Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda Accord (1998 - 2002)

Ryszard Polit
Fot. Honda: Używane Hondy Accord po raz pierwszy kupione w Polsce cieszą się dobrą opinią.
Fot. Honda: Używane Hondy Accord po raz pierwszy kupione w Polsce cieszą się dobrą opinią.
Pierwsza Honda Accord zadebiutowała w 1977 r. Od tego czasu model przechodził kolejne modernizacje, utrwalając pozycję Hondy w Europie.

Pierwsza Honda Accord zadebiutowała w 1977 r. Od tego czasu model ten przechodził kolejne modernizacje, utrwalając pozycję marki Honda na europejskim rynku. Dla zwolenników aut usportowionych używany Accord jest idealną propozycją.

 

Na rynku aut używanych można spotkać Hondy Accord różnych generacji. Atrakcyjną propozycję stanowią egzemplarze wyprodukowane po 1998 r. Produkowane je z różnymi nadwoziami: 

Fot. Honda: Używane Hondy Accord po raz pierwszy kupione w Polsce cieszą się dobrą opinią.
Fot. Honda: Używane Hondy Accord po raz pierwszy kupione w Polsce cieszą się dobrą opinią.

sedan, liftback, coupe i kombi.

 

 

Sportowa nuta

 

Pojazdy te uchodzą za mało awaryjne i są dobrze wyposażone, w minimum 2 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby. Klasyczna sylwetka tego pojazdu, pozbawiona stylistycznych ekstrawagancji, może się podobać. Accord byłby idealnym samochodem rodzinnym, gdyby nie dość mały bagażnik (430 l) i nieco ciasne wnętrze. 

Fot. Honda: Accord krytykowany jest za ciasne wnętrze na tylnych siedzeniach i stosunkowo niewielki bagażnik.
Fot. Honda: Accord krytykowany jest za ciasne wnętrze na tylnych siedzeniach i stosunkowo niewielki bagażnik.

Dyskomfort mogą odczuwać wysocy pasażerowie tylnej kanapy. Przednie fotele są wygodne, a tablica przyrządów – czytelna.

 

Celem konstruktorów było stworzenie auta o charakterze sportowym. I to udało się znakomicie. Wielowahaczowe zawieszenie powoduje, że pojazd wyróżnia się świetnymi własnościami jezdnymi i szybkie pokonywanie zakrętów nie stanowi żadnego problemu. Dość twarda charakterystyka zawieszenia obniża jednak komfort jazdy, szczególnie po naszych dziurawych drogach. Typową cechą tego auta jest również wysoki poziom hałasu, wynikający z charakterystyki pracy silników benzynowych. Swoje możliwości demonstrują przy wysokich obrotach, które są przyczyną hałasu. Na niskich i średnich obrotach silnikom brakuje temperamentu, więc w gruncie rzeczy i tak nie ma innego wyjścia – pedał „gazu” trzeba wciskać. 

Fot. Honda: Tablica przyrządów jest czytelna, zwraca uwagę wysoka jakość montażu.
Fot. Honda: Tablica przyrządów jest czytelna, zwraca uwagę wysoka jakość montażu.

 

Silniki

 

Podstawowym silnikiem jest 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 l i mocy 136 KM. Zapewnia ona przyzwoitą dynamikę, prędkość 100 km/h pojazd uzyskuje po 10,4 s. Silnik 2-litrowy o mocy 147 KM jest dość głośny, a i ten słabszy do cichych nie należy. Wadą obu silników jest spore zużycie paliwa, szczególnie w mieście. W Europie Zachodniej Accordy były również oferowane z silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką, o pojemności 2,0 l i mocy 105 KM. To dobra propozycja dla oszczędnych, jednak te jednostki napędowe nie były oficjalnie sprowadzane do Polski. Niekiedy na rynku wtórnym można spotkać Accorda 

Fot. Honda: Accorda oferowano z różnymi nadwoziami, na zdjęciu liftback.
Fot. Honda: Accorda oferowano z różnymi nadwoziami, na zdjęciu liftback.

oznaczonego Type-R. To sportowa odmiana tego modelu napędzana benzynowym silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy aż 212 KM. Chociaż na taką nie wygląda, to prawdziwa rakieta.

 

Dobra jakość

 

Produkowane w Wielkiej Brytanii Hondy Accord nie zdobyły wielkiej popularności w Europie, gdyż nie oferowano prestiżowych 6-cylindrowych silników. Na tamtejszym rynku nie mogły więc skutecznie konkurować chociażby z autami niemieckimi. Również w Polsce Accord nie jest zbyt popularny, ale za to wart swojej ceny. Jest bardzo przyzwoicie zmontowany, a jakość użytych materiałów niemal wzorcowa. Niestety, koszty utrzymania tego auta podnoszą wysokie ceny oryginalnych części zamiennych. Na szczęście, awarie w Accordzie zdarzają się rzadko.

 

Zalety:

- niezawodność,

- dobra dynamika,

- wysoka jakość wykonania.

 

Wady:

- duży poziom hałasu podczas przyspieszania,

- niezbyt duży bagażnik.

 

Orientacyjne ceny części zamiennych w złotych

 

Klocki przednie

500

Błotnik prawy, przedni

800

Sprzęgło kompletne

1600

Szyba przednia

300

Reflektor

600

 

Orientacyjne ceny aut używanych w złotych

 

Rok produkcji1999200020012002
1,8 l

22,5 – 45,8

28,9 – 48,0

41,0 – 55,9

48,5 – 58,9

2,0 l

29,9 – 55,0

37,5 - 55,5

48,5

-

 

Wybrane dane techniczne modelu sedan z 1999 r.

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

Liczba cylindrów

R4 16V

R4 16V

R4 16V

Pojemność skokowa (cm3)

1850

1997

2157

Moc (KM/obr/min)

136/6000

147/6000

212/7200

Maks. moment obrotowy (Nm/obr/min)

175/4800

184/4800

215/6700

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

10,4

9,9

7,2

Prędkość maksymalna (km/h)

205

210

228

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

6,9/11,2

6,9/11,4

7,8/12,9

Długość x szerokość x wysokość (cm)

459 x 175 x 143

Objętość bagażnika (l)

430

 

** więcej zdjęć Hondy Accord w

naszej galerii

**

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty