Po raz pierwszy Honda CRF450R zostanie wyposażona w elektryczny rozrusznik w standardzie - zwiększający komfort i oszczędzający sekundy na okrążeniu po niefortunnym zgaśnięciu silnika w trakcie wyścigu. Elektryczny rozrusznik jest zasilany przez niezwykle akumulator litowo-jonowy, a usunięcie dźwigni kopniaka zmniejszyło wagę motocykla. Ustawienia przedniego i tylnego zawieszenia zostały poprawione w celu uzyskania jeszcze lepszej zwrotności w zakrętach.
Te zmiany zostały zaadoptowane do zaprojektowanej od podstaw, bazowej wersji CRF450R z 2017 roku, w której zmieniono geometrię podwozia i zamontowano typowo wyścigowe sprężynowe 49mm zawieszenie Showa z obniżonym środkiem ciężkości. Honda CRF450R uzyskała wzrost mocy o 11% oraz większy moment obrotowy w całym zakresie.
Honda w 2017 roku wprowadziła zupełnie nowy model, CRF450RX, czyli gotową do ścigania maszynę enduro, wyposażoną w zawieszenie w specyfikacji enduro, elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI, przycisk zmiany map zapłonu EMSB (Engine Mode Select Button), 8,5-litrowy zbiornik paliwa, 18-calowe tylne koło, elektryczny rozrusznik oraz boczną nóżkę. W modelu CRF450RX w 2018 roku jest zaplanowana zmiana na akumulator litowo-jonowy do elektrycznego rozrusznika, co obniży wagę motocykla o cenne 600 gramów.
Zarówno CRF450R jak i CRF450RX zostaną dostarczone do salonów w całej Europie w drugiej połowie 2017 roku.
Zobacz także: Testujemy Porsche Cayenne
Jak sprawdza się Opel Astra kombi?
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?