Firma z Augsburga jest coraz bliżej wypuszczenia VR6 na rynek, dlatego dysponuje już finalnymi parametrami tej konstrukcji, które są niezbędne do uzyskania certyfikatu dopuszczenia do ruchu.
Według danych Horex’a, silnik VR6 osiągać ma 135 Nm przy 7000 obr./min., natomiast moc maksymalna dochodzi do 161 KM przy równych 9000 obr./min. Wagowo maszyna z Augsburga zbliży się do granic 250 kilogramów.
Prędkość maksymalna, dochodząca do 250 km/h, będzie ograniczona elektronicznie.
Niemiecki producent planuje wypuścić także wersję z turbosprężarką, która pojawi się w późniejszym okresie przyszłego roku. Moc tej doładowanej odmiany wynosić ma ponad 190 KM.
Zobacz też: BMW R 1200 GS Adventure – obieżyświat (zdjęcia, film)
Horex zapowiedział, że zamieni napęd tylnego koła z paska na łańcuch. Model VR6 będzie pierwszym motocyklem ze stałym smarowaniem opartym na grafitowym oleju opracowanym przez niemiecką firmę Schunk Group.
System ten ma ciągle utrzymywać cienki grafitowy film na łańcuchu napędowym i smarować zębatki. Firma z Augsburga twierdzi, że stały układ smarowania zapewnia o wiele czystszą eksploatację niż stosowanie tradycyjnych środków do konserwacji ogniw oraz, że grafitowy smar nie będzie rozrzucany wokoło przez siłę odśrodkową kręcącego się koła.
Fot. Horex
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?