Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36677 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Civic LS 1.6 V-TEC

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Wprowadzając na rynek nową, siódmą już generację Civica, japońska Honda zaadresowała go do średnio sytuowanego nabywcy. U nas będzie to nabywca dość zamożny.

Za najtańszą wersję z 3-drzwiowym nadwoziem w wyposażeniu S i silnikiem 1.4 zapłacimy 50900 zł, za najdroższego hatchbacka, 5-drzwiowego 1.6 LS aż o 9000 zł więcej. Droższa jest jeszcze wersja Type - R 3D, ale przeznaczona dla "sportowców", napędzana 200-konnym silnikiem.

Wszystkie wersje Hondy odznaczają się dość bogatym wyposażeniem, w standardzie mają; ABS + EBD, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, immobilizer, instalację radiową, dwie przednie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa i regulację ustawienia kierownicy. Kusząca jest wersja LS, która ma dodatkowo; elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, elektrycznie regulowane lusterka, boczne poduszki bezpieczeństwa, radio i klimatyzację.

Silnik
Kolejnym atutem "kuszącego Civica" jest 1.6-litrowy silnik. Pochodzi z rodziny określanej V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), czyli dysponuje systemem elektrycznie sterowanych zmiennych faz rozrządu i skoków otwarcia zaworów. System ten przyczynia się do podwyższenia mocy i poprawy przebiegu momentu obrotowego, a więc do elastyczności silnika pracującego w zakresie niskich obrotów. Tym samym samochód wykazuje dobrą dynamikę, a zużycie paliwa jest na umiarkowanym poziomie.
Źródło napędu umieszczono poprzecznie z przodu samochodu, napędowymi są koła przednie.

Jazda
Kierowca siedzi w wygodnym, dobrze ukształtowanym fotelu z regulacją wysokości. Ma bardzo dobrą widoczność przez szyby i łatwo mu określić gabaryty pojazdu, co pomaga w manewrowaniu. Civic ma jednak dość duży promień skrętu, a ozdobne - metalizowane kratki wlotu powietrza umieszczone w desce rozdzielczej odbijają się w lusterkach zewnętrznych (przy zamkniętych szybach bocznych).
Wspaniałe jest sterowanie pojazdem, wszystkie służące do tego urządzenia działają precyzyjnie, włącznie z praktycznie, w desce rozdzielczej umieszczoną dźwignią zmiany biegów.
Samochód jest dynamiczny, dobrze się rozpędza i jest stateczny w ruchu. Jedzie się nim pewnie, ale przy dużej prędkości, powyżej 100 km/h, głośna jest praca silnika.

Wnętrze
W desce rozdzielczej umieszczona dźwignia zmiany biegów i płaska podłoga sprawiają, że wnętrze jest przestronne. W wielu pojazdach wygodniej siedzi się z przodu niż z tyłu. W nowym Civicu wygodnie jest też z tyłu - dużo jest miejsca. Warto dodać, że zajęcie tylnych miejsc ułatwiają szeroko otwierane drzwi boczne tylne.
Liczne, podręczne schowki są niewielkie. Dość duży, o objętości 370 dm3 jest bagażnik i łatwo się do niego dostać, po uniesieniu drzwi w ścianie tylnej. Objętość bagażnika możemy powiększyć do 732 dm3 (mierzoną do dolnej krawędzi okien), po złożeniu dwuczęściowego tylnego siedzenia.

Jakość i bezpieczeństwo
Samochody Hondy są wykonywane z dobrych materiałów i dokładnie. Najnowszy Civic jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę jakości, tym samym spełnia wymagania programu jakości nazwanego Q10, wyznaczającego wysokie standardy wykonania, zauważalne np. w pasowaniu blach nadwozia. Szczeliny łączenia tych blach są minimalne, często wynoszą poniżej 0,5 mm. To klasa światowa, i to samochodu popularnego segmentu C.
Jakość konstrukcji idzie w parze z bezpieczeństwem. Do budowy nadwozia użyto stali o wysokiej wytrzymałości, a wiele miejsc konstrukcyjnych absorbuje energię zderzenia.

Dane techniczne

Silnik
1,6
Moc maks. (KM-obr./min)
110/5600
Maks. moment obr. (Nm-obr./min)
152/4300
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
10,2
Prędkość maks. (km/h)
187
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)
6,7
Cena wersji LS (zł)
59 900

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • formi (gość)

    auto jest super mam civiv 3d 1.6 ls 2003 pali nawet mniej paliwa

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Civic zdjęcia

Honda Civic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Civic opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Civic Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł