Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36541 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Honda CR-V. Co oferuje wariant hybrydowy?

Data publikacji: Autor: Material partnera zewnętrznego

Honda CR-V

Honda CR-V pojawiła się na rynku w 1997 roku. Od tego czasu model ewoluował, by osiągnąć swoje obecne stadium. Dążenie do doskonałości konstruktorów tego SUV-a doprowadziło do wprowadzenia - po raz pierwszy w Europie - odmiany hybrydowej.

Fot. Honda Honda CR-V pojawiła się na rynku w 1997 roku. Od tego czasu model ewoluował, by osiągnąć swoje obecne stadium. Dążenie do doskonałości konstruktorów tego SUV-a doprowadziło do wprowadzenia - po raz pierwszy w Europie - odmiany hybrydowej.

We współczesnym świecie nie wystarczy produkować dobre samochody, by odnieść sukces. By to nastąpiło, należy produkować auta najlepsze, wyróżniające się wśród konkurencji zarówno pod względem designu, jakości wykonania jak i technologii oraz dbałości o środowisko. Właśnie taka jest nowa Honda CR-V.

Auto z jednej strony pozostaje w zgodzie z obecnym trendem stylizacyjnym Hondy - z charakterystycznym kształtem przedniego pasa z seryjnymi reflektorami LED, z drugiej zaś wyróżnia się szerszymi, muskularnymi nadkolami, bardziej wyrazistymi liniami maski i tylnych partii nadwozia. Całość sprawia wrażenie auta dopracowanego i solidnego. Tak jest w istocie.

Honda CR-V

Honda CR-V pojawiła się na rynku w 1997 roku. Od tego czasu model ewoluował, by osiągnąć swoje obecne stadium. Dążenie do doskonałości konstruktorów tego SUV-a doprowadziło do wprowadzenia - po raz pierwszy w Europie - odmiany hybrydowej.

Fot. Honda Po otwarciu drzwi pierwszym, co zauważamy jest przestronność i wszechstronność wnętrza. Te cechy są szczególnie ważne w aucie typu SUV, które przecież często jest kupowane przez ludzi aktywnych, których styl życia i aktywności, które są dla nich ważne, zmuszają do wożenia np. sprzętu sportowego i korzystania także z dróg nieutwardzonych. Bagażnik o pojemności wynoszącej przynajmniej 497 l pozwoli na bezproblemowe zapakowanie wakacyjnego ekwipunku dla całej rodziny, a po powiększeniu do maksymalnych 1694 l (mierzone do linii dachu), pozwoli na przewiezienie we wnętrzu np. rowerów, a zakupy w sklepie meblowym nie będą musiały się skończyć zamówieniem ich transportu do domu. Korzystanie z przestrzeni ładunkowej ułatwia podwójna podłoga, dzięki której nie ma problemu z luźnymi, mniejszymi przedmiotami w bagażniku oraz elektrycznie sterowana tylna klapa z bezdotykowym systemem sterowania ułatwiającym jej otwieranie w chwili, gdy podchodzimy do auta z dwiema rękami zajętymi np. trzymaniem zakupów. Kiedy auto parkuje w niskim garażu, można obniżyć punkt, do którego otwiera się klapa. Jazda po gorszych nawierzchniach wymusza na konstruktorach auta poświęcenie szczególnej uwagi dopracowaniu układu jezdnego pod względem komfortu. Tak też się stało w przypadku CR-V. Inżynierowie Hondy wypracowali rozwiązania pozwalające na zwiększenie komfortu jazdy przy jeszcze lepszej charakterystyce prowadzenia, pewniejszej kontroli przechyłów nadwozia oraz bardziej skutecznym tłumieniu nieprzyjemnych wibracji, drgań i hałasu. Komfort to nie tylko układ jezdny. To także jakość materiałów użytych do wykończenia kabiny pasażerskiej, ich spasowanie, wrażenia dotykowe i zapachowe. Pod tym względem nowa Honda CR-V zdecydowanie się wyróżnia. Komfort to także wyciszenie - tutaj dochodzimy do największej nowości w japońskim SUV-ie, dzięki której potrafi on poruszać się niemal bezszelestnie.

Honda jako producent samochodów ma dwudziestoletnie doświadczenie w produkcji aut o napędzie hybrydowym. Warto wspomnieć chociażby model Insight, czy popularne także w Polsce coupe CR-Z. Tym razem innowacyjne technologie trafiły do flagowego SUV-a. Układ hybrydowy w nowej Hondzie CR-V składa się z dwulitrowego, 145-konnego silnika benzynowego oraz 184-konnego motoru elektrycznego. Łączna moc układu napędowego to 184 KM. Szczególną uwagę należy zwrócić na maksymalny moment obrotowy jednostki elektrycznej - wynosi on 315 Nm, dzięki czemu zarówno start spod świateł, jak i wyprzedzanie w trasie przebiegną dynamicznie i bezstresowo. Przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 8,8 s pozwala zaliczyć CR-V Hybrid do czołówki swojego segmentu. Silnik benzynowy pracuje w cyklu Atkinsona, który poprawia sprawność jednostki oraz obniża zużycie paliwa. Na obniżenie rezultatów spalania wpływ ma także bezstopniowa przekładnia CVT, która zawsze dąży do tego, by silnik benzynowy pracował na możliwie jak najniższych obrotach. Nie bez znaczenia jest też dopracowanie aerodynamiki pojazdu. Została ona opracowana przy wykorzystaniu mechaniki płynów, testów modeli w mniejszej skali w tunelach wiatrowych oraz zastosowanego po raz pierwszy przez Hondę programu testów w tunelu aerodynamicznym z użyciem pełnowymiarowych modeli i bieżni. Inżynierowie Hondy zadbali m.in o zoptymalizowany przepływ powietrza pod autem, dzięki któremu samochód spala mniej, a w jego wnętrzu jest ciszej. CR-V jest też wyposażona w ruchomą atrapę chłodnicy Honda Active Shutter Grille, która w pewnych warunkach pomaga optymalizować aerodynamikę auta. Standardowo wloty są zamknięte, otwierają się jedynie, gdy jest potrzeba dopuszczenia do chłodnicy większej ilości powietrza. Pracą systemu steruje układ kontrolny, który monitoruje temperaturę cieczy chłodzącej silnik i oleju przekładni oraz zadane parametry systemu klimatyzacji, aby określić optymalne położenie przesłon wlotów powietrza.

Honda CR-V

Honda CR-V pojawiła się na rynku w 1997 roku. Od tego czasu model ewoluował, by osiągnąć swoje obecne stadium. Dążenie do doskonałości konstruktorów tego SUV-a doprowadziło do wprowadzenia - po raz pierwszy w Europie - odmiany hybrydowej.

Fot. Honda Sterowanie trybami pracy układu hybrydowego odbywa się przyciskami umieszczonymi na panelu w konsoli środkowej. Funkcje Drive, Parking oraz Neutral wywoływane są naciśnięciem przycisku, natomiast aby wybrać bieg wsteczny wystarczy pociągnąć dźwignię. Tryb „Sport”, który można włączyć za pomocą przełącznika wyboru napędu, podnosi responsywność i przestawia system hybrydowy na żwawsze reakcje na naciskanie pedału gazu. Jeśli akumulator układu hybrydowego jest wystarczająco naładowany, za jednym naciśnięciem przycisku dostępny jest również tryb w pełni bezemisyjny (EV) o krótkim zasięgu do około 2 km, uzależnionym od warunków drogowych i stopnia naładowania akumulatora hybrydowego.

Honda CR-V Hybrid występuje w odmianach z napędem na przednie lub wszystkie koła. Jak na auto tej wielkości, imponuje niskie zużycie paliwa. Według nowej procedury testowej WLTP, przy prędkości średniej, na każde przejechane 100 km ze zbiornika paliwa ubędzie zaledwie 5,4 l paliwa.

Wszystkie te cechy powodują, że nowa Honda CR-V Hybrid to nowoczesne auto, które staje się liderem swojego segmentu. Co niezwykle ważne, zaawansowanie techniczne idzie w parze z dbałością o środowisko naturalne.

Honda CR-V

Honda CR-V pojawiła się na rynku w 1997 roku. Od tego czasu model ewoluował, by osiągnąć swoje obecne stadium. Dążenie do doskonałości konstruktorów tego SUV-a doprowadziło do wprowadzenia - po raz pierwszy w Europie - odmiany hybrydowej.

Fot. Honda

Honda CR-V

Honda CR-V pojawiła się na rynku w 1997 roku. Od tego czasu model ewoluował, by osiągnąć swoje obecne stadium. Dążenie do doskonałości konstruktorów tego SUV-a doprowadziło do wprowadzenia - po raz pierwszy w Europie - odmiany hybrydowej.

Fot. Honda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • obs (gość)

    przecież to auto nie ma przekładni... autor chyba pomieszał opisy CR V turbo i hybrid

  • pi (gość)

    Układ hybrydowy w nowej Hondzie CR-V składa się z dwulitrowego, 145-konnego silnika benzynowego oraz 184-konnego motoru elektrycznego. ŁAŁ, Honda jest liderem, nikt tego wcześniej nie dokonał, i to spali 5,4l na 100km? a tak realnie? moja Kia Sportage na używana na mieście 8,5l - jest sens ładować się w hybrydę, różnica hipotetyczna 3l?

  • Tak jest sens (gość)

    Tak jest sens, w hybrydzie nie ma turbiny, dwumasy, alternatora, rozursznika, sprzęgła i dpf-a takie drobiażczki... :D

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda CR-V zdjęcia

Honda CR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda CR-V Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł