Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36203 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Hummer II

Data publikacji: Autor: pim

 Zainteresowanie militarnym hummerem sprawiło, że przygotowano wersję dla klientów wymagających większego komfortu.

Podczas operacji Pustynna Burza, w zasadzie transmitowanej na żywo przez amerykańskie stacje telewizyjne, Amerykanie zakochali się w hummerach. Potężnych kwadratowych potworów nic nie było w stanie zatrzymać. Szybko przeznaczony tylko dla wojska samochód zaczął pojawiać się na ulicach. Takim samochodem jeździł m. in. Arnold Schwarzenegger, co znakomicie podsycało zainteresowanie autem. Jak na drogowy samochód, militarny hummer był jednak zbyt spartański, ciężki i mało dynamiczny. Zamiast odporności na wybuchy min przeciwpiechotnych pod kołami, wielu klientów wolałoby wygodniejsze siedzenia i elektryczne wyposażenie, jakie mają do dyspozycji w swoich limuzynach. Pojawiły się podobnej wielkości i kształtu samochody innych koncernów. General Motors zdecydowało się więc wypuścić cywilną, czy raczej cywilizowaną wersję tego samochodu.

Wyróżniające hummera z daleka wielkie, kanciaste nadwozie pozostało jego znakiem rozpoznawczym, podobnie, jak wielkie koła z terenowymi oponami. Nie jest już jednak tak toporne, jak w pierwszym hummerze.

W przeciwieństwie do spartańskiego hummera I, druga generacja to doskonale wyposażony, luksusowy samochód. Wielkie, skórzane fotele nie pozostawiają co do tego żadnych wątpliwości. Zwłaszcza, że są podgrzewane i można je elektrycznie regulować w 8 płaszczyznach. Hummer II jest wyposażony w poduszki powietrzne, dwustrefową klimatyzację, w której różnica między ustawieniami dla kierowcy i pasażera może sięgać 12 stopni C, komputer pokładowy wraz z systemem On Star i system audio z 9 głośnikami Bose oraz zmieniarką na 6 płyt CD.

Ale pokrewieństwo z wojskową bestią zobowiązuje. Cywilny hummer jest napędzany sześciolitrowym silnikiem V8 o mocy 315 KM. Ma stały napęd na 4 koła, który umożliwia pracę w pięciu różnych trybach. Auto jest także wyposażone w systemy ABS i TCS (system kontroli trakcji), który może regulować przyczepność każdego koła osobno. Możliwe jest także poruszanie się przy ograniczonym poślizgu kół. To funkcja przydatna podczas jazdy po piasku. Ale zastosowane z tyłu wielodrążkowe zawieszenie zapewnia także dobre zachowanie się auta na asfaltowej drodze.

Nowy hummer będzie sprzedawany z dwoma podstawowymi poziomami wyposażenia: luksusowym i podróżniczym. Podczas gdy pierwszy obejmuje m. in. podgrzewane siedzenia i chromowane elementy wykończenia, w skład drugiego wchodzi apteczka, zestaw narzędzi, reflektory na dachu i relingi dachowe. Ceny będą zaczynać się od 48 800 dolarów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hummer H2 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl