta. Design odzwierciedla dążenie konstruktorów do innowacyjności i osiągnięcia indywidualnego charakteru japońskiej marki. W przypadku prezentowanego modelu nadwozia bardziej przypomina liftbacka niż klasycznego sedana, główna różnica polega na tym, że w pierwszym przypadku szyba tylna unosi się jako integralny element pokrywy bagażnika, a w przypadku testowanego pojazdu jedynie sama pokrywa. Łagodna linia dachu, która płynnie łączy się z szybą tylną i pokrywą komory bagażnika zapewnia dynamiczny i ponadczasowy styl Hondy Civic.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Pełen świeżości, nieco futurystyczny wygląd powoduje, że trudno ją pomylić z jakimkolwiek innym autem poruszającym się po drodze. Aluminiowe tarcze kół o ciekawym kształcie, chromowane klamki i listwy wykończeniowe bocznych szyb to elementy, które powodują, że profil auta staje się elegancki. Duża szeroka, pozioma, chromowana listwa łączy w subtelny sposób reflektory przednie i wraz z czarną kratą wlotu powietrza tworzą atletyczny, niepowtarzalny wizerunek przodu. Trójwymiarowe zachodzące na poszycia boczne klosze lamp tylnych, unoszący się ku górze masywny zderzak to cechy tyłu nadwozia nowej Hondy.

Szersza i dłuższa płyta podłogowa pozwoliła w porównaniu z modelem poprzedniej generacji na stworzenie pojemnego przedziału pasażerskiego. Fotele zostały opracowane tak, aby ich kształt zapewniał możliwie najlepsze podparcie oraz boczne trzymanie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Siedzenia są dość wygodne siedzi się na nich jednak bardzo nisko, co przypomina nam o tym, że zasiadamy w aucie o sportowych aspiracjach.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Nowy Civic zaskakuje przestronnością kabiny. Miejsca jest pod dostatkiem zarówno na przednich fotelach, jak i dla osób zasiadających na kanapie tylnej. Kształt deski rozdzielczej, nawiązujący w sposób bezpośredni do designu zewnętrznego, wysoka konsola centralna, elementy wykończeniowe w kolorze matowego aluminium oraz stalowe nakładki pedałów to cechy nadające wnętrzu sportowego charakteru. Kierowca ma do dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, za którą umiejscowiony jest nowoczesny wyświetlacz imitujący panel zegarów prędkościomierza i obrotomierza. W centralnej części kokpitu dominuje duży, kolorowy ekran, który obsługuje system audio, nawigację satelitarną, bluetooth, telefon, rozbudowany komputer pokładowy oraz kamerę cofania.

Przez zastosowanie dotykowego wyświetlacza zminimalizowana została liczba przycisków i pokręteł sterujących układami komfortu, w jakie wyposażono pojazd. Te, które pozostały zostały umieszczone tak, aby zachować jak najwyższy poziom ergonomii. Tak jak kabina również bagażnik cechuje duża objętość. Do dyspozycji mamy aż 519 litrów, co jest jednym z najlepszych wyników w klasie kompaktów. Gdy zaistnieje potrzeba przewiezienia większych przedmiotów lub większej ilości bagażu, możemy go powiększyć przez złożenie dzielonego asymetrycznie oparcia siedzeń tylnych. Jedyne, co może utrudniać załadunek to niewielki otwór bagażnika, co jest typową cechą nadwozi typu sedan. Innowacyjna stylistyka, miękkie w dotyku plastiki, materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości oraz znakomite spasowanie poszczególnych elementów to atuty obszernego wnętrza prezentowanej Hondy.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Japońska marka odeszła od stosowania wolnossących silników, do których była bardzo przywiązana i postawiła na nowe turbodoładowane jednostki. Czas pokaże czy był to dobry ruch. Pod maska testowanego sedana znajduje się benzynowa jednostka o pojemności 1498 ccm, maksymalnej mocy 182 KM i momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm. Jest to silnik, w którym zastosowano system elektronicznie sterowanych faz rozrządu i zmiennych skoków zaworów, co wraz z doładowaniem pozwoliło na uzyskanie wysokich osiągów przy jednoczesnym niskim zapotrzebowaniu na paliwo. Auto bardzo energicznie reaguje na wciśnięcie pedału przyśpieszenia, do 100 km/h rozpędza się - w zależności od wersji wyposażeniowej - w 8,4-8,6 sekundy i potrafi uzyskać 210 km/h.

Napęd na koła przednie przekazywany jest za pośrednictwem pracującej bez zarzutu sześciobiegowej manualnej przekładni. Wydatnie zwiększona sztywność nadwozia oraz obniżony środek ciężkości w porównaniu z poprzednikiem w znaczny sposób przełożyły się na poprawę właściwości jezdnych modelu.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Zawieszenie pojazdu to z przodu kolumny MacPhersona, tył natomiast to układ wielowahaczowy typu Multilink. Takie rozwiązanie wraz z precyzyjnie działającym układem kierowniczym zapewniają znakomitą zwrotność oraz dają kierowcy poczucie pewności prowadzenia. Zawieszenie zestrojone zostało tak, aby dać możliwie jak największy komfort przy jednoczesnym zachowaniu stabilności pojazdu i precyzji manewrowania.

Nowa czterodrzwiowa Honda Civic jest autem reprezentacyjnym, mimo że wywodzi się z segmentu C. Atutami jej są: w miarę komfortowe i bardzo przestronne wnętrze, dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa, sportowy charakter oraz znakomite własności jezdne. Design testowanego modelu jest nowoczesny i nieco futurystyczny, ale na pewno ponadczasowy. Za sprawą wyglądu nowy Civic ma pewną grupę przeciwników, ale również wielu zwolenników. Auto jest skierowane zarówno do osób, które chcą czerpać z jazdy dużą przyjemność jak i tych, co cenią sobie spokojną, komfortową jazdę, na co dzień. Ceny odmiany sedan rozpoczynają się od 91 400 złotych. Kwota ta dotyczy wersji kompletacji wyposażenia Comfort z manualna skrzynią biegów.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw Honda Civic dziesiątej generacji stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Auto zaskakuje przestronnością, precyzją prowadzenia i osiągami.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Henias (gość)

    Nikt o tym nie pisze w Europie, ale: - Tej wiosny wstrzymano w Chinach produkcję i sprzedaż samochodów Hondy z silnikiem 1.5turbo (CRV & Civic). - Na zimnym silniku paliwo przedostaje się do oleju przez pierścienie tłokowe. Nie ma oficjalnej propozycji rozwiązania, ale prawdopodobnie jest to wina pierścieni typu "lemon shape". Honda tłumaczyła, że problem występuje tylko w zimnych krajach, ale konsumenci w Guangzhou (+15 stopni w zimie) maja ten sam problem. - Organizacje konsumenckie w Kanadzie ostrzegają klientów przed tym silnikiem. - W USA Honda twierdzi że wszystko gra a konsumentom doradza wymianę oleju co 500 mil. Ciekawe, czy łożyska potwierdzaja samozadowolenie Hondy na jazdę z obniżoną lepkością mieszanki olej + petrol. Ergo Albo fabryki w Chinach & USA maja problem z jakością, albo ten silnik ma fatalny błąd projektowy.

  • Rock (gość)

    A to ciekawe ! Czyżby Japońce nie robili testów w warunkach arktycznych ?

  • Piotr (gość)

    Henias czy możesz załączyć link z informacjami o tym bo nigdzie nie mogę się tej informacji doszukać. A piszesz o tym na różnych forach i albo jesteś uczynnym człowiekiem albo chcesz zepsuć biznes Hondzie :)

  • HŁODEK (gość)

    Myślę że właśnie o to chodzi mam to auto od 4 miesięcy i nie zauważyłem nic takiego jestem bardzo zadowolony w dolnym zakresie obrotów zbiera się jak diesel a górnym dopiero zaczyna się zabawa))

  • Andrzej (gość)

    Wygląda na to że Honda ma wpadki jak w F1. Musi dopracować silnik 1.5T.

  • Cichociemny (gość)

    HENIAS "Akcja naprawcza ma usunąć problem zbierania się w misce olejowej silnika zbyt dużo nie spalonego paliwa. To prowadziło w niektórych przypadkach do przenikania silnego zapachu paliwa do wnętrza samochodu, a w innych do zapalania się kontrolki sygnalizującej konieczność sprawdzenia silnika." JAKI TO PROBLEM HENIAS?? U mnie nie śmierdzi ani nie zapala się kontrolka, a mam właśnie 1,5 i jestem mega zadowolony. AUTOSZTOS!!

  • xyz (gość)

    Mam civic 1.5 turbo od listopada 2017 r. Na liczniku ponad 20.000 km i nie występują problemy, o których pisze Henias. W kabinie nie czuję żadnej benzyny, a jeżeli chodzi o olej silnikowy to był już dwukrotnie zmieniany, a jego poziom nie ulegał zmianie. Nie zauważyłem, aby oleju przybywało lub ubywało, a regularnie sprawdzam poziom oleju. Ponadto jeżeli chodzi o przenikanie benzyny do oleju to spotkałem się z opinią, że przy określonym sposobie eksploatacji auta (tj. jazda na krótkich odcinkach, który uniemożliwia osiągnięcie przez silnik optymalnej temperatury) pewne ilości niespalonego paliwa mogą pojawić się z oleju w każdym silniku.

  • amator (gość)

    chyba wszyscy wiedza że aby silnik prawidłowo i długo funkcjonował to należy dbać o wymiane oleju i nie szarżować przy zimnym silniku. Ta instrukcja dotyczy wszystkich silników.

  • Rafał (gość)

    XYZ to olej w tym silniku wymieniasz co 10.000 km.? Wskazuje to komputer? To bardzo krótki okres eksploatacji nawet jak na taki silnik (duże wysilenie)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości