Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37019 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Civic. Plusy i minusy nowej generacji

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Honda Civic X 

Civic dotrzymuje kroku rywalom. Ma małe, ale mocne silniki oraz rozbudowane systemy służące bezpieczeństwu i rozrywce. Różni się od nich wyrazistą stylizacją i mocniejszym naciskiem na sportowe wrażenia. 

Fot. Michał Kij Do samochodów japońskich trzeba dojrzeć. Honda ma w Polsce grono wiernych fanów. Czy nowy Civic wzmocni czy przerzedzi ich szeregi?

Honda Civic X 

Civic dotrzymuje kroku rywalom. Ma małe, ale mocne silniki oraz rozbudowane systemy służące bezpieczeństwu i rozrywce. Różni się od nich wyrazistą stylizacją i mocniejszym naciskiem na sportowe wrażenia. 

Fot. Michał Kij To dziesiąta, „jubileuszowa” generacja Civica. Powstała na nowej platformie i jest „samochodem światowym”, występującym w jednakowej praktycznie postaci na wszystkich rynkach. Różnice dotyczą oferowanych lokalnie silników i wersji nadwozi. W Ameryce Północnej jesienią 2015 wszedł do sprzedaży 4-drzwiowy sedan, a wiosną 2016 roku 2-drzwiowe coupé, oba dostępne między innymi z 2-litrowym silnikiem VTEC, u nas nieobecnym. Pod koniec 2016 dołączył 5-drzwiowy hatchback, który teraz pojawił się w Europie. U polskich dilerów będzie w marcu 2017. Napędzają go nowe, benzynowe, turbodoładowane silniki 1,0 VTEC i 1,5 VTEC. Sedan z czworgiem drzwi będzie u nas w maju. Hatchback jest produkowany wyłączenie w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon i stąd wysyłany na cały świat.

Civic pojawił się w 1972 r. jako „Beetle killer”, mały samochód, który na chłonnym rynku amerykańskim miał przejąć choć część klientów Volkswagena „Garbusa”. W przeciwieństwie do niego miał zblokowany przedni napęd, silniki chłodzone cieczą i modnie stylizowane nadwozie w kilku wersjach. Civic przechodził różne koleje losu, ale od trzeciej generacji z lat 1983-87 poczynając, wyróżniał się zacięciem sportowym. Najnowszy model ma te same skłonności.

Stylizacja oddala go od typowego hatchbacka „bierz dzieci i w nogi”. Podkreśla długość i szerokość nadwozia. Civic wydaje się niski i rzeczywiście, jest nieco niższy od poprzednika i konkurentów. Wydłużono go za to o 15 cm, aby nie brakowało przestrzeni wewnątrz. Zbiornik paliwa przeniesiono spod przednich foteli w okolice tylnej osi. Nowy hatchback ma niżej położony środek ciężkości niż model dziewiątej generacji, a rozkład mas jest bardziej równomierny: na przód przypada 61%, gdy poprzednio było to 63%.

Redakcja poleca:

Volkswagen wstrzymuje produkcję popularnego auta
Kierowców czeka rewolucja na drogach?
Dziesiąta generacja Civica już w Polsce

Honda Civic X 

Civic dotrzymuje kroku rywalom. Ma małe, ale mocne silniki oraz rozbudowane systemy służące bezpieczeństwu i rozrywce. Różni się od nich wyrazistą stylizacją i mocniejszym naciskiem na sportowe wrażenia. 

Fot. Michał Kij Fotel kierowcy również jest niżej, co ma poprawiać „wyczucie” samochodu. Konstruktorzy położyli nacisk na dobre wrażenia z jazdy. Zapracowują na nie: sztywniejsza struktura nadwozia oraz nowe zawieszenie i układ kierowniczy. Ukoronowaniem tych dążeń będzie Type R, który ma wkrótce uzupełnić gamę. Sprzedawany już hatchback też ma się czym pochwalić. Przednie zawieszenie na kolumnach McPhersona i wielowahaczowe tylne wyposażono w wybranych wersjach w amortyzatory o regulowanej sztywności. Zębatkowy układ kierowniczy w wersji przygotowanej dla Europy działa bardziej precyzyjnie. Ma zmienne przełożenie: w miarę, jak kierowca obraca kierownicą, kąt skrętu kół zwiększa się nieproporcjonalnie, a auto „zacieśnia” zakręt. W efekcie rzadko trzeba zdejmować ręce z podręcznikowego ułożenia „na dziewiątej i na trzeciej”. Ponadto rozdzielono przekładnię kierowniczą i mechanizm wspomagania: każdy z tych elementów ma „swój kawałek” zębatki (ang. Dual Pinion System). Rozwiązanie to obniża opory ruchu i ogranicza przenoszenie na kierownicę nieprzyjemnych wibracji pochodzących z nawierzchni drogi czy układu napędowego. Specjalnie z myślą o naszym kontynencie dopracowano system stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA).

W modelach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest dość twarde, co można uznać za kolejny akcent sportowy. Silnik 1,5 l świetnie współgra z cechami Civica, wynikającymi z konstrukcji podwozia. W połączeniu z manualną skrzynią pozwala rozwijać 220 km/h i rozpędzać się do 100 km/h w ciągu 8,2 s (w wersji Sport).

3-cylindrowy silnik 1,0 nie gwarantuje tak dobrych osiągów, ale Honda nie musi się go wstydzić. Obie benzynowe jednostki z rodziny VTEC wykonano ze stopów lekkich, uzupełniając wytrzymałymi, żeliwnymi tulejami cylindrów. Mają bezpośredni wtrysk oraz po dwa wałki rozrządu (DOHC), zmienne fazy rozrządu (i-VTEC) i płynną zmianę czasu otwarcia zaworów (Dual-VTC). Lekkie i stosunkowo małe turbosprężarki z elektronicznie sterowanym zaworem upustowym i chłodnicą powietrza doładowującego mają niską bezwładność i zapewniają właściwe ciśnienie doładowania już przy stosunkowo małych obrotach silnika i niewielkim otwarciu przepustnicy. Przepustnica jest sterowana elektronicznie (ang. drive-by-wire), dzięki czemu działa szybciej i bardziej precyzyjnie.

Honda Civic X 

Civic dotrzymuje kroku rywalom. Ma małe, ale mocne silniki oraz rozbudowane systemy służące bezpieczeństwu i rozrywce. Różni się od nich wyrazistą stylizacją i mocniejszym naciskiem na sportowe wrażenia. 

Fot. Michał Kij

Honda Civic X

Civic dotrzymuje kroku rywalom. Ma małe, ale mocne silniki oraz rozbudowane systemy służące bezpieczeństwu i rozrywce. Różni się od nich wyrazistą stylizacją i mocniejszym naciskiem na sportowe wrażenia.

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • nick (gość)

    Do minusów dodał bym jeszcze dwa: - niska jakość tworzyw we wnętrzu (są dobrze spasowane ale bardzo twarde) - żenujące wyposażenie podstawowej wersji (za 70 tys. zł nie mamy ani klimatyzacji, ani radia!) Żeby mieć ekran systemu multimedialengo trzeba wydać 90 tys. zł (z silnikiem 1.0). Potencjalny trzeci minus - słabe reflektory. W testach amerykańskiego IIHS bardzo słabo wypadły zarówno halogeny, jak i opcjonalne reflektory diodowe. "Spore spalanie 3-cylindrowego silnika". Spore czyli jakie bo w artykule nie ma o tym ani słowa.

  • Mick (gość)

    Niestety mój romans z nowymi civikami dobiegł końca. Za 100 tysięcy nie kupię czegoś, co kupiłem za 74 (trzy lata temu). Niestety nie jestem beneficjentem dobrej zmiany na wyższe ceny. Chyba Honda się przeliczy.

  • kastyliusz (gość)

    Honda - super autko. A o takiej z artykułu, to można sobie pomarzyć, naprawdę. Piękna linia, klasa sama w sobie, no po prostu cudo. Ja to w ogóle oscyluję między skrajnościami, bo lubuję się albo w takich bardzo nowych modelach, jak ten albo w bardzo starych. Mam już takie dwa stare autka odnowione w garażu. Skupuję za grosze dosłownie i dłubię sobie sam przy nich. Teraz poluję na Hondę Civic VI, no i tutaj znalazłem dobrze zachowane autko za jedyne 6.000 zł - https://samochody.io/

  • kaka84 (gość)

    Civic ma już w hatchbacku 4.5 metra. gdyby przyczepili mu znaczek accord to by każdy zachwycał się jaki tani a tak. Chce kupić Hondę IX między innymi dlatego, że ma silnik wolnossący. Gdyby to było 1.4t 140KM z bezpośrednim wtryskiem to bym się nie zdecydował. Szkoda że i na tym polu Honda nie zachowała odmienności względem europejskiej konkurencji. Może nie każdy chce mieć silnik 1.0 i wtedy poszedł by do mazdy albo właśnie do Hondy a tak według mnie straciła asa w rękawie i swoją niszę. Nie ma szans z globalnymi korporacjami: Vw Group, Renault Group PSA Group. Chciała by stać się drugą TOYOTĄ ale...

  • ffaarararar (gość)

    toyota w tym momencie to już tylko czysty marketing...

  • Stara baba (gość)

    Zero info jak to jeździ. Siedziałeś w nim chociaż?

  • civic ufo (gość)

    tylko cena nie taka powinno byc o ok 10 tys mniej

  • hondass (gość)

    Dziś byłem w salonie hondy ,siedziałem w nowym civiku i powiem wam ze jak na kompakt to auto jest za duże jak by to był accord ok (sam posiadam civic VII gen)z tyłu przy wzroście 185 cm i siedząc za samym sobą jest za mało miejsca na głowę (tu dach opada bardzo nisko)w VII nie ma tego problemu,deska rozdzielcza i wszystko w środku mnie przytłacza ,auto ma według mnie bardzo brzydki tył,i silniki 1.0 i1.4 z turbo dziękuje mam w swoim civiku 1.4 atmosferyczny i to jest ok, ale nie wyobrażam sobie jazdy tak wysilonym silnikiem,jestem tez przekonany ze te auta za 5 lat beda tak samo awaryjne jak wszystkie inne wysilone jednostki,chyba została tylko mazda lub subaru.

  • Piki (gość)

    A ja mam juz nowego Civica w wersji 1.5 Prestige. Jest genialny. Mozna sobie pisac ze to bardzo drogi kompakt nie wart swojej ceny. Mozna tez wypisywac dyrdymaly ze uturbione silniki nie przystoja Hondzie. Ale proponuje skonczyc ze stereotypami. Swiat idzie do przodu i Honda musiala predzej czy pozniej przejsc na turbo. Ale jestem przekonany ze w wykonaniu Hondy jakosc bedzie zupelnie inna niz vw i innych europejczykow nawet po latach, co nie znaczy ze to silniki na 500tys km. Powiem wiecej. Silnik 1.0 ktorym tez pojezdzilem jest rownie swietny i osiagami przerasta dotychczasowe 1.8. I nie mowie tu o sprincie od 0-100 tylko o jego uzytkowych wlasciwosciach. Przesiadlem sie z Accorda 2.0 do Civica 1.5 i teraz mam auto przestronniejsze z wiekszym bagaznikiem, szybsze, oszczedniejsze w spalaniu i tansze w zakupie. Wiec nie piszcie ze to za drogi samochod bo wart jest tej ceny. Co nie znaczy ze nie ma mankamentow. Dla mnie plastiki na drzwiach nieco za tanie. Reszta bomba! Brawo Honda!

  • Blacha 72 (gość)

    Jeżeli ktoś mi mówi że Honda z silnikiem o poj. 1.0 za 70 000 tyś bez klimy i radia jest bardzo dobrym wyborem do miasta to po prostu nie wie co mówi albo jest totalnym idiotą.Mam hondę 9 generacji 1.8 i nie zamienił bym ją nawet za dopłatą,będę musiał o nią dbać żeby starczyła mi na długie lata bo to co teraz robią i nazywają samochodami to jest jakaś pomyłka, szczerze mówiąc prawdziwa motoryzacja skończyła się w latach 90 tych wielka szkoda.Pozdrawiam.

  • Piotr (gość)

    Jestem zawiedziony nowym civicem , nie podoba mi się linia , tył wgląda jakby był wyższy niż szerszy, , żenujące są tandetne wloty powietrza z przodu i z tyłu .Myślę , że to najbrzydszy zderzak świata . W bagażniku jakaś szmat imitująca półkę . Zastanawiam się dlaczego jest 30 000 droższa od poprzedniczki , przez jakieś gadżeciarskie systemy , które raczej w niczym nie pomogą . HONDO obudź sie i zrób fajny sportowy compakt na który od kilkunastu lat czekamy .

  • Pietrek (gość)

    Sprawdzał ktoś w ogóle cennik??? wersja comfort z silnikiem 1,0 kosztuje 80t i ma wszystko co auto mieć powinno!: klima aut, bluet, 5` audio, kier wielof, alufelgi, 4x el szyby, podgrz fotele prz! nie wymieniam dalej, zapraszam na www hondy przed napisaniem bredni o słabym wyposażeniu i wysokiej cenie (następnie polecam przeanalizować niemiecką konkurencję o tych samych parametrach silnika i wyposażenia)

  • Krakoszczyk (gość)

    Jest świetna prowadzenie super silnik 1,5 mega wyposażenie bardzo bogate w wersji sport plus polecam jestem zachwycony konkurencja już ma dość

  • arcz (gość)

    Panowie i Panie mam i jest zajebista . Miałem 9 wersje ale 10 jest mega . Chcesz jak działkowiec jedziesz pali poniżej 5 do 70-90km/h. Normalnie około 7,3 extremalnie około 12,5 . Piszecie cena - porównajcie sobie coś z niemca - golf w tym samy wyposażeniu -145kk skoda - 149k wiec argument ceny odpad . Proponuje się karnąć do salonu i odbyć jazde próbną . Kosmos !!! Do hondy mam tylko jedno ale - nie kupujesz co chcesz tylko co jest . To co było sprzedano w tydzień ja po swoją leciałem 300km . Ale było warto - i jeszcze jeden wynik - na dziś pobiła wszystkie rekordy sprzedaży na świecie - LOL pozdrawiam

  • hondka (gość)

    ja pierdo.... co to k.. jest??? jakie to paskudne... kto tym jezdzi? nastolatki spojler z deski pionerr....

  • hondka (gość)

    wole dopłacic czy kupic kia niz to to. dupa od pawiana

  • Parę słów prawdy (użytkuję wersję 1.0 Elegance) (gość)

    Artykuł nie kłamie, 1.0 wystarcza, reakcja silnika jest natychmiastowa nawet przy niskich obrotach, rzeczywiście turbiny są spasowane rewelacyjnie. Dzięki obniżeniu auta komfort prowadzenia Civica jest bardzo, bardzo wysoki. Nie rozumiem też niektórych opinii o materiałach (pomijam wersję "S", której chyba nikt nie kupuje. To obok Mazdy i francuzów najlepiej wykończone auto w swojej klasie, a wiem co mówię bo na jakość materiałów zwracam dużą uwagę. Cena werji Elegance to biorąc pod uwagę jej wyposażenie, naprawdę dobra oferta. Ktokolwiek ma wątpliwości polecam nie gadać głupot tylko przejechać się tym autem i wyrobić sobie własne zdanie.

  • Zaskoczony właściciel civic 1,5 cvt (gość)

    Witam, jestem posiadaczem nowej hondy 1,5 cvt i chętnie porozmawiam o serwisie auta. Auto oczywiście rewelacyjne i nie mam żadnych zastrzeżeń Ale w jakim tempie karze odwiedzić mi serwis to moim zdaniem Nieporozumienie! Właśnie w drugim miesiącu jazdy po przejechaniu 5000 km komputer z 360 dni do serwisu w maju dziś 26 lipca -licznik wskazuje mi przegląd za 160 dni. Czy to normalne ??? Wynika z tego ze to najbardziej wymagające serwisowania auto na rynku ! Czy ktoś jeździ nowym civic i sprawdzał już wskazania komputera ? Poproszę o kontakt i opinie. Oczywiście po kontakcie z serwisem hondy - to normalne. Poproszę o opinię. Rok.r@interia.pl

  • chyba zniesmaczony (gość)

    Witam , dzisiaj odbyłem wizytę w jednym z salonów aby zobaczyć nowego Civica i hmmm ... . Pierwsze wrażenie chyba ładniejszy niż na zdjęciach , ale ten tył niestety straszny . W środku gorzej niż w 9-yce bardzo uboga deska ( wersje Comfort i elegance), czarno i szaro - w dziewiątce coś się działo a tutaj bardzo jakby po niemiecku. Z fajnego star-treka pozostały tylko zegary niesty, choć one jak by za głęboko umiejscowione- bardzo dziwne uczucie, podłokietnik to największa klapa- materiał bardzo nieprzyjemny wręcz szorstki , wygląda jak obita decha dupnym materiałem!!! Sama konsola minimalistyczna , wręcz pusta Radio , ekran jak z 10 letniej komórki ! Skrzynia biegów ciężka z trudnym wejście m na 5 bieg ( ale zakładam ze podczas jazdy to możne sie zmienić). Tylnia kanapa - nieprzyjemna tkanina, miejsca duzo lecz mini nie mega wysokiego wzrostu 182 - nie mogłem sie wyprostować na oparciu bo zahaczałem głową o podsufitowe!!!! Kurcze bardzo liczyłem na nową Civic a tu pupa..

  • Adi (gość)

    Ja jeździłem honda ufo z 2007 przez 4 lata.Po prostu bajka.Teraz kupiłem hondę tourer i tak samo świetnie się jeździ.Polecam.Wyglad itp to rzecz gustu.Cena to kwestia możliwość .

  • Jeździłem (gość)

    Civic VIII, teraz jeżdżę nowym (2016) Civic IX 1,8 i jestem zachwycony. VIII i IX wyróżniają się stylistyką, co do X mam mieszane odczucia. Jedno jest pewne, po 4 latach latach jazdy VIII bez wahania nabyłem IX lecz na tym zakończę przygodę z Civic, gdyż X mi się nie podoba. Poza tym silnik 1,0 jest zbyt słaby a za cenę 1,5 można mieć coś lepszego np hybrydkę toyoty.

  • ~Marcin (gość)

    ten 1,0 to tylko na miasto bo na trasie się człowiek tylko męczy ten z silnikiem 1,5 l to takie minimum ale dupy nie urywa

  • Siwy (gość)

    W sprawie serwisu auto kupione w czerwcu 1.5 Cvt Z roku do przeglądu zrobili mi się 5 miesięcy dziś odwiedziłem ASO w Wrocławiu pierwszy przegląd 850 zł Żeby było śmieszniej to po opuszczeniu serwisu wskazanie komputera to 190 dni do następnego przeglądu Moim zdaniem to przesada i zaciąganie żywcem klientów na kasę

  • ~stef (gość)

    Oryginalna stylizacja - jest zarazem plusem i minusem??? ZDECYDUJCIE WRESZCIE BO TO WSTYD I ŻENADA!

  • Adamex (gość)

    Witam, od 2 tygodni jestem mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem sedana 1,5 cvt. Przyznam , iż jeździ mi się pysznie tym autem ale nie byłbym sobą gdybym nie dorzucił trochę dziekciu do tego miodu. To co zdołałem zauważyć to:. Otwieranie pokrywy bagażnika - odskakuje na zamku na kilka cm, resztę trzeba pomóc sobie ręką często zajętą zakupami, Słabe światła ,przy ksenonach w poprzednim moim Accordzie VIII to porażka, brak koła zapasowego jak dla mnie błąd, brak sterowania głosem w języku polskim, brak poręcznych schowków w bagażniku, brak możliwości regulacji wysokości fotela pasażera nie każdy chce siedzieć na asfalcie nie mówiąc o wysiadaniu, o mnóstwie rażących błędów w instrukcji obsługi jednak dość mocno zaawansowanego technologicznie pojazdu nie wspomnę, kamera cofania umiejscowiona tak , iż po przejechaniu kilku km w słocie mało co widać i na koniec wersja nadwozia typu liftback rozwiązałaby wiele niedogodności nie tracąc nic na sylwetce samochodu

  • Staszek (gość)

    Od półtora miesiąca jeżdżę Hondą Civic 1,5 Sport Plus. Jedno co mnie niepokoi w tym aucie to to, że wyróżnia się w tłumie. Przyciąga wzrok. Jazda, komfort, zużycie paliwa- rewelacja. Myślę, że na temat tego samochodu powinni wypowiadać się tylko jego posiadacze. Teoretyzować może każdy , ale wtedy tacy ludzie wprowadzają tylko swoje subiektywne nic nie znaczące oceny i wnoszą ogólnie fałszywe informacje

  • tox (gość)

    Staszek - jestem na etapie zakupie 1,5 Sport Plus !!!!

  • Staszek (gość)

    Polecam ten model. Ma wszystko co powinien mieć współczesny samochód. Do tego moc i niskie spalanie. To co podaje fabryka to prawda. Ostatnio jechałem w trasę, nie można było wyprzedzić przez kilkadziesiąt kilometrów, więc jazda do 90 km/h. Komputer pokazał spalanie 4,4 l/100 km. I pokryło się to przy tankowaniu.

  • Staszek (gość)

    I jeszcze jedno. Nie wiem skąd tyle dziwnych negatywnych komentarzy. Np. ja mam 186 cm wzrostu i siadając z tyłu wcale nie zahaczam głową w sufit, wszystkie biegi wchodzą lekko i precyzyjnie itd...

  • właściciel (gość)

    Oczywiście każdy swoje chwali, natomiast ja nie widzę w kategorii spalania, elastyczności silnika, prowadzenia, przestronności wnętrza i ceny nic innego. Fakt, że od zawsze jeżdżę autami tylko z Japonii i nie chcę komentować europejskich cudo - fałwejo - peugoto wynalazków. Co do tyłu, fakt jest inny i w wersji podstawowej nie wygląda szczególnie dobrze, ale w mojej sport plus z dwoma spojlerami i ciekawym wydechem według mnie prezentuje się miło dla oka. Dla wyważenia wypowiedzi przyznam, że są minusy użytkowe. Dla mnie największym jest pojemność baku i zasięg auta, mimo niewielkiego spalania przy normalnej jeżdzie w cyklu mieszanym (u mnie do 7.5L) zasięg średnio, to ca 600km. Poza tym nigdy nie udało mi się wlać więcej, niż 35l do baku...drugi minus, to klimatyzacja. Auto jest dość szczelne i niestety lubi zaparować mimo klimy, do tego centralne wloty przednie nie mają możliwości zamknięcia. To tyle ode mnie, dodam tylko, że żadne auto tak się nie prowadzi jak Civic X ;-)

  • MBM (gość)

    Jestem posiadaczką Hondy Civic X - 1,5 l sport plus. Jest to mój 5-ty Civic z rzedu. Musze przyznac, ze jestem bardzo zadowolona. Padł pomysł w mojej rodzinie, żeby może tym razem kupić inne auto. Uwierzcie, że jeśli chcecie inne auto z takim wyposażeniem, to zapłacie min. 30% więcej. Większość aut w tym segmencie to "golasy", a wszystkie udogodnienia w Hondzie bardzo się przydają w trakcie codziennego użytkowania.

  • Staszek (gość)

    Czy zaproponowali Ci wymianę oleju po ok. 3000 km tłumacząc to ewentualnymi opiłkami przy docieraniu silnika. Mnie zaproponowali a znajomemu nie, w książce serwisowej nic na ten temat nie ma

  • karibu (gość)

    Mam Honde Civic 1,6 IX 1,6 diesel i co na pewno mogę powiedzieć o nowej to żenujący środek Przymierzałem się do zakupu ale teraz juz nie wiem czy to dobry pomysł W marcu wchodzi diesel , moze z tworzywami coś poprawia, bo klne sie, aktualnie żenua w porownaniu do mojej IX-ki

  • karibu (gość)

    Nie wspomne o braku Magic Seats , naprawde fajnego patentu i multimediow na poziomie lat 2010

  • Stryq (gość)

    Jeżdże hondami od wielu lat i ten model podoba mi się tylko i wyłącznie w wersji type r :) 9 gen ma urok i jest spasowana stylistycznie o wiele lepiej od 10tki. Trochę przekombinowane wzornictwo niestety.

  • Kcin (gość)

    Kupiłem to auto, sedan 1,5 i jestem zadowolony, mimo że auto jest od prawie roku na rynku dalej jest nowością w tłumie kanciastych Skód, VW, Opli. Przyspieszenie dużo lepsze jak w parametrach, nie rozumiem czemu Honda zaniżyła te wartości. Nie trzeba być mistrzem kierownicy żeby przyspieszyć poniżej 8 sekund. A dynamika 80-120 na IV biegu to bajka po prostu wciska w fotel.

  • Robert (gość)

    I ja kupiłem Civica Sport... Stało się to już 10 miesięcy temu-w czerwcu 2017 roku! Super samochód! Nie ma dnia, bym, gdy jadę, przechodnie nie wodzili wzrokiem za nim... Jest świetny! Super się prowadzi, jest bardzo elastyczny. Wyposażenie na miarę XXI wieku! Pali mało! Jest szybki, zwinny i piękny! Miałem jeden defekt. Czujniki parkowania piszczały (z przodu) jak tylko samochód miał kontakt z wodą. P kilku miesiącach wymieniono cały grill, jest już prawie ok-prawie, bo przy hamowaniu, bądź skręcie, przy opadach deszczu, bywa, że przednie czujniki przez chwilę zapiszczą. Ogólnie, polecam! Pozdrawiam!

  • Staszek (gość)

    Podzielam opinie Roberta. Ja... odpukać nie mam żadnych awarii. Też pisałem w grudniu , że przyciąga wzrok wbrew wielu opiniom , że tył jest paskudny. Przecież oglądamy się za ładnymi dziewczynami a nie za przeciętnymi:)

  • Henias (gość)

    Nikt o tym nie pisze w Europie, ale: - Tej wiosny wstrzymano w Chinach produkcję i sprzedaż samochodów Hondy z silnikiem 1.5turbo (CRV & Civic). - Na zimnym silniku paliwo przedostaje się do oleju przez pierścienie tłokowe. Nie ma oficjalnej propozycji rozwiązania, ale prawdopodobnie jest to wina pierścieni typu "lemon shape". Honda tłumaczyła, że problem występuje tylko w zimnych krajach, ale konsumenci w Guangzhou (+15 stopni w zimie) maja ten sam problem. - Organizacje konsumenckie w Kanadzie ostrzegają klientów przed tym silnikiem. - W USA Honda twierdzi że wszystko gra a konsumentom doradza wymianę oleju co 500 mil. Ciekawe, czy łożyska potwierdzaja samozadowolenie Hondy na jazdę z obniżoną lepkością mieszanki olej + petrol. Ergo Albo fabryki w Chinach & USA maja problem z jakością, albo ten silnik ma fatalny błąd projektowy.

