Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36195 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motosport / Wyścigi

Honda NSX EV Concept. Gotowa do rywalizacji

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Honda NSX EV Concept.

Dzięki zastosowaniu na każdej osi dwóch oddzielnych silników elektrycznych, stanowiących trzon układu Sport Hybrid SH-ASD, moment obrotowy może być przekazywany w pełni niezależnie na każde z kół. 

Fot. Honda Honda wystawi elektryczny koncept oparty na modelu NSX do rywalizacji w tegorocznej edycji wyścigu górskiego Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb. Pojazd ten został wyposażony w najnowszą generację eksperymentalnego - składającego się z czterech silników elektrycznych - układu napędowego Super Handling All-Wheel Drive.

Za kierownicą koncepcyjnego auta zasiądzie Tetsuya Yamano, który w ubiegłorocznym Pikes Peak zdobył zwycięstwo w swojej kategorii za kierownicą elektrycznego konceptu na bazie Hondy CR-Z. Układ napędowy samochodu startującego w tegorocznym wyścigu jest jednak trzykrotnie mocniejszy. Tym razem został zamontowany w nadwoziu modelu NSX.

Dzięki zastosowaniu na każdej osi dwóch oddzielnych silników elektrycznych, stanowiących trzon układu Sport Hybrid SH-ASD, moment obrotowy może być przekazywany w pełni niezależnie na każde z kół. Bazując na doświadczeniach z ubiegłorocznego Pikes Peak inżynierowie zmodyfikowali sterowanie systemem, aby siła napędowa mogła być przekazywana na każde koło z większą precyzją.

Redakcja poleca:

Toyota Corolla X (2006 - 2013). Czy warto kupić?
Części samochodowe. Oryginał, czy zamiennik?

Skoda Octavia 2017. Silnik 1.0 TSI i adaptacyjne zawieszenie DCC

Na kierowcę podczas trasy Pikes Peak czeka 156 wymagających zakrętów.

Honda NSX EV Concept.

Dzięki zastosowaniu na każdej osi dwóch oddzielnych silników elektrycznych, stanowiących trzon układu Sport Hybrid SH-ASD, moment obrotowy może być przekazywany w pełni niezależnie na każde z kół. 

Fot. Honda

Honda NSX EV Concept.

Dzięki zastosowaniu na każdej osi dwóch oddzielnych silników elektrycznych, stanowiących trzon układu Sport Hybrid SH-ASD, moment obrotowy może być przekazywany w pełni niezależnie na każde z kół.

Fot. Honda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda zdjęcia

Honda dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł