Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda Civic Type R. Nowy rekord!

(ip)
Honda Civic Type RPo debiucie modelu produkcyjnego w 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie, najnowsza Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów z napędem na przednią oś. Fot. Honda
Honda Civic Type RPo debiucie modelu produkcyjnego w 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie, najnowsza Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów z napędem na przednią oś. Fot. Honda
Po debiucie modelu produkcyjnego w 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie, najnowsza Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów z napędem na przednią oś.

3 kwietnia 2017 roku przedprodukcyjny egzemplarz wykonał okrążenie słynnego na całym świecie toru w ciągu 7 minut i 43,8 sekundy. Czas okrążenia został osiągnięty podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia, co zapewniło najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniego modelu.

Kilka czynników miało wpływ na ustanowienie przez Civica Type R rekordowego czasu na Nordschleife. Najważniejszym jest zmodyfikowany i udoskonalony, 2-litrowy silnik VTEC TURBO, osiągający moc maksymalną 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe, krótsze przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej dodatkowo poprawiają przyspieszenie samochodu, podczas gdy nowy pakiet aerodynamiczny Type R zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i najlepszą w tej klasie równowagę między siłami wznoszenia i docisku.

Sztywna struktura nadwozia nowego Civica Type R jest o 16 kg lżejsza, niż w poprzednim modelu, a sztywność skrętną poprawiono o 38 proc., co zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie i stabilność w zakrętach. Nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie zwiększa stabilność podczas hamowania i ogranicza przechyły nadwozia, umożliwiając późniejsze hamowanie przed wejściem w zakręt i pomagając w osiągnięciu wyższych prędkości podczas jego pokonywania.

Samochód przedprodukcyjny, którym wykonano okrążenie, był technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej. Ze względów bezpieczeństwa, zainstalowano w nim pełną klatkę, ale jej obecność w żadnym stopniu nie zwiększyła sztywności nadwozia. Dodatkowy ciężar klatki został skompensowany przez czasowe usunięcie systemu multimedialnego i tylnych siedzeń. Samochód osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.

Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w Honda UK Manufacturing (HUM) w Swindon (Wielka Brytania) - globalnym ośrodku produkcyjnym dla dziesiątej generacji Civica hatchback. Type R będzie eksportowany do Europy i na inne rynki na całym świecie, w tym do Japonii i USA. Wejście na rynek Ameryki Północnej czyni go pierwszym modelem Type R, który będzie tam oficjalnie sprzedawany pod marką Hondy.

Zobacz także: Jak bezpiecznie kupić używany samochód?

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty