Honda CR-V Hybrid. Wygodna, potrafi przyśpieszyć, może się podobać

Kazimierz Sikorski/AIP
w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, dzięki centralnie montowanemu zbiornikowi paliwa i umiejętnemu rozmieszczeniu elementów hybrydowych. Zachowanie systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w rozmaitych konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni bagażowej.Fot. Honda
w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, dzięki centralnie montowanemu zbiornikowi paliwa i umiejętnemu rozmieszczeniu elementów hybrydowych. Zachowanie systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w rozmaitych konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni bagażowej.Fot. Honda
Jeśli po kilkugodzinnej jeździe non stop pasażerowie wychodzą z auta wypoczęci, oznacza to, że nowe przednie fotele tego modelu, z podparciami stabilizującym ciało, sprawiły swoje. A więcej miejsca na nogi i ramiona daje naprawdę większy komfort.

To jeszcze nie wszystko, w nowej Hondzie HR-V, bo o niej mowa, zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, dzięki centralnie montowanemu zbiornikowi paliwa i umiejętnemu rozmieszczeniu elementów hybrydowych. Zachowanie systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w rozmaitych konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni bagażowej.

Honda CR-V Hybrid. Przyśpieszenie, pewny w deszczu

w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu,
w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, dzięki centralnie montowanemu zbiornikowi paliwa i umiejętnemu rozmieszczeniu elementów hybrydowych. Zachowanie systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w rozmaitych konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni bagażowej.
Fot. Honda

Podróżujący ponad półtora tonowym autem nie kryli podziwu dla jego przyspieszeń i pewnej jazdy na mokrej nawierzchni. Przez chwilę w okolicach Gdańska zapanowała niemal grobowa cisza, gdy dopadła nas burza z tak obfitymi opadami, jakich nikt wcześniej nie doświadczył. Dla pewności redukcja prędkości i samochód sprawnie i bezpiecznie przebijał się kilkanaście kilometrów przez niekomfortowe warunki.

Trzeba pamiętać, że „ciężka” noga oznacza większe zużycie paliwa. Pytanie, czy chcemy zużyć jadąc tym modelem 6 litrów paliwa na ”setkę”, czy dziewięć litrów. Za to pewność podróży podnosiło to, że dla komfortu w czasie jazdy tym modelem, elementy sterujące we wnętrzu rozmieszczono tak blisko pola widzenia kierowcy, jak to tylko możliwe. Jasny i prosty w obsłudze układ tych elementów zwiększał wrażenie przestrzeni, a wyczuwalne od razu przyciski systemów audio i wentylacji gwarantowały pewną obsługę.

Nie bez znaczenia była też w HR-V dodatkowa przestrzeń w schowkach, w konsoli centralnej i w przedniej kieszeni na rozmaite rzeczy. Wnętrze dopełniał system audio wysokiej jakości z zewnętrznym wzmacniaczem i aktywowane przez dotyk oświetlenie kabiny.

Ale najważniejsze jest to, czego nie widać, co jest pod maską: dwa kompaktowe silniki elektryczne, współpracujące z benzynowym i-VTEC. Ten sprawdzony układ hybrydowy Hondy e:HEV zapewnia komfort pracy i radość z jazdy, przy gwarancji doskonałych osiągów przy oszczędności paliwa.

Honda CR-V Hybrid. Tryb elektryczny i hybrydowy

w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu,
w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, dzięki centralnie montowanemu zbiornikowi paliwa i umiejętnemu rozmieszczeniu elementów hybrydowych. Zachowanie systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w rozmaitych konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni bagażowej.
Fot. Honda

Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech trybów, wybieranych automatycznie, zależnie od warunków jazdy. Dla zapewnienia najwyższej oszczędności, HR-V porusza się w trybie elektrycznym, przechodzi płynnie w tryb hybrydowy, gdy silnik potrzebuje wysokiego momentu obrotowego, z kolei silnik benzynowy wykorzystywany jest w czasie jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami. Jeśli dodamy różne tryby pracy silnika: Sport, Normal i Econ, to uzyskamy dynamikę, która na przykład daje wrażenie zbliżone do jazdy autem elektrycznym.

Ciekawy jest intuicyjny w obsłudze interfejs z 9-calowym ekranem dotykowym LCD. Zaprojektowano go tak, by zapewnił maksymalną koncentrację kierowcy, a proste menu, daje łatwy dostęp do funkcji i elementów sterujących. Poprawiono czas realizacji poleceń, co skraca reakcję systemu.

Po raz pierwszy nowa HR-V dostała system Honda SENSING™ , co oznacza większe bezpieczeństwo i systemy wspomagające kierowcę. Stało się to dzięki jednoobiektywowej przedniej kamerze o szerokim kącie, dużej rozdzielczości i szybkich układach, które przetwarzają obraz.

Dostajemy również do dyspozycji (obyśmy nie musieli z nich korzystać) : system minimalizujący skutki potencjalnej kolizji z pieszymi (Pedestrian Collision Mitigation Braking System), co prowadzący musiał wykorzystać oraz system minimalizujący skutki kolizji z pojazdami (Collision Mitigation Braking System). Ten ostatni automatycznie uruchamia hamulce, gdy wykryje pojazdy przecinające drogę HR-V, rowerzystów i motocykle- też.

Nowa Honda HR-V ma wreszcie tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control), który poprawia bezpieczeństwo przy zmianie pasa ruchu i wyprzedzaniu innego auta. System monitorowania martwego pola mają już wszystkich nowe HR-V i wykorzystują one czujniki radarowe, rejestrujące pojawienie się innego pojazdu w martwym polu widzenia. Ostrzeżenie dostajemy w formie migającego symbolu w lusterku bocznym.

Wzmocniono również system monitorowania ruchu poprzecznego za samochodem: wykorzystuje on tylne czujniki radarowe, wykrywające zagrażające nam pojazdy, gdy cofamy. Kierowca dostaje o tym ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne.

W pewnych warunkach użyteczny może się okazać system kontroli zjazdu ze wzniesienia. To nowość w Europie w modelu HR-V. Działa od prędkości 3 km/h i dzięki niemu dostajemy bardziej skuteczną i płynniejszą kontrolę na nawierzchniach o małej przyczepności i stromych zjazdach.

W tym modelu poprawiono aerodynamikę, turbulencje zmniejszono dzięki kurtynie wlotu powietrza w przednim zderzaku. Z kolei tylne krawędzie progów oraz kształt tylnych świateł, wspomagane przez tylny spojler, redukują zawirowania powietrza za samochodem. Zwiększa to stabilność i oszczędza paliwo przy dużych prędkościach. Wyląd pojazdu na tym nie traci.

Honda CR-V Hybrid. Przestronne wnętrze i dużo światła

w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu,
w nowej Hondzie HR-V zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów zajmujących tylne miejsca (o 35 mm), zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, dzięki centralnie montowanemu zbiornikowi paliwa i umiejętnemu rozmieszczeniu elementów hybrydowych. Zachowanie systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w rozmaitych konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni bagażowej.
Fot. Honda

Dodajmy wreszcie, że wnętrze zaprojektowano tak, że położono nacisk na przestrzeń i światło. Przez to kabina sprawia wrażenie bardziej przestronnej, co potęguje specyficzny system obiegu powietrza. Wykorzystuje on otwory wentylacyjne w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. Nowy system eliminuje niedogodności tradycyjnych nawiewów, które sprawiały uczucie dyskomfortu, gdy powietrze było skierowane bezpośrednio na pasażerów.

Skoro o wnętrzu mowa to należy wspomnieć o bardzo dobrej widoczności otoczenia samochodu. Sprawiły to udoskonalenia takie, jak: nowa pozycja za kierownicą, wyższa o 10 mm niż w poprzednim modelu, okna przepuszczające więcej światła, bezodblaskowa deska rozdzielcza, wreszcie płaska linia maski silnika. Natomiast mocowanie lusterek zewnętrznych przesunięto w dół drzwi, co poprawiło widoczność w czasie wykonywania skrętu.

Opisując wrażenia z jazdy tym modelem Hondy wielu przyrównuje go do wielkiego rywala, produktu Toyoty. Nazywa się nawet Hondę „wiecznie” drugim. Czy aby na pewno? Dzisiejsze samochody różnią się coraz mniej od siebie, niekiedy ich wybór pozostaje kwestią gustu. A z tym, jak wiadomo, dyskutować nie wolno…

Zobacz także: Skoda Kodiaq po kosmetycznych zmianach na 2021 rok

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty