Honda Civic Type-R

Piotr Robakowski
Samochody kompaktowe to grupa aut, których wymiary zewnętrzne, obszerność wnętrza i osiągi zawierają się w atrakcyjnej cenie. Są w tej grupie także wyjątki...

Samochody kompaktowe to grupa aut, których wymiary zewnętrzne, obszerność wnętrza i osiągi zawierają się w atrakcyjnej cenie. Są w tej grupie także wyjątki, które tracąc rodzinny charakter, kierowane są do grupy nielicznej grupy odbiorców - szukających małego, ale szybkiego auta. Takie kompaktowe wyścigówki mogą rozdrażnić właścicieli znacznie droższych i szybszych samochodów, którzy czują się nieraz królami dróg.**Siła spokoju
Od wprowadzenia do oferty modelu Civic CR-X, Honda produkuje małe i bardzo szybkie samochody kompaktowe. Wraz z nowym modelem, pojawiła się jego sportowa wersja określana tradycyjnie już dla tej marki symbolem Type-R. Pojazd oferowany jest w trzydrzwiowej wersji nadwozia i tylko bryła nadwozia przypomina tego łagodnego i mało popularnego kompakta. Jego sportowa wersja nabrała drapieżności, dzięki wyraźnie zmienionym proporcjom - obniżono zawieszenie, dodano przednie i tylne spoilery, z boku wzrok przyciągają nakładki progowe i 17-calowe, aluminiowe obręcze kół. Dzięki tym kilku drobiazgom, auto nabrało bardziej wyrazistego wyglądu i siły.
Wnętrze
Lekki retuszom poddano także wnętrze. W testowej wersji znalazły się kubełkowe fotele, zapewniające podczas szybkiej jazdy pewne trzymanie tułowia. Niestety to rozwiązanie wybiorą osoby o szczupłej sylwetce, dla innych pozostaje tradycyjny fotel, który także poprawiono pod względem ergonomii. Utrzymana w ciemnych barwach tapicerka współgra z czerwonymi elementami - siedzeniami i podświetleniem tablicy przyrządów. Wyjątkowość auta podkreślają emblematy Type-R i numer konkretnego egzemplarza umieszczony w środkowym panelu między przednimi fotelami. Na uwagę zasługuje dobre spasowanie wszystkich elementów, które potwierdzają wysoką jakość produkcji samochodów tej marki. Przy tym Honda nie rozpieszcza użytkowników modelu Civic Type-R. Znajdziemy tu wszystko co potrzebne kierowcy - obrotomierz (najważniejszy element przy silniku, który kręci się do prawie 9 000 obr./minutę), regulowana kolumna kierownicy (szkoda że w jednej płaszczyźnie), czy ABS.
Nie znajdziemy natomiast na liście wyposażenia seryjnego systemu ESP - decydując się na zakup tego auta musimy mieć już spore umiejętności. W opcji jest manualna klimatyzacja - to duży naszym zdaniem minus - szczególnie przy cenie zakupu powyżej 100 tys. złotych. Na liście wyposażenia dodatkowego nie znajdziemy także bocznych poduszek powietrznych, czy kurtyn.
Pod maską...**
... spoczywa dwulitrowa, benzynowa jednostka napędowa o mocy 200 KM. To właśnie dzięki niemu, ważąca 1200 kilogramów Honda Civic Type-R przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6.6 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 235 km/h. Utrzymując silnik w dolnym zakresie obrotów spalanie nie przekroczy 7 litrów na 100 kilometrów.
Jeśli jednak w pełni chcemy wykorzystać możliwości benzynowej jednostki napędowej wówczas na pokonanie 100 kilometrów będziemy potrzebowali nawet 15 litrów.
Napęd przenoszony jest za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej na przednie koła. Utwardzone zawieszenie zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne, tak potrzebne przy pełnym wykorzystaniu 200, czekających na uwolnienie koni mechanicznych.
W mieście w wyniku dziur odczuwamy pewien dyskomfort, ale pełnię możliwości pojazd ukazuje na krętych, ale równych drogach. Za podstawową wersję modelu Civic Type-R, przyjdzie nam zapłacić 100.900 złotych - dwukrotnie więcej niż najtańsza odmiana tego modelu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty