W przypadku Hondy chodzi o flagowy model Legend z roku modelowego 2007 wyprodukowany w Japonii. Chodzi o naprawę pomp hamulcowych, w których może dojść do wycieku płynu hamulcowego. Choć poziom płynu jest monitorowany przez systemy pojazdu to ignorowanie kontrolki sygnalizującej zbyt niski poziom płynu, może doprowadzić do zapowietrzenia układu i wydłużenia drogi hamowania. Z tego powodu w Polsce do serwisu musi pojechać 223 Hond Legend.
Problem z hamulcami mogą mieć też Jeepy Wranglery wyprodukowane w latach 2007-2010. Jak informuje producent może nastąpić obluzowanie się lub ugięcie nadkola wewnętrznego przedniego błotnika, w wyniku czego może dojść do kontaktu nadkola z przewodami hamulcowymi. W konsekwencji może to doprowadzić do przetarcia przewodów hamulcowych, wycieku płynu hamulcowego. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 314 samochodów Jeep Wrangler wyprodukowanych w USA.
Układ hamulcowy może też szwankować w Renault Trafic II wyprodukowanych w Hiszpanii (od 19 maja do 23 sierpnia 2010 r.) oraz w Wielkiej Brytanii (od 22 maja do 18 sierpnia 2010 r.), w których może odczepić się linka hamulcowa od dźwigni hamulca ręcznego. Na rynku polskim sprzedano łącznie 141 egzemplarzy modelu Renault Trafic II.
Z kolei w Mitsubishi Lancerach (modele CY i CX) wykryto, że zapięcie pasów bezpieczeństwa kierowcy może się zacinać lub zepsuć. W rezultacie może doprowadzić do braku możliwości zapięcia tych pasów. W Polsce sprawdzonych zostanie 165 Lancerów.
We wszystkich przypadkach właściciele samochodów, których dotyczy akcja przywoławcza, zostaną powiadomieni przez producentów o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów. Usterki zostaną usunięte na koszt producentów.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?