Hybrydowa technologia BMW i koncernu PSA Peugeot Citroën

Karol Biela
Hybrydowa technologia BMW i koncernu PSA Peugeot Citroën
Hybrydowa technologia BMW i koncernu PSA Peugeot Citroën
Grupy BMW i PSA Peugeot Citroën postanowiły wkroczyć w nowy etap współpracy, tworząc spółkę joint-venture, w której oba przedsiębiorstwa będą miały takie same udziały. Spółka będzie nosić nazwę BMW Peugeot Citroën Electrification.
Hybrydowa technologia BMW i koncernu PSA Peugeot Citroën
Hybrydowa technologia BMW i koncernu PSA Peugeot Citroën

Porozumienie zostało podpisane w dniu 1 lutego 2011 r. przez Norberta Reithofer, Prezesa Zarządu BMW AG, oraz Philippe’a Varin, Prezesa Zarządu PSA Peugeot Citroën. W październiku 2010 r. BMW i PSA Peugeot Citroën podpisały protokół porozumienia z zamiarem rozszerzenia współpracy o systemy hybrydowe.

Spółka BMW Peugeot Citroën Electrification skoncentruje swą działalność na projektowaniu i produkcji elementów do pojazdów hybrydowych (zespoły akumulatorów, urządzenia elektryczne, generatory, elektronika systemu mocy, urządzenia ładujące), a także oprogramowania sterującego systemami hybrydowymi.

Partnerzy będą wspólnie projektować, produkować i/lub kupować ww. elementy, co obu grupom powinno przynieść duże oszczędności wynikające z efektu skali.

Inicjatywa BMW i PSA Peugeot Citroën w pierwszej kolejności dotyczy projektowania standardowych elementów hybrydowych, używanych do elektryfikacji samochodów. Przyświeca jej także chęć utworzenia europejskiej platformy otwartej na takie technologie, co przyczyni się do strukturyzacji europejskiego sektora technologii hybrydowej.

W tym zakresie spółka joint-venture będzie mogła z jednej strony podzlecać niektóre projekty innym dostawcom, a z drugiej strony sprzedawać własne rozwiązania hybrydowe innym firmom.

Rozpoczęcie działalności przewidziano na drugi kwartał 2011 r., z zastrzeżeniem uzyskania aprobaty właściwych władz w zakresie ochrony konkurencji. Nowe elementy hybrydowe, powstałe w wyniku współpracy, będą używane w samochodach obu partnerów od 2014 r.

Dyrekcję i personel BMW Peugeot Citroën Electrification będą tworzyć obecni pracownicy obu przedsiębiorstw, ale zostaną tam również zatrudnione nowe osoby. Główne stanowiska kierownicze zostaną rozdzielone między obu akcjonariuszy.

Wolfgang Güllich, odpowiedzialny za strategię zakupów grupy BMW, będzie prezesem nowego podmiotu, a Jean Leflour, dyrektor ds. klientów i programowania jakości w PSA Peugeot Citroën, zostanie Dyrektorem Generalnym.

Od wielu lat BMW i PSA Peugeot Citroën z powodzeniem współpracują przy produkcji silników benzynowych. W latach 2006 – 2010 przedsiębiorstwa wspólnie wyprodukowały 1,8 mln jednostek napędowych.

W lutym 2010 r. obaj partnerzy zobowiązali się do opracowania kolejnej generacji 4-cylindrowych silników benzynowych, spełniających wymogi normy Euro 6. Obecnie produkowane silniki są stosowane w samochodach MINI, a także w wielu modelach Marek Peugeot i Citroën.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty