Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 35844 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Motociekawostki / Historia motoryzacji

Hybrydowe początki motoryzacji

Data publikacji: Autor: łs

Fot. Porsche Samochody z napędem hybrydowym zyskują na popularności. Pomysł na zestawienie silnika spalinowego z elektrycznym jest równie stary jak historia motoryzacji.

Fot. PorscheProf. Ferdinand Porsche rozpoczął projektowanie samochodów w 1896 roku. Już w 1900 roku błyskotliwy inżynier postanowił opracować auto z napędem hybrydowym. Dwa jednocylindrowe silniki benzynowe połączono z dwiema prądnicami, które odpowiadały za ładowanie akumulatorów. Napięcie z nich (90 V) trafiało do ukrytych w piastach silników elektrycznych.

Lohner-Porsche Semper Vivus był pierwszym w pełni funkcjonalnym samochodem hybrydowym. Cierpiał na przypadłość współczesnych hybryd - wysoką masę własną. 1200 kilogramów było dużym wyzwaniem dla ówczesnych opon z miękkiej gumy. Generator prądu, zupełnie jak we współczesnych hybrydach, odpowiadał za rozruch silnika spalinowego. Nie zabrakło też możliwości pokonania krótkiego odcinka w trybie wyłącznie elektrycznym. Oficjalna premiera prototypowego Semper Vivus nastąpiła w 1901 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. 

Profesor Porsche postawił na swoim. Wykorzystał zebrane doświadczenia podczas prac nad modelem Lohner-Porsche Mixte. Zadaszenie, bardziej obszerne kanapy i mocniejszy silnik pozwoliły na rozpoczęcie sprzedaży. Na Mixte, w zależności od wyposażenia, zainteresowani musieli przygotować równowartość współczesnych 320-800 tys. zł!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Porsche zdjęcia

Porsche dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Porsche Cena