Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Hondy VF 750S i VF 750C

Data publikacji: Autor: ST

 Dla motocyklistów z niewielką gotówką

Początek lat osiemdziesiątych stał się dla Hondy okresem przełomowym. Z myślą o coraz bardziej rozwjających się rynkach motocyklowych zdecydowano się zaprojektować zupełnie nowy, niezwykle nowoczesny silnik.

Wąski i lekki czterocylindrowiec zadebiutował jednocześnie w dwóch modelach, które różniły się wyglądem. Wersja o sportowym charakterze otrzymała oznaczenie VF 750S, z kolei VF 750C była typowym soft chopperem.

Silnik dzięki widlastemu układowi czterech cylindrów był znacznie węższy niż rzędówki. W każdym rzędzie cylindrów tłoki pracowały równolegle. Wadą nowych konstrukcji była dokuczliwa reakcja motocykla na zmianę obciążeń silnika. Przy każdym dodaniu i ujęciu gazu silnik odchylał się to w prawo, to w lewo i trzeba było się do tego przyzwyczaić.

Po raz pierwszy zastosowano hydrauliczne uruchamianie sprzęgła z funkcją zapobiegającą blokowaniu tylnego koła przy zbyt gwałtownej redukcji przełożenia.
Przedni widelec wyposażono w układ zapobiegający nurkowaniu, a napęd tylnego koła powierzono trwałemu wałowi napędowemu.
Modele VF 750C i VF 750S uchodzą za mało kłopotliwe w eksploatacji. W codziennym użytkowaniu dokuczliwe jest zużycie paliwa (7,2-7,8 km/h). Ogumienie tylnego koła rzadko wytrzymuje więcej niż 5000 km.

Oba przedstawione modele to dobry wybór dla motocyklistów z niewielką ilością gotówki, którzy marzą o efektownym i mocnym motocyklu. Egzemplarze z lat 1982-83 kosztują ok. 6000 zł. Roczniki 1984-85 6500 zł, a 1986-87 ok. 7000 zł.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości