Honda Jazz. Kolejne informacje o nowej generacji japońskiego auta

Wojciech Frelichowski
Według zapowiedzi Hondy, nowy Jazz podniesie poprzeczkę pod względem komfortu i przyjemności podróży dla kierowcy oraz pasażerów. Fot. Honda
Według zapowiedzi Hondy, nowy Jazz podniesie poprzeczkę pod względem komfortu i przyjemności podróży dla kierowcy oraz pasażerów. Fot. Honda
W połowie tego roku na rynku zadebiutuje nowa Honda Jazz. Wiadomo już, że będzie to auto hybrydowe. Producent ujawnił właśnie nieco więcej informacji.

Jazz nowej generacji będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy, oznaczonym emblematem „e: HEV”. To pierwszy przykład użycia przez Hondę emblematu z serii „e:Technology”, którym będą oznaczane w przyszłości wszystkie modele Hondy wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.

Ten krok jest zgodny ze strategią japońskiego koncernu, która zakłada, że do 2025 r. dwie trzecie sprzedaży w Europie będzie pochodzić z modeli zelektryfikowanych - w tym hybryd, pojazdów elektrycznych i samochodów napędzanych wodorem.

Honda, dokonując rewolucji stylistycznej swojego miejskiego kompaktu, skoncentrowała się na nowej filozofii projektowej, zdefiniowanej w japońskim pojęciu „Yoo no bi”. Oznacza ono piękno przedmiotów codziennego użytku, wymagających czasu na dopracowanie, które uczyni je jeszcze piękniejszymi i bardziej ergonomicznymi.

Baek Jongkuk, projektant nowego Jazza, wyjaśnia: - Chciałem stworzyć samochód, który byłby sympatycznym towarzyszem dla właściciela, a jednocześnie poprawić jego funkcjonalność. Zrobiłem to, ograniczając zbędne elementy i upraszczając linie zewnętrzne, co pozwoliło zaprojektować samochód o przyjaznym, świeżym wyglądzie, z wygodnym i praktycznym wnętrzem.

Honda Jazz. Projekt stworzony od podstaw

Inżynierowie Hondy, tworząc najnowszą generację Jazza, zaprojektowali ten model od podstaw. Płynne kontury harmonizujące z krótką maską, długą linią dachu i stylem kabiny znanym z wcześniejszych generacji, składają się na rozpoznawalną, jednobryłową sylwetkę.

Nowy układ hybrydowy z dwoma silnikami elektrycznymi, który po raz pierwszy pojawi się jako standard, wymusił nowe zaawansowane technologie konstrukcyjne. Bardzo wąskie słupki A, które są pierwszym stylistycznym elementem łuku biegnącego od maski do tylnych błotników, stworzono dzięki wykorzystaniu technologii nie stosowanych wcześniej w branży, a energia kinetyczna po zderzeniu kierowana jest na słupek znajdujący się za nimi. Ta innowacja pozwoliła skrócić maskę i przesunąć kabinę do przodu, co wpłynęło korzystnie na przestronność przedziału pasażerskiego.

W stosunku do poprzednika zmniejszyła się całkowita wysokość auta, co w połączeniu z pochyloną do przodu linią klapy bagażnika zapewnia bardziej zwartą, dobrze wyważoną bryłę nadwozia. Eleganckie poprawki stylistyczne, w tym tylny spojler dachowy i obudowa reflektorów, uzupełniają stylistykę Jazza i pomagają zachować optyczną równowagę.

W ofercie znajdzie się również bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana – Jazz Crosstar. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki odważnemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającym się w oczy czarnym wykończeniom oraz stylowym progom i relingom dachowym.

Honda Jazz. Bardziej przyjazne wnętrze

Filozofia „Yoo no bi” wpłynęła również na projekt minimalistycznego wnętrza. Kokpit otrzymał wąski panel instrumentów, który ciągnie się poziomo w poprzek kabiny, bez osłony ograniczającej pole widzenia, co dodatkowo zwiększa poczucie przestronności. Jak informuje producent, 9-calowy centralny ekran dotykowy i 7-calowy wyświetlacz zegarów TFT, są proste w obsłudze i czytelne. .

Pasażerowie pierwszego rzędu siedzeń będą mogli cieszyć się z nowo opracowanej ramy foteli, która zapewnia wyższy komfort i lepsze podparcie lędźwiowe. Udoskonalono również konstrukcję tylnej kanapy – grubsze poduszki tylnych siedzisk zapewniają większy komfort.

Charakterystyczna, dwuramienna kierownica nie tylko podkreśla przestronność wnętrza, ale także – dzięki zmienionemu kątowi i zakresowi regulacji – zapewnia wygodne dostosowanie pozycji osobom o różnych sylwetkach.

Jazz wciąż ma płaską podłogę i praktyczny system Magic Seats z tyłu. To rozwiązanie umożliwia opuszczanie lub odchylanie siedzisk tylnych foteli, zwiększając funkcjonalność przestrzeni, w której mieszczą się ładunki o różnych kształtach i rozmiarach.

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty