Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Honda CR-V. Ile kosztuje i co oferuje wersja hybrydowa?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Honda CR-V Hybrid 

Po raz pierwszy SUV CR-V Hondy będzie oferowany w Europie z napędem hybrydowym. Ceny zaczynają się od 132 400 zł. 

Fot. Honda Po raz pierwszy SUV CR-V Hondy będzie oferowany w Europie z napędem hybrydowym. Ceny zaczynają się od 132 400 zł.

Całkowicie nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w zaawansowany hybrydowy układ napędowy. Zespół napędowy z inteligentnym systemem doboru trybu jazdy (i-MMD) obejmuje dwie maszyny elektryczne, pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy oraz akumulator litowo-jonowy. Jest dostępny w obu wersjach, z przeniesieniem napędu na przednią oś oraz z napędem AWD.

Nowy CR-V Hybrid jest wyposażony w 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC o mocy maksymalnej 107 kW (145 KM), osiąganej przy 6200 obr/min. i w napęd elektryczny o mocy 135 kW (184 KM) z momentem obrotowym 315 Nm. Dzięki układowi hybrydowemu, CR-V Hybrid z napędem na przednią oś osiąga przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 sekundy, dla modelu AWD wynosi ono 9,2 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 180 km/h.

W modelu CR-V Hybrid, napędzanym na przednie koła, poziom emisji CO2 – w ramach zmodyfikowanego testu NEDC – wyniósł 120 g/km, przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym – 5,3 l/100 km. Honda CR-V Hybrid w wersji z napędem na wszystkie koła legitymuje się emisją CO2 na poziomie 126 g/km i średnim zużyciem paliwa wynoszącym 5,5 l/100 km. 

Nowy CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami, bardziej wyrazistymi liniami maski i tylnych partii nadwozia oraz – typową dla nowej generacji modeli tej marki – stylizacją pasa przedniego z charakterystycznym kształtem reflektorów.

Zobacz także: Najbardziej awaryjne auta

Wszystkie wersje CR-V Hybrid są wyposażone w 18-calowe felgi aluminiowe, a najbogatsze odmiany modelu dostępne są standardowo z panoramicznym oknem dachowym.

Nieco większy rozstaw osi oraz szersza sylwetka modelu CR-V, umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny. Pasażerowie mają więcej miejsca, a bagażnik jest głębszy i dłuższy niż w poprzednim modelu. Podłoga bagażnika posiada dwustopniową regulację wysokości, co pozwala stworzyć płaską powierzchnię transportową do przewozu dużych przedmiotów. Ich załadunek ułatwi system bezdotykowego, elektrycznego sterowania klapą bagażnika.

Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa CR-V jest łatwiejsza w codziennej eksploatacji Przykładowo, możliwe jest ustawienie wysokości, do której ma otwierać się klapa bagażnika, np. w czasie postoju w niskim garażu. Jeszcze większą praktyczność kabiny zapewnia trójfunkcyjny schowek w konsoli środkowej, a także nowy system chowania, składania i dzielenia (60:40) oparć tylnych foteli „jednym ruchem”, który znacząco ułatwia i przyśpiesza załadunek bagażu.

W porównaniu z poprzednią wersją Hondy CR-V, uproszczono rozmieszczenie systemu ekranów. Obecnie użytkownik ma do dyspozycji tylko jeden centralny ekran dotykowy oraz dodatkowy, siedmiocalowy wyświetlacz interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), który kierowca może obserwować przez koło kierownicy. Ponadto uproszczono również rozmieszczenie przełączników i przycisków, m.in. ograniczając ich liczbę na panelu sterowania klimatyzacją, pod głównym ekranem dotykowym.

Panel umożliwiający wybór sposobu napędu nowej Hondy CR-V Hybrid znajduje się w konsol środkowej. Funkcje Drive, Parking oraz biegu neutralnego Neutral wymagają naciśnięcia przycisku, natomiast aby wybrać bieg wsteczny wystarczy pociągnąć dźwignię. Tryb Sport, który również można włączyć za pomocą przełącznika wyboru napędu, podnosi responsywność i przestawia system hybrydowy na żywsze reakcje. Jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, za jednym naciśnięciem przycisku dostępny jest również tryb w pełni bezemisyjny (EV) o krótkim zasięgu do około 2 km, uzależnionym jednak od warunków drogowych i stopnia naładowania akumulatora hybrydowego.

Oprogramowanie Honda Connect drugiej generacji zapewnia w nowym modelu CR-V bardziej intuicyjną obsługę i pełną, bezproblemową integrację smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto (dotyczy wybranych rynków).

System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) został wprowadzony do modelu CR-V po raz pierwszy. Nastawy elektronicznego systemu stabilizacji zostały przygotowane z myślą o rynku europejskim i odpowiadają wymaganiom typowym dla tutejszych warunków drogowych i stylu jazdy europejskich kierowców. Zapewnia pomoc w zakresie zwiększonego bezpieczeństwa i płynniejszego, bardziej przewidywalnego zachowania pojazdu przy niskich i wysokich prędkościach, a także przy łagodnych i szybkich obrotach kierownicy.

Pakiet rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa Honda Sensing™ obejmuje:

  • System ograniczający skutki kolizji: system monitoruje odległość od pojazdu poprzedzającego i ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, a także pomaga wyhamować Hondę CR-V, gdy kolizji nie da się już uniknąć. Układ emituje akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz, w razie konieczności, automatycznie uruchamia układ hamulcowy pojazdu.
  • System ostrzegający o ryzyku kolizji (FCW): system monitoruje drogę przed samochodem i ostrzega kierującego w sytuacjach grożących potencjalną kolizją. Sygnały akustyczne i wyświetlane komunikaty nakazują kierowcy podjęcie działań mających na celu uniknięcie zderzenia.
  • System ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu (LDW): system wykrywa niesygnalizowaną kierunkowskazem i niezamierzoną zmianę pasa ruchu i wysyła kierowcy odpowiednie sygnały ostrzegawcze, nakazujące mu podjęcie czynności korygujących tor jazdy.
  • System chroniący przed zmianą toru jazdy (RDM): system wykorzystuje dane z kamery przedniej w celu oceny, czy samochód nie zbacza z prawidłowego toru jazdy. Wykorzystuje przy tym elektryczne wspomaganie kierownicy, aby delikatnie korygować tor jazdy samochodu. W niektórych sytuacjach możliwe jest także uruchomienie hamulców. Układ wyłącza się w chwili, gdy uznaje iż kierujący odzyskał kontrolę nad samochodem.
  • Układ ułatwiający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LKAS): system ułatwia utrzymanie samochodu na środku pasa ruchu. Korzystając z kamery, która śledzi znaki poziome na jezdni, system dokonuje drobnych korekt kierunku jazdy, aby utrzymać pojazd na pasie ruchu wytyczonym przez białe linie. 
  • Tempomat adaptacyjny (ACC): tempomat umożliwia zaprogramowanie prędkości z zachowaniem wymaganej odległości od pojazdu poprzedzającego. Tym samym doskonale sprawdza się w zmiennych warunkach natężenia ruchu
  • System rozpoznawania znaków drogowych (TSR): system wykrywa i automatycznie rozpoznaje znaki drogowe związane z ograniczeniami prędkości i zakazami wyprzedzania, a także dodatkowo pokazuje je na wyświetlaczu interfejsu kierowcy (DII)
  • Inteligentny ogranicznik prędkości: system korzysta z ograniczenia prędkości ustawionego przez kierowcę i porównuje nastawy z informacjami pozyskanymi przez system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aby automatycznie dostosować prędkość jazdy do limitu prędkości, jaki obowiązuje na danym odcinku drogi.
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC): pionierskie rozwiązanie zaprezentowane po raz pierwszy w modelu Honda CR-V 2015. Tempomat i-ACC przewiduje i automatycznie reaguje na zajechanie drogi przez inny pojazd na drogach o wielu pasach ruchu. Urządzenie korzysta z kamery oraz czujnika radarowego w celu ustalenia położenia innych pojazdów na drodze. System następnie wykorzystuje specjalny algorytm – opracowany na drodze żmudnych i kompleksowych badań zachowań kierowców na europejskich drogach – aby przewidzieć prawdopodobieństwo zmiany pasa ruchu przez inne pojazdy, które może skutkować zajechaniem drogi. Daje to Hondzie CR-V czas na automatyczną korektę prędkości, zanim nastąpi zajechanie drogi przez innych uczestników ruchu. Rozwiązanie zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę.

Inne układy bezpieczeństwa zastosowane w nowej Hondzie CR-V:

  • Funkcja ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (Blind Spot Information): wykorzystuje czujniki radarowe rejestrujące pojawienie się innego pojazdu w miejscu niewidocznym dla kierowcy. Sygnał ostrzegawczy ma postać migającego symbolu w lusterku bocznym.
  • System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania: system wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania.
  • Wielofunkcyjna kamera cofania: zapewnia kierowcy kilka trybów pracy, oferując doskonałą widoczność i pełne bezpieczeństwo podczas cofania - standardowy kąt widoczności wynoszący 130 stopni, szeroki kąt wynoszący 180 stopni oraz obraz za samochodem widziany z góry.

W wyposażeniu standardowym dostępny jest również układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA) posiadający funkcję kontroli trakcji. Układ zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).

Honda CR-V Hybrid cennik

Silnik / wersja Comfort Elegance Lifestyle Executive
2.0 i-MMD FWD 132 400 zł 142 500 zł 156 800 zł -
2.0 i-MMD AWD - 151 000 zł 165 300 zł 180 000 zł

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

Honda CR-V Hybrid 

Po raz pierwszy SUV CR-V Hondy będzie oferowany w Europie z napędem hybrydowym. Ceny zaczynają się od 132 400 zł. 

Fot. Honda

Honda CR-V Hybrid

Po raz pierwszy SUV CR-V Hondy będzie oferowany w Europie z napędem hybrydowym. Ceny zaczynają się od 132 400 zł.

Fot. Honda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Wojtenk (gość)

    po co do suvów pchać hybrydy? do suvów tylko diesle, nawet w nowym xlv znajomy wybrał diesla ekonomiczniejsze paliwa dla takich gabarytów nie ma

  • asdf (gość)

    Zgadzam się. hybrydy to ślepa uliczka

  • yeti (gość)

    A ja się nie zgadzam. Hybrydy to świetna sprawa nawet w dużych suv-ach. Sam mam rav4 i spalanie w mieście jest o jakieś 40% nizsze niz w benzynowych wersjach. A na trasy też się nadaje, bo moc układu ma prawie 200 koni, a zużywa nie więcej niż 9l na setkę

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości