Prof. Ferdinand Porsche rozpoczął projektowanie samochodów w 1896 roku. Już w 1900 roku błyskotliwy inżynier postanowił opracować auto z napędem hybrydowym. Dwa jednocylindrowe silniki benzynowe połączono z dwiema prądnicami, które odpowiadały za ładowanie akumulatorów. Napięcie z nich (90 V) trafiało do ukrytych w piastach silników elektrycznych.
Lohner-Porsche Semper Vivus był pierwszym w pełni funkcjonalnym samochodem hybrydowym. Cierpiał na przypadłość współczesnych hybryd - wysoką masę własną. 1200 kilogramów było dużym wyzwaniem dla ówczesnych opon z miękkiej gumy. Generator prądu, zupełnie jak we współczesnych hybrydach, odpowiadał za rozruch silnika spalinowego. Nie zabrakło też możliwości pokonania krótkiego odcinka w trybie wyłącznie elektrycznym. Oficjalna premiera prototypowego Semper Vivus nastąpiła w 1901 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Profesor Porsche postawił na swoim. Wykorzystał zebrane doświadczenia podczas prac nad modelem Lohner-Porsche Mixte. Zadaszenie, bardziej obszerne kanapy i mocniejszy silnik pozwoliły na rozpoczęcie sprzedaży. Na Mixte, w zależności od wyposażenia, zainteresowani musieli przygotować równowartość współczesnych 320-800 tys. zł!
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?