  • Piotr (gość)

    Wczoraj miałem jazdę próbną Hondą 1.5 T sport plus. Po jeżdzie zamówiłem ją od razu. Wcześniej sprawdzałem ceny z podobnym wyposażeniem forda, opla, skody i innych. Powiem tylko tyle że z podobnym wyposażeniem i z podobnym silnikiem mamy cenę Hondy porównywalna lub nizszą od konkurencji dlatego wszelkie wcześniejsze informacje o wygórowanych cenach Hondy to bzdura. Zmartwił mnie post Heniasa bo potwierdzałoby się to co piszą w poprzednich postach o informacjach o tym aby przyjeżdzać na wymianę oleju co 5000 km a nie tak jak przegląd opiewa 15 000. Zobaczymy co mi o tym powie salon sprzedaży

  • Staszek (gość)

    Piotrze, wymieniaj olej tak jak Ci komputer sygnalizuje i zaufaj inżynierom Hondy. Ja jeżdżę Hondami od 1997 roku i zawsze to dla mnie były idealne auta, których bym nie kupił sugerując się opiniami innych.

  • Jaśu (gość)

    Mam przejechane 38000 km na hondzie 1,5 plus od marca 2017, silnik i spalanie rewelacja .Natomiast tylna kanapa siedzisko boki się mechacą oraz przedni fotel na rancie zagniecenia. Składam reklamował w ramach gwarancji .Radze innym użytkownikom sprawdzenie stanu tapicerki. W przednich civicach VII, VIII, jakość tapicerki o niebo lepsza.

  • HŁODEK (gość)

    Civic 1,5 t 4d z którego jestem mega zadowolony ; po miesiącu potykania się o różne salony kupiłem hondę ; za silnik, prowadzenie , ilość miejsca w środku, spalanie, komfort jazdy, wyposażenie(EXECUTIVE), wielki szacun. po 2 miesiącach użytkowania mogę polecić wszystkim niezdecydowanym, a wszystkie negatywne i niezdecydowane komentarze,które przeczytałem wcześniej są nieobiektywne.

  • Piotr (gość)

    Honda Civic 1.5T Sport Plus CVT Black Perl Przejechane 2000 km. Trasa 140 km 7,5 l/100km. Miasto 8,2 l/100 km. Wiochy 60-90 km/h bardzo delikatna jazda nie dałem rady zejśc niżej niż 5,2 l na 100km. Minusy słaba widocznośc do tyłu. System multimedialny za wolny i nie intuicyjny. Reszta bajera. Prowadzenie, zawieszenie, spalanie ,dynamika. Zaczym podjąłem decyzje jeżdziłem oplem, mazdą, peugeot, nissan i wybrałem honde i jestem mega zadowolony.

  • Kierowca (gość)

    Honda civiv 1.5 Sport.O.K niby ale - wydech po środku- fatalny pomysł jak dla mnie. O haku można już zapomnieć. Hamulec ręczny elektryczy- wrr. Można wyłączyć kilka dupereli uciążliwych - ale po restarcie silnika są znowu Brak usb lub wtyczki "zapalniczki" dla pasarzerów. Bęzyna w oleju - standard :( Brak koła zapasowegovi brak miejsca na nie. Bagażnik - półka ze szmaty Schowki w drzwiach - masakra - nawet dowy nie włożymy litrowej do nich. Brak mi rozwiązania jak np. w wv czy skodzie z tylnym skłądanym podłokietnikiem do przewozów dłuższych przedmiotów - też kilka zł więcej tylko a praktyczność ogromna. Brak schowka na okulary - duży minus. Samochów udaje auto sportowe lub rodzinne a nie jest ani jednym ani drugim - za to posiada wady obu. Aby w podstawowej wersji nie było czujników parkowania z tyłu - za to inne pierdoły nieprzydatne w codziennej jeździe - pożałowania godne Mimo wszytsko jednak polecam - konkurencja wypada jeszcze gorzej pod tym względem jak wszystko przeanalizować

  • Ted (gość)

    Panowie i Panie powiem tak- jeździłem różnymi samochodami a polecam civic z jednego powodu, stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. SKODA VW Mazda Toyota Opel Koreańczycy wcale nie wychodzą taniej. Civic X sport można po negocjacjach kupić za 90 na gotowo z wybranym lakierem . Konkurencja za podobne wyposażenie a nie wspominając już o technologi nie oferuje nic więcej a wręcz przeciwnie. Gorsze auta zarówno jakościowo jak i technologicznie w podobnej cenie. Zerknijcie na cenniki Auris Mazdy 3 i wszystko w temacie. Stety czy niestety ale technologia Hondy górą.

  • Cezar (gość)

    Mam civica z silnikiem 1.0 Comfort z 2018 cena promocyjna 70500zł czyli 10000zł taniej od katalogowej jednak można uzyskać dobrą cenę, mam ją już 2,5 miesiąca przejechane prawie 4000km średnie spalanie z kompa po tym przebiegu to 7,0L, po samy mieści pali (Warszawa) 7,6L. Mega faje auto w tym moja pierwsza Honda: dużo miejsca przód, tył, bagażnik 470l bez dojazdówki , zawieszenie i układ kierowniczy świetny, silnik naprawdę daje radę w mięsie i na autostradzie spokojne rozpędził się do 200km i to nie był koniec, szybkość 180km na autostradzie można spokojnie utrzymywać bez stresu świetnie się trzyma, Oczywiście mocy nigdy za dużo i bardzo chętnie przesiadł bym się do 1.5, Za tą cenę rozważałem Astrę 1.4 125KM malutki bagażnik z dojazdówka około 300l bez 375l zawieszeniowo słabej i miejsca w kabinie też mniej, golf 1.6 TDI 110km prawie się zdecydowałem ale jak usłyszałem od córki że wygląd jak auto sprzed 10 lat a nie nowe to się zastanowiłem i padło na Civica i jestem mega zadowolony

  • Cichociemny (gość)

    HENIAS "Akcja naprawcza ma usunąć problem zbierania się w misce olejowej silnika zbyt dużo nie spalonego paliwa. To prowadziło w niektórych przypadkach do przenikania silnego zapachu paliwa do wnętrza samochodu, a w innych do zapalania się kontrolki sygnalizującej konieczność sprawdzenia silnika." CZY TO TAKIE STRASZNE?? Bywają o wiele poważniejsze problemy np z VW itp.

  • Marcin (gość)

    To auto nie jedzie tylko zapier...ala dlatego kierowcy aut produkcji z zachodniej rubieży się irytują jak nie mogą podołać. Jeszcze długa droga przed nimi a lampki lampeczki w autach z Niemiec nie dają tego co Japonia. Pozdrawiam Kapucynów Marcin

  • Marcin (gość)

    Na jednej z autostrad w Niemczech budzik zamknął się przy 240, a auto dalej jechało ........ Tej prędkości HONDA nie osiąga przez 10 km autostrady tak jak niemieckie super klamoty....... tylko hyc ..:) i jest.

  • Marcin (gość)

    Jeszcze jedno, żona jeździ Tiguanem 180 parę koni dieslem (2017). Niby moment niby coś, niby nic. Do Hondy przepaść. Marcin

  • katastrofa (gość)

    poloki, wy sie w koncu opamietajcie niewolnicy EU i Niemiec i wlasnej niewolniczej psychiki!!! HONDA zawsze byla technicznie i materialowo kilka razy lepsza jak nazistowskie VW,Mercedes czy jakies Audi, ktore powstalo za czasow Michaila Gorbaczowa!!!

  • katastrofa (gość)

    Dzisiaj juz twierdzicie ze.... Armia USA czyli Izraela bedzie strzec waszych granic z ich Technologia!!!Wszyscy jestescie debile i szumowiny, co widac na waszych drogach jaka kulture posiadacie!!!

  • Das autor (gość)

    Widać w postach tego forum,że ktoś ,kto jeździł tym autem ,zachwyca się nim!Większość jednak typowych kapeluszników-grzybiarzy ze Skody ,audi ,Vw,nawet gdy nie jeździła,wie ,że das auto jest lepsze.Lepsze,bo niemieckie,bo im tak powiedzieli i kapelusznicy w to wierzą,jak Ojcu z Torunia,który mówi,że pieniądze to zło i dlatego wszystkie należy oddać jemu.Sorry,taki mamy klimat

  • Wojtek (gość)

    Ja mam 4D 1.5 silnik od roku w wersji executive. minusy "szczelająca" tapicerka koło drzwi , przy prędkości powyżej 160km zaczyna falować maska(w serwisie powiedzieli że to normalne). lakier bardzo się rysuje. Spalanie poziomie około 6,5 l. Można zejść poniżej 5l ale nie przekraczając 80km/h (ale taka jazda mija się z celem). Trasa 100Km prędkość 160-170 km spalanie 7-8l Trasa 100Km prędkość 140 km(tempomat) spalanie 6l

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda Civic zdjęcia

Honda Civic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Civic opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Civic Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł