Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Civic 3d

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 U większości producentów auto kompaktowe z silnikiem o mocy 110 KM jest uważane za samochód usportowiony. U Hondy jest nieco inaczej.

U większości producentów auto kompaktowe z silnikiem o mocy 110 KM jest uważane za samochód usportowiony. U Hondy jest nieco inaczej, ale dzieje się tak z powodu obecności w gamie modelu Civic Type-R, z silnikiem o mocy... 200 KM. Nie znaczy to jednak, że trzydrzwiowy Civic o mocy 110 KM jest zawalidrogą. Wręcz przeciwnie.

Honda przyzwyczaiła nas, że poszczególne odmiany Civika mocno różnią się od siebie. Tak jest i w przypadku najnowszego modelu. Wprawdzie trzy- i pięciodrzwiowe odmiany mają wiele wspólnego, na przykład wnętrze i przednią część nadwozia, ale już sedan zupełnie inne auto. Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Auta różnią się także krajem pochodzenia. Hatchbacki są produkowane w Anglii, czterodrzwiowe sedany zaś zjeżdżają z taśmy w Turcji.

Trzydrzwiowy Civic znacznie lepiej trzyma się drogi niż pozostałe odmiany. Nie jest tak nerwowy jak dość twardo zawieszony sedan i tak miękki jak model pięciodrzwiowy. W czasie deszczu, podczas cofania automatycznie włącza się wycieraczka tylnej szyby. To proste ale pomysłowe rozwiązanie. Szkoda, że tylne zagłówki zasłaniają dość mocno i tak niewielką tylną szybę. Nietypowo dla silników wielozaworowych jednostka Civika ma niezłą elastyczność, nie ma więc potrzeby zbyt częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów.

Trzedrzwiowy Civic 1,6 jest oferowany tylko w lepszej wersji wyposażenia LS. W standardzie otrzymujemy w nim m.in. ABS, cztery poduszki gazowe, wspomaganie układu kierowniczego, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie opuszczane szyby w dzrwiach, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, radioodtwarzacz i klimatyzację. Lista opcji obejmuje aluminiowe felgi i halogeny.

Wnętrze
Jak na japońskie auto rozwiązano je bardzo awangardowo. W oczy rzuca się przede wszystkim nietypowo umieszczona dźwignia zmiany biegów. Instynktownie szukamy jej między fotelami, tymczasem w Civiku znajdziemy ją... na środkowej konsoli. Trzeba przyznać, że to nietypowe rozwiązanie jest bardzo wygodne. Na krytykę zasługuje za to mechanizm odsuwania foteli, by wpuścić pasażerów do tyłu. Nie wiedzieć czemu, zastosowano go tylko w fotelu pasażera. Boczne poduszki należą do standardu w wersji z silnikiem 1.6.

Nadwozie
Z gamy Civika odmiana trzydrzwiowa podoba nam się zdecydowanie najbardziej, ma ciekawą, dynamiczną linię. Opadająca linia dachu i wznosząca się linia okien mogą się podobać. Charakterystyczne są przednie reflektory w kształcie trójkątów, w testowym modelu niezbyt przypadły nam do gustu szerokie listwy ochronne na zderzakach i z boku nadwozia. Inna sprawa, że na parkingu oddają one nieocenione usługi. Co ciekawe, lakier metalizowany jest wliczony w cenę samochodu.

Silnik
Do wyboru są trzy silniki - poza wymienionym wyżej 200-konnym, dwulitrowym monstrum można zdecydować się na jednostkę o pojemnóści 1,4 l i mocy 90 KM lub - jak w modelu testowym - 1,6 l 110 KM. Oczywiście wszystkie wymienione silniki są benzynowe. 110 KM to moc bardziej niż wystarczająca, 9,9 sekundy w sprincie od 0 do 100 km/h to wynik zdecydowanie powyżej przeciętnej. Niestety, już powyżej 3 tysięcy obrotów wyraźnie słychać go w kabinie. Przydałoby się nieco lepsze wygłuszenie lub tłumik o bardziej sportowym brzmieniu.

Podsumowanie
Civic w wersji trzydrzwiowej to z pewnością interesująca propozycja. Naszym zdaniem jest znacznie ładniejszy od pozostałych wersji tego auta. Jest nieco droższa od aut konkurencji, ale ma niezaprzeczalne atuty - dobre osiągi, bogate wyposażenie i trzyletnią gwarancję.

Honda Civic a konkurencja

Model Honda Civic Fiat Stilo Peugeot 307
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 16 16 16
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1590 1747 1587
Moc maks. (KM) 110 115 110
Maks. moment obrotowy (Nm) 152 162 147
Skrzynia biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/T T/T T/T
Średnica zawracania (m) 11,4 10,5 11,1
Objętość bagażnika (dm sześc.) 315 305 340
Długość (mm) 4135 4182 4200
Szerokość (mm) 1695 1784 1745
Wysokość (mm) 1435 1475 1510
Rozstaw osi (mm) 2570 2600 2610
Masa własna (kg) 1126 1240 1175
Ładowność (kg) 479 510 500
Prędkość maksymalna (km/h) 187 202 190
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 9,9 9,9 11,6
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 8,6 11,3 9,5
Poza miastem 5,5 6,1 5,8
Średnie 6,6 8 7,2

T - hamulce tarczowe, M - manualna skrzynia biegów

Wyposażenie

Model Civic LS Stilo Dynamic 307 XS
Cena (zł) 60 900 58 500 54 300
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne S S S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio S S S
Klimatyzacja S O O
Aluminiowe felgi O O O

S - standard, O - opcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Tonyssimus

    Mam hondę 1,6 3d z 2004 i nie wiem dlaczego nie mieszczę się w normach spalania pomimo, że nie szaleję. Poza tym wszystko ok. Jestem zadowolony.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Civic zdjęcia

Honda Civic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Civic Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł