Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Honda NSX powraca jako hybryda z napędem na wszystkie koła

Data publikacji: Autor: redakcja.regiomoto

Nowa Acura/Honda NSX Japoński supersamochód zaprezentowano po 25 latach od premiery poprzednika. Auto w USA będzie oferowane pod marką Acura, w Europie pod znakiem Hondy. NSX to nadal dwumiejscowe coupe z centralnie umieszczonym silnikiem, ale w nowym wcieleniu jest hybrydą z napędem 4x4 i turbodoładowaniem.

Samochód nawiązuje w pewnym stopniu do sylwetki NSX pierwszej generacji - ma niskie, szerokie nadwozie z wyraźnie zaznaczonym łukiem dachu. Nowa Acura/Honda NSX ma 4,47 m długości, 1,94 m szerokości i 1,21 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,63 m. Nadwozie podczas szybkiej jazdy wytwarza docisk aerodynamiczny. Ciekawostką są cienkie ale mocne słupki przednie. Dzięki temu widoczność z miejsca kierowcy ma być bardzo dobra - tak jak w samochodach z czasów pierwszej Hondy NSX.

Zobacz też: Nowa Honda NSX sprzedaje się zanim powstała

W kokpicie nowej Hondy NSX pojawią się dwa wyświetlacze - jeden z miejscu zegarów przed kierowcą, drugi na konsoli środkowej. Za ich pomocą kierowca będzie mógł sterować pokładową elektroniką, ale także działaniem układu hybrydowego i systemu napędu na wszystkie koła.

Głównym źródłem mocy będzie centralnie umieszczony silnik benzynowy V6 z dwoma wałkami rozrządu i podwójnym turbodoładowaniem. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada dziewięciobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa, skonstruowana przez inżynierów japońskiego koncernu. Silnik ma m.in. zmienne fazy rozrządu i suchą miskę olejową, co pomogło obniżyć środek ciężkości. Pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów umieszczono motor elektryczny, który poprawia przyspieszenie i hamowanie (dzięki funkcji odzyskiwania energii). Baterie umieszczono pod kabiną, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości i właściwie zbalansowanie mas.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowej Acury/Hondy NSX

Przednie koła są napędzane przez dwa silniki elektroniczne umieszczone między nimi. Dzięki ich zastosowaniu krzywa momentu obrotowego Hondy NSX ma być bardziej liniowa a przyspieszenie lepsze, także przy niskich obrotach.

Nadwozie Hondy NSX skonstruowano w oparciu o ramę z aluminium i stali wysokowytrzymałej oraz podłogę z włókna węglowego.

Auto ma system wyboru trybu jazdy - od cichego, wykorzystującego tylko napęd elektryczny, po ustawienia na tor. Przełączanie między trybami Quiet, Sport, Sport+ i Track zmienia charakterystykę pracy silników, skrzynie biegów, twardość zawieszenia i głośność silnika.

Na przednich kołach zastosowano opony w rozmiarze 245/35Z R19 a na tylnych 295/30Z R20. Honda NSX ma ceramiczno-węglowe tarcze z sześciotłoczkowymi (przód) lub czterotłoczkowymi zaciskami.

Samochód opracowano w USA i tam, w nowej fabryce w stanie Ohio, będzie on produkowany. Honda zapowiada, że pierwsze egzemplarze nowego wcielenia NSX trafią do klientów w drugiej połowie roku.

(DKO) 

Nowa Acura/Honda NSX

Nowa Acura/Honda NSX

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości