Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36344 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda HR-V. Japoński pomysł na crossovera

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Honda HR-V

Obecnie model HR-V występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej i z napędem tylko na przednią oś. Ale za to od swojego poprzednika jest nieco większy.

Fot. Wojciech Frelichowski Honda HR-V to klasyczny crossover. Trochę jest SUV-em, trochę hatchbackiem, trochę kombi, a trochę nawet coupe. Jest praktyczna i dobrze się prowadzi, ale mamy kilka uwag.

Honda HR-V

Obecnie model HR-V występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej i z napędem tylko na przednią oś. Ale za to od swojego poprzednika jest nieco większy.

Fot. Wojciech Frelichowski Nazwa HR-V nie jest nowa w katalogu produkcyjnym Hondy. Auto o tej nazwie było już na rynku w latach 1999-2006 w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, także z napędem 4x4. Był to jeden z pierwszych crossoverów na europejskim rynku. Obecnie model HR-V występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej i z napędem tylko na przednią oś. Ale za to od swojego poprzednika jest nieco większy.

Stylistyczna mieszanka

Producent reklamuje model HR-V, jako zaprojektowany w stylu coupe. Świadczyć o tym ma zaokrąglony tył, ukrycie zewnętrznych klamek tylnych drzwi w słupkach oraz ostro wycięte boczne przetłoczenia optycznie pochylające sylwetkę auta do przodu. Ponadto linia bocznych okien zwęża się ku tyłowi, co również upodabnia HR-V do samochody typu coupe. Dynamicznie prezentuje się przednia część nadwozia z obszerną atrapą i skośnymi reflektorami. Wizerunek ten wzmagają masywne przednie i tylne zderzaki.

Przestronna kabina

Honda HR-V

Obecnie model HR-V występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej i z napędem tylko na przednią oś. Ale za to od swojego poprzednika jest nieco większy.

Fot. Wojciech Frelichowski Wnętrze HR-V jest przestronne i wykonane z zastosowaniem materiałów dobrej jakości. Np. w desce rozdzielczej jest panel pokryty czarnym lakierem fortepianowym.

Kierowca ma przed kierownicą trzy wskaźniki - obrotomierz, prędkościomierz i wyświetlacz poziomu paliwa wraz z komputerem pokładowym. Podświetlenie prędkościomierza można zmieniać dzięki funkcji Eco Assist. Jeśli jest włączona podświetlenie prędkościomierza zmienia kolor z białego na zielony.

Redakcja poleca:

Najlepsze używane auta za mniej niż 10 tys. zł
Jak czyścić felgi samochodu?
Używana Skoda Fabia II. Czy warto kupić?

W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy multimedialnego zestawu Honda Connect (działa w oparciu o system Android), który jest standardowym wyposażeniem wersji Sport i Executive (w tej ostatniej był skonfigurowany testowy egzemplarz HR-V). Zestaw wygląda efektownie, ale jego obsługa jest dość zawiła i oparta na dotykowych przyciskach. Podczas jazdy po wyboistych drogach, kiedy nadwoziem trzęsie, trudno precyzyjnie trafić palcem na dany przycisk. Pod tym względem jeszcze bardziej niewygodny jest panel klimatyzacji, również sterowany dotykowymi przyciskami.

Praktyczne rozwiązania

Konstruktorzy Hondy w modelu HR-V zastosowali również rozwiązania, które podnoszą funkcjonalność tego samochodu. Na przykład w standardzie jest system składania tylnej kanapy Magic Seats, znany już z modelu Civic. Pozwala on m.in. tak złożyć siedzisko, że za przednimi fotelami można uzyskać przestrzeń od podłogi do podsufitki o wysokości 1240 mm.

Spory, jak na auto z tego segmentu, jest również bagażnik, Jego pojemność wynosi 453 litry. Po złożeniu oparć kanapy można uzyskać niemal płaską powierzchnię ładunkową. Wówczas pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta do 1533 l.

Honda HR-V

Obecnie model HR-V występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej i z napędem tylko na przednią oś. Ale za to od swojego poprzednika jest nieco większy.

Fot. Wojciech Frelichowski

Honda HR-V

Obecnie model HR-V występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej i z napędem tylko na przednią oś. Ale za to od swojego poprzednika jest nieco większy.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Cav (gość)

    Gdyby teraz wypuścili HRV poprzedniej generacji, z napędem 4x4 i jej cenami (nawet powiększonymi o inflację) - brałbym w ciemno. Ten obecny powiększony Jazz nie ma racji bytu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda HR-V zdjęcia

Honda HR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda HR-V Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł