CB1000R, CB300R oraz CB125R prezentują nową odsłonę stylu typu naked
CB1000R przewodzi trzem maszynom typu naked. Redukcja wagi o 12kg oraz wzrost mocy o 15kW (20,4 KM) w porównaniu do poprzedniej generacji CB1000R oznaczają 20% wzrost współczynnika mocy do masy. Kilka trybów jazdy z różnymi kombinacjami mocy, hamowania silnikiem, czy Honda Selectable Torque Control (systemu sterującego momentem obrotowym) współpracują z nowym systemem zarządzania silnikiem Throttle By Wire.
Dwie podobne maszyny przeznaczone dla motocyklistów, będących na początku swojej przygody - CB300R i CB125R, charakteryzują się niską masą oraz wysokoobrotowym silnikiem. Posiadają zawieszenie Showa z 41 mm widelcami, regulowane zawieszenie z tyłu, radialne 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe, a także kilka dodatkowych elementów zwykle dostępnych w znacznie większych maszynach jak wskaźnik LCD, oświetlenie wykonane w technologii LED, czy komputerowo sterowany system ABS.
Ulepszona Africa Twin z nazwą Adventure Sports
Motocykl posiada 5,4 litra większy zbiornik paliwa niż sama CRF1000L Africa Twin, a dodatkowo jeszcze dłuższy skok zawieszenia, wyższą pozycję kierowcy i większy prześwit, grzane manetki, dużą płytę ochronną silnika oraz powiększone owiewki. Wersja Adventure Sports otrzymała również te same ulepszenia, co Africa Twin, w tym system zarządzania silnikiem z czterema trybami jazdy, system zarządzania momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control) z podwyższonymi parametrami, a także poprawiony wlot powietrza i wydech dla uzyskania większej wydajności szczególnie w średnim zakresie obrotów.
Zobacz także: Ford Ka+ w naszym teście
X-ADV jeszcze bardziej gotowy na jazdę w stylu off-road
Po podbiciu rynku w 2017 roku i sprzedaży blisko 10 000 sztuk w ciągu pierwszych 8 miesięcy, “motocyklowy SUV” Hondy został na rok 2018 wyposażony w jeszcze bardziej off-roadowe właściwości. Dodano wielopoziomowy system Honda Selectable Torque Control oraz dodatkowy tryb off-road (G-mode). Nowa wersja 35kW udostępnia X-ADV posiadaczom prawa jazdy kategorii A2.
[page_break]
GL1800 Gold Wing dotarł do Europy
Nowa Honda GL1800 Gold Wing debiutuje w Europie podczas wystawy EICMA. Nowy Gold Wing został zaprojektowany od podstaw i jest zwrotniejszy, lżejszy i bardziej kompaktowy. Monumentalny 6-cylindrowy silnik typu bokser posiada teraz 4 zawory na cylinder i jest wyposażony w system Throttle By Wire, 4 tryby jazdy, system sterujący momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control) oraz asystenta ruszania na wzniesieniu (Hill Start Assist). Nowe podwozie wyróżnia aluminiowa rama belkowa, przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, a z tyłu jednoramienny wahacz Pro-Arm.
Gold Wing pozostaje jedynym motocyklem posiadającym w ofercie opcjonalne wyposażenie w postaci poduszki powietrznej. Dodatkowo motocykl jest kompatybilny z Apple CarPlay, co jest elementem standardowego wyposażenia w wersji Tour i jest po raz pierwszy dostępne w motocyklu. Nowy GL1800 będzie można również nabyć z całkowicie nową trzecią generacją unikalnej przekładni dwusprzęgłowej Hondy DCT (Dual Clutch Transmission) – z siedmioma biegami.
Ewolucja popularnej serii NC
W roku 2018 szeroka gama modeli NC750X, NC750S i Integra będzie w zasięgu ręki posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 dzięki wprowadzeniu nowych wersji o mocy 35kW. Liczba obrotów na minutę dla wszystkich trzech modeli wzrosła o 900 do poziomu 7500 obr./min. Dodatkowo nowe NC750X oraz Integrę wyposażono w system kontroli momentu obrotowego (HSTC).
Koncepty dwóch małych maszyn z wielką historią
Obok nowych modeli Honda zaprezentowała dwa koncepty – obydwa ubrane w oryginalne logo w kształcie skrzydła Hondy – co dodało nutkę sentymentalną do premier Hondy na EICMA 2017. Oprócz 1-cylindrowego silnika o pojemności 125 cm3, koncept Monkey 125 łączy legendę z nowoczesnością, posiadając na swoim wyposażeniu lampy wykonane w technologii LED, system bezkluczykowy Smart Key, widelce upside down oraz cyfrowe wskaźniki na charakterystycznej dla tego modelu desce rozdzielczej.
Na koniec koncept Super Cub 125C prezentuje nowe podejście do wciąż rozpoznawanego klasycznego motocykla. Honda osiągnęła prawdziwy rekord, w ubiegłym miesiącu, sprzedając stumilionową sztukę modelu serii Super Cub. Nowy koncept dopisuje kolejny rozdział do 59-letniej historii Super Cub i jest jego nowoczesną odsłoną.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?