Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Honda VTX 1800

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Honda VTX 1800 przesunęła jeszcze wyżej poprzeczkę w klasie cruiserów. Ten olbrzym na dwóch kołach przewyższa wszystko co do tej pory wyprodukowano.

Jednostka napędowa
VTX wyposażono w czterosuwowy, dwucylindrowy (widlasty) chłodzony cieczą silnik o pojemności 1795 ccm i mocy 97 KM. Jednostka napędowa posiada potężny moment obrotowy wynoszący maksymalnie 163 Nm przy zaledwie 3000 obr./min. Nad pracą silnika czuwa mikrokomputer sterujący wtryskiem paliwa i zapłonem. Standardowo VTX wyposażony jest w katalizator. Aby możliwie zredukować wysokość silnika, zaprojektowano układ smarowania z suchą skrzynią korbową, zaś zbiornik oleju umiejscowiony w obudowie skrzyni biegów.

Zawieszenie
Z przodu zastosowano widelec upside-down o średnicy goleni 45 mm z regulacją napięcia wstępnego. Z tyłu zainstalowano wahacz stalowy współpracujący z dwoma elementami resorująco-tłumiącymi, czyli wracamy do początku ery chopperowej: twardo i zbyt małym tłumieniem.

Hamulce
Za wytracanie prędkości ważącego 320 kg monstrum odpowiada zintegrowany układ uruchamiający jednocześnie hamulce przedniego i tylnego koła Dual CBS. Przednie koło wyposażono w dwie tarcze hamulcowe o średnicy 296 mm, które współpracują z trzytłoczkowym zaciskiem.
Tylna tarcza o średnicy 316 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem.
W porównaniu z hamulcami innych cruiserów, VTX spełnia podwyższone wymagania nawet przy szybkiej jeździe (prędkość maksymalna wynosi 200 km/h).

Podsumowanie
Dzięki Hondzie VTX zapoczątkowano nową generację krążowników. Motocykl swoją dynamiką pełni rolę ściganta wśród cruiserów. Sylwetka nabrała dynamiki dzięki "wyciągniętej" obudowie przedniej lampy i chromowanej konsoli na zbiorniku paliwa oraz płaskiemu szybkościomierzowi umieszczonemu we wsporniku mocującym kierownicę do górnej półki teleskopów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości