Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda CRF250L debiutuje w polskich salonach

Karol Biela
Honda CRF250L debiutuje w polskich salonach
Honda CRF250L debiutuje w polskich salonach
CRF250L to kolejna nowość Hondy w tym sezonie. Ceny nowego enduro zaczynają się od 19 100 złotych.
Honda CRF250L debiutuje w polskich salonach
Honda CRF250L debiutuje w polskich salonach

Silnik CRF250L - bazujący na jednostce z modelu CBR250R - to lekka, kompaktowa, chłodzona cieczą, jednocylindrowa konstrukcja o pojemności 249 ccm wyposażona w rozrząd DOHC.

Stworzenie jednostki o takiej charakterystyce wymagało od konstruktorów wiele wysiłku w zakresie prac nad zasilaniem silnika i układem wydechowym. Wymiary układu dolotowego oraz układu wydechowego zostały idealnie dostosowane do parametrów jednostki napędowej. Nowo zaprojektowany filtr powietrza wraz z pojemnym (5,7 l) airbox’em efektywnie ułatwiają przepływ powietrza.

Mając na uwadze z jednej strony wydajność, a z drugiej - ochronę środowiska, projektantom pracującym nad silnikiem CRF250L udało się stworzyć bardziej kompaktowy układ sterujący zaworami, co pozwoliło na zastosowanie mniejszej głowicy cylindra. Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym wtryskiem PGM-FI dodatkowo zredukowały zużycie paliwa.

By zredukować straty mocy będące wynikiem tarcia, w silniku CRF250L przesunięto cylinder niesymetrycznie względem osi wału korbowego, zaś do produkcji tłoka zastosowano odporny na ścieranie materiał dodatkowo pokryty warstwą molibdenu. Co więcej pompa olejowa uniemożliwia napowietrzanie wtłaczanego oleju.

Rozwiązania techniczne w silniku pozwoliły na zminimalizowanie jego masy oraz generowane wibracje. Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem zostały wzmocnione i zaprojektowane, tak by  poradzić sobie z dodatkowymi obciążeniami podczas jazdy w terenie.

Motocykl został wyposażony w chłodnicę o wydajności 10,7 kW, którą przed uszkodzeniami chroni osłona wykonany z polipropylenu. By sprostać wymogom Euro III czujnik O2 Lambda współpracuje z katalizatorem umieszczonym wewnątrz stożkowego tłumika.

Zobacz też: Honda NC 700 X C-ABS – słuszna koncepcja (FOTO, FILM)

Rozstaw osi wynosi 1445 mm, a masa własna motocykla to zaledwie 144 kg. Efektywny. Z przodu zastosowano widelec upside-down Showa o średnicy 43 mm, który nawiązuje konstrukcyjnie do sportowej serii CRF. Tylne zawieszenie zostało wyposażone w system Pro-Link o skoku osi 240 mm.

Przedni hamulec z pojedynczą tarczą o średnicy 256 mm pracuje z 2-tłoczkowym zaciskiem, tylny z 220 mm tarczą wyposażony jest w zacisk 1-tłoczkowy.

Lekkie aluminiowe felgi wpływają na redukcję nieresorowanej masy, a ich wzór został bezpośrednio zaczerpnięty z wytrzymałych kół sportowych CRF250/450R. 21 calowe koło z przodu i 18 calowe tylne poprawia stabilność w trudnym terenie i upodobnia CRF250L do wyczynowych motocykli off-roadowych.

Cyfrowy panel wskaźników w CRF205L posiada dwa liczniki przebiegu dziennego oraz licznik przebiegu całkowitego wraz z zegarem oraz wskaźnikiem zużycia paliwa.

Wąski zbiornik który pomieści 7,7 litrów paliwa, połączony z wygodną płaską kanapą oferuje maksymalna kontrolę i możliwość zajęcia wygodnej pozycji za kierownicą. Siedzenie na wysokości 875 mm, dzięki szczupłej i zgrabnej sylwetce, nie powinna odstraszać niższych kierowców. Kompaktowa, zamykana skrzynka narzędziowa umieszczona jest przy mocowaniu tylnego błotnika.

Fot. Honda

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty