Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda Jazz. Teraz także jako crossover

Mariusz Michalak
Honda Jazz Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.Fot. Honda
Honda Jazz Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.Fot. Honda
Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.

Jazz nowej generacji będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy, oznaczonym emblematem „e: HEV”. To pierwszy przykład użycia przez Hondę emblematu z serii „e:Technology”, którym będą oznaczane w przyszłości wszystkie modele Hondy wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.

Honda Jazz. Odsłona nowej odmiany modelu – Crosstar

Honda Jazz Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Sprzedaż Hondy
Honda Jazz

Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.

Fot. Honda

Kolejną nowością w ofercie modelu Jazz jest nowa jego odmiana – „Crosstar”, zaprojektowana z myślą o tych, którzy szukają stylowego miejskiego crossovera. Crosstar, dostępny z tym samym hybrydowym układem napędowym oraz funkcjonalnym wnętrzem, dysponuje wyższym prześwitem, unikalną konstrukcją przedniej osłony chłodnicy, wodoodporną tapicerką siedzeń i zintegrowanymi relingami dachowymi.

[b]Honda Jazz. Minimalistyczny projekt[/b]

W nowej generacji hatchbacka segmentu B od razu rozpoznamy ewolucję jednobryłowej sylwetki modelu Jazz. Słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co poszerza zakres widoczności do przodu. Zwężenie słupka A było możliwe dzięki poprawionej sztywności skrętnej i zastosowaniu nowych technologii strukturalnych, które kierują naprężenia podczas zderzenia w stronę przedniego reflektora i słupków drzwi.

Ostrzejsze, bardziej pionowe linie „barków” zwracają uwagę na tylne błotniki i nadkola, podkreślając szerszą postawę samochodu. Projekt tyłu, z nowym, eleganckim, poziomym układem świateł i dyskretnym spojlerem dachowym, nawiązuje do stylizacji przedniej części nadwozia.

Honda Jazz. Napęd

Po raz pierwszy w Europie Jazz będzie dostępny wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym. Układ ten został niedawno na nowo opracowany specjalnie dla Jazza. Dokładne dane techniczne nie zostały podane.

[b]Honda Jazz. Wyposażenie [/b]

Honda Jazz Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Sprzedaż Hondy
Honda Jazz

Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.

Fot. Honda

Intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy z bezproblemową łącznością w samochodzie i hotspotem Wi-Fi, gwarantują pasażerom stały kontakt ze światem. Nowy ekran dotykowy LED wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. Oprócz licznych aplikacji, pokładowy system multimedialny zapewnia bezprzewodową integrację smartfona przy użyciu Apple Car Play lub Android Auto.

Nowe, szersze przednie fotele, z podparciami stabilizującymi ciało, korzystają z elastycznej struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to skuteczniej zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży. Udoskonalono również konstrukcję tylnej kanapy – grubsze poduszki tylnych siedzisk zapewniają większy komfort.

Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było – nietypowe w tej klasie samochodów – umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachowuje wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Zakres funkcjonalności pakietu Honda Sensing poszerzył się dzięki zastosowaniu nowej kamery szerokokątnej o wyższej rozdzielczości, która zastąpiła montowany wcześniej zestaw kamery i radaru. Poprawiło to kontrolę otoczenia pojazdu, w tym rozpoznawanie poboczy bez krawężników i oznakowania drogi.

Udoskonalony został system hamowania w ruchu miejskim, minimalizujący skutki ewentualnej kolizji (CMBS), który skuteczniej wykrywa pieszych i rowerzystów w warunkach nocnych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego i jest w stanie automatycznie uruchomić hamulce, kiedy wykryje pojazdy przecinające kierunek poruszania się Jazza lub skręcające na tor kolizyjny. Dzięki przedniej szerokokątnej kamerze, inteligentny tempomat adaptacyjny (ACC) może teraz pracować przy niewielkich prędkościach, w ulicznym korku, a system utrzymania na pasie ruchu (LKAS) funkcjonuje zarówno na drogach miejskich, jak i pozamiejskich oraz na drogach wielopasmowych, przez co gwarantuje bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty