Honda CR-V

Motoexpress
Rekreacyjna Honda CR-V ma napęd na 4 koła, który włącza się samoczynnie i jak twierdzą niektórzy, inteligentnie. W aucie nie ma dodatkowej dźwigni lub przycisku włączającego napęd drugiej osi.


Koła przednie napędzane są stale. Ale gdy wystąpi ich poślizg i różnica prędkości obrotowej kół przednich i tylnych przekroczy 2,5 proc., wtedy zostaje dołączony napęd tylny. Wielotarczowe sprzęgło sterowane hydraulicznie, przenosi moment obrotowy otrzymywany za pośrednictwem wału napędowego.

Honda CR-V

Silnik
Do napędu pojazdu przewidziano tylko jedną wersję silnika, z wielopunktowym wtryskiem benzyny i 4 zaworami na każdy cylinder. Na podstawie pojemności skokowej można by sądzić, że jednostka ta została zapożyczona z modelu Accord. Tak jednak nie jest - opracowano ją specjalnie, by mogła się zmieścić ustawiona poprzecznie w CR-V. Zmniejszywszy odstęp między tulejami cylindrowymi, skrócono długość bloku cylindrów.
Jak kombi
Patrząc na CR-V odnosimy wrażenie, że jest to wersja kombi samochodu osobowego, tylko trochę wyższa i wyżej zawieszona. Auto ma ładną sylwetkę nadwozia, z przednią częścią pochyloną ku przodowi. Dopiero ściana tylna z wysoko umieszczonymi kloszami lamp zespolonych, a przede wszystkich z zamocowanym do niej kołem zapasowym - wygląda jak w samochodzie terenowym. Nadwozie jest umiarkowanie zdobione niewielką ilością chromów. Akcentami zdobnymi są elementy w czarnym kolorze: zderzaki, szerokie listwy boczne, nadkola i obramowania okien.

Honda CR-V

Wnętrze
Jest eleganckie, wykonane z dobrej jakości materiałów. Stylizacja deski rozdzielczej nawiązuje do tej z Hondy Civic. Bardzo wygodne są przednie fotele z dużym zakresem regulacji ustawienia, a fotel kierowcy ma dodatkową regulację wysokości siedziska. Dużo jest też miejsca - na nogi i nad głowami - nawet dla 3 osób siedzących z tyłu.
Pojemność bagażnika CR-V (445 l) może wydawać się niezbyt duża, jednak łatwo ją zwiększymy poprzez złożenie jednej lub obu części kanapy tylnej. W bagażniku są jeszcze schowki - w prawej jego ścianie i w wewnętrznym obiciu drzwi. Podłogę bagażnika tworzy blat wyjmowanego stołu, przydatnego np. podczas odpoczynku na świeżym powietrzu. Po wyjęciu stolika dostrzegamy jeszcze dodatkowe schowki.
Dostęp do bagażnika ułatwiają dwuczęściowe drzwi. Dolna ich część jest odchylana wraz z umocowanym do niej kołem zapasowym. Część górna drzwi to szyba odchylana do góry.
Dynamika i zawieszenie
Silnik pozwala na dynamiczną jazdę, ale wówczas jest dość głośny. Powyżej 110 km/h słychać też przepływające przez nadwozie powietrze.
Kierowca ma świetną widoczność, urządzenia sterowania działają precyzyjnie. Na uznanie zasługuje konstrukcja zawieszenia - dobrze stabilizuje pojazd, a jednocześnie jest miękkie. Ta miękkość zawieszenia to wygoda jazdy zarówno w terenie, jak i na gładkiej nawierzchni.
Wyposażenie i cena
Pod względem standardowego wyposażenia CR-V zadowoli nawet wybrednych. Układ ABS + EBD, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, napinacze pasów bezpieczeństwa, wspomaganie układu kierowniczego, immobiliser, centralny zamek, elektryczne sterowanie lusterek zewnętrznych i 4 szyb. Za tak bogato, zarazem standardowo, wyposażony uterenowiony samochód trzeba zapłacić 101 900 zł. Wersja z metalową ścianą oddzielającą przestrzeń ładunkową, czyli przystosowana do wożenia towarów jest o 2000 zł droższa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty