Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36843 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Ryszard Polit: Honda CR-V to rekreacyjno-terenowy pojazd z samoczynnie dołączanym napędem tylnej osi. W pojeździe nie ma reduktora, więc jego możliwości poruszania się w trudniejszym terenie są ograniczone. Honda, nadążając za współczesnym trendem, rozszerza gamę modeli napędzanych silnikiem wysokoprężnym o rekreacyjno-terenowy model CR-V.

Honda, nadążając za współczesnym trendem, rozszerza gamę modeli napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Dieslem napędzany jest również rekreacyjno-terenowy model CR-V. Fot. Ryszard Polit: Honda CR-V to rekreacyjno-terenowy pojazd z samoczynnie dołączanym napędem tylnej osi. W pojeździe nie ma reduktora, więc jego możliwości poruszania się w trudniejszym terenie są ograniczone.

 

Honda stosunkowo późno, bo 2 lata temu, wprowadziła na rynek własny silnik wysokoprężny, stosowany początkowo w modelu Accord. Ta jednostka napędowa jest od niedawna również wykorzystywana w modelu CR-V, który Fot. Ryszard Polit: Mocnym punktem auta jest wysokoprężny silnik skonstruowany przez Hondę o pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. Wyróżnia się wysoką kulturą pracy i umiarkowanym zużyciem paliwa. prezentujemy.

 

Cechy szczególne

 

Pomysł produkcji samochodu urlopowego nie jest szczególnie oryginalny, gdyż każdy szanujący się producent ma taki pojazd w ofercie. Model CR-V wyróżnia się jednak oryginalnym sposobem przeniesienia napędu. Na dobrej drodze napędzane są wyłącznie przednie koła pojazdu, Fot. Ryszard Polit: Tylne drzwi otwierają się w niewłaściwą stronę dla ruchu prawostronnego. a gdy zaczną się one ślizgać, napęd zostanie przekazany automatycznie także na koła tylne. W układzie przeniesienia napędu wykorzystano dwie pompy hydrauliczne, napędzane od poszczególnych osi pojazdu. Gdy wystąpi różnica obrotów między osiami to w konsekwencji między pompami wytworzy się ciśnienie hydrauliczne, które powoduje uruchomienie sprzęgła Fot. Ryszard Polit: Można podnieść samą szybę – to wygodne rozwiązanie. wielotarczowego. Honda zrezygnowała więc z popularnego sprzęgła wiskotycznego i to jest wyróżnikiem modelu CR-V.

Wnętrze pojazdu jest obszerne, a między fotelami przednimi znajduje się rozkładany stolik z uchwytami na napoje. Tylną kanapę można przesuwać wzdłuż nadwozia, zmieniając objętość bagażnika w granicach od 527 do 628 l. Jednym z niewielu mankamentów Hondy jest sposób otwieranie drzwi bagażnika, których zawiasy umieszczone są po prawej stronie auta. Dla ruchu prawostronnego wygodniej jest, gdy drzwi Fot. Ryszard Polit: Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. otwierają się w odwrotną stronę. Istnieje też możliwość otwierania samego okna tylnych drzwi. 

 

Silnik

 

Wysokoprężny silnik Hondy jest jedną z najciekawszych jednostek napędowych tego typu. Z pojemności 2,2 l osiąga moc 140 KM, jest zasilany układem common tail i doładowany turbosprężarką o zmiennej Fot. Honda: Tablica przyrządów jest czytelna i doskonale widoczna. geometrii łopatek. W celu obniżenia drgań zastosowano wałki wyrównoważające i sztywny blok silnika odlewany ze stopów aluminium w specjalnym procesie technologicznym. Silnik pracuje cicho i z małymi drganiami, zapewniając pojazdowi całkiem niezłą dynamikę. Zużycie paliwa w mieście nie przekracza 9 l na 100 km. Fot. Ryszard Polit: Między przednimi fotelami umieszczono stolik.

 

Wrażenia z jazdy

 

CR-V lepiej czuje się na słonecznych bulwarach kurortów niż na prawdziwych bezdrożach. Dzięki dobremu wyciszeniu wnętrza, hałas jest niewielki, co sprzyja dalekim podróżom. Komfort jazdy jest zupełnie Fot. Ryszard Polit: Objętość bagażnika można regulować przesuwając tylne fotele od 527
do 628 l. przyzwoity, podobnie jak własności jezdne. W układzie zawieszenia wykorzystano z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu układ dwóch wahaczy. Podczas pokonywania zakrętów pojazd jest stabilny i zachowuje się przewidywalnie, jeżeli prędkość nie jest zbyt duża. CR-V ma wyżej położony środek ciężkości. Układ przeniesienia napędu 4x4 jest wystarczająco skuteczny na śniegu, co mieliśmy możliwość sprawdzić, i w trudnych warunkach drogowych, np. podczas deszczu. Pojazdem tym bez obawy Fot. Ryszard Polit: Dźwignię hamulca ręcznego umieszczono wysoko przy konsoli środkowej. można też poruszać się po drogach gruntowych.

 

Podsumowanie

 

Honda CR-V sprawia pozytywne wrażenie – to typowy pojazd rekreacyjno-terenowy. Amatorów jazdy po bezdrożach może drażnić brak reduktora, co bardzo ogranicza możliwość poruszania się w trudnym terenie. Za Hondę CR-V napędzaną silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić 121 400 zł. Za to pojazd w wersji podstawowej jest dość dobrze wyposażony.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3 ):

2204

Moc maksymalna (KM/obr/min):

140/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

340/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,6

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

8,1

Prędkość maksymalna (km/h):

183

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

Droga hamowania od 100 km/h (m):

41,3

Pojemność bagażnika (dm3 ):

527-628

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ):

58

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km):

5,8/8,2

Długość x szerokość x wysokość (cm):

462 x 179 x 171

Rozstaw osi (cm):

263

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

Cena (zł):

121 400

 

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wnętrze jest przestronne, możliwość przesuwania tylnej kanapy.   

Silnik

*****

Bardzo nowoczesny diesel z układem common rail. 

Poziom hałasu

****

Niski poziom hałasu.

Hamulce

****

Droga hamowania Hondy jest zbliżona do drogi hamowania Kia Sorento 2.5 CRDi/140 KM.  

Dynamika

****

Dynamika Hondy jest lepsza od dynamiki Kia Sorento 2.5 CRDi/140 KM.  

Zużycie paliwa

****

Niewielkie zużycie paliwa.  

Nowoczesność konstrukcji

****

Konstrukcja nowoczesna, wielowahaczowe zawieszenie tylne.   

Wyposażenie seryjne

****

Wyposażenie dobre. 

 

Wyposażenie seryjne:

Honda CR-V LS

 

Poduszki powietrzne

4

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/S

Klimatyzacja manualna

S

Radio CD

s

Przednie światła przeciwmgielne

O

s - wyposażenie seryjne

o – wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda CR-V zdjęcia

Honda CR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda CR-V opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda CR-V Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł