Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hybrydowe Solarisy dla niemieckich pasażerów

(pp)
fot. mototarget
fot. mototarget
W Niemczech testowane są przegubowe autobusy Solaris Urbino 18 DIWAhybrid. Jest to ekologiczny autobus w którym konwencjonalny motor spalinowy współpracuje z silnikiem elektrycznym. Technologię hybrydową Solaris opracował wspólnie z firmą Voith.
fot. mototarget
fot. mototarget

Układ napędowy Urbino 18 opiera się w głównej mierze na silniku spalinowym. Elektryczna jednostka napędowa jest załączana automatycznie w momencie, gdy wzrasta zapotrzebowanie na moc. Baterie zasilane są dzięki odzyskiwanej energii kinetycznej, wytwarzanej podczas hamowania. Dzięki minimalizacji układu elektrycznego, z zewnątrz hybrydowy Solaris nie różni się od standardowego modelu.

**CZYTAJ TAKŻE

Solaris, który nie potrzebuje kierowcy

**

Silnik elektryczny zapewnia moc aż 150 kW, dzięki czemu w dużym stopniu odciąża on silnik spalinowy. Diesel o pojemności 6,7 litra spełnia normę czystości spalin EEV.

Podobnie jak w przypadku standardowego modelu Urbino 18, hybrydowy Solaris jest w stanie zabrać na pokład do 161 pasażerów.

Niemieckie przedsiębiorstwo BOGESTRA AG zamierza kupić 10 Solarisów do końca 2011 roku.

Źródło: onet.pl

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty