Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37474 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda CR-V

Data publikacji: Autor: (LM)

Mimo że wygląda jak "terenówka", skonstruowano raczej z myślą o miejskich ulicach.

Od ubiegłego roku w salonach hondy dostępna jest już druga generacja popularnego modelu CR-V. My postanowiliśmy sprawdzić auto produkowane w latach 1997-2001.

Japoński samochód posiada napęd na cztery koła. Tylna oś poruszana jest jednak dopiero wtedy, gdy przednie koła zaczną się ślizgać. Wówczas ciśnienie oleju blokuje tzw. sprzęgło lepkościowe, które przekazuje napęd do tyłu. Rozwiązanie takie doskonale sprawdza się w trakcie codziennej eksploatacji na asfaltowych szosach, ale w trudnych warunkach terenowych jest mało przydatne. Dlatego też hondę CR-V należy traktować raczej jako podwyższone kombi, na bazie platformy modelu civic, niż prawdziwą "terenówkę".

Samochód prowadzi się bardzo stabilnie i nawet w dość ostro pokonywanych zakrętach, pojazd nie przysparza kierowcy niepotrzebnych emocji. Trudno również mu zarzucić cokolwiek pod względem komfortu. Niezależne zawieszenie czterech kół spisuje się, jak w drogiej limuzynie - sprawnie tłumi nierówności i pracuje przy tym bardzo cicho.

Do napędu samochodu wykorzystano dwa silniki. Oba mają pojemność dwóch litrów i różnią się tylko mocą. Słabszy, o mocy 126 KM, pozwala przyspieszyć do "setki" w 10,5 sekundy i jechać maksymalnie 174 km/h. Mocniejszy, 146-konny, zapewnia tylko minimalnie lepsze osiągi.

Właściciele modelu CR-V powinni pamiętać, aby regularnie, co 15 tys. km, odwiedzać serwis w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego. Po przejechaniu 120 tys. km należy wymienić w silniku pasek rozrządu.

Na rynku pojazdów używanych za hondę CR-V z 1997 roku trzeba zapłacić ponad 33 tys. zł. Egzemplarz o dwa lata młodszy to już wydatek ponad 45 tys. zł.

O modelu CR-V mówi Janusz Żukowski, kierownik serwisu w ASO Hondy w Katowicach:
- Bardzo niska awaryjność, udana stylistyka i duży komfort jazdy sprawiają, że używane modele cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Auta kupione w kraju i zadbane sprzedają się w zasadzie od ręki - w naszym salonie jest specjalna lista osób chętnych do zakupu takiego samochodu. Nieco bardziej ostrożnym trzeba być w przypadku pojazdów sprowadzonych z zagranicy w prywatnym imporcie. Wśród takich aut o wiele łatwiej trafić na egzemplarz powypadkowy, nie zawsze naprawiony jak należy.

Ceny czę ści zamiennych
klocki hamulcowe - 515 zł
tarcza hamulcowa (1 szt.) - 589 zł
amortyzator przedni (1 szt.) - 690 zł
amortyzator tylny (1 szt.) - 690 zł
wahacz przedni (1 szt.) - 1.060 zł
tłumik końcowy - 1.191 zł
maska silnika - 1.787 zł
szyba czołowa - 1.496 zł
błotnik przedni - 947 zł

Zalety
- niska awaryjność ogólna
- dynamiczne i niezawodne silniki
- dużo aut krajowych

Wady
- słabe zdolności terenowe
- drogie części zamienne
- mało aut oferowanych do sprzedaży

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda CR-V zdjęcia

Honda CR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda CR-V opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda CR-V Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł