Model BMW ActiveHybrid 5 został wyposażony w sześciocylindrową, rzędową jednostkę benzynową z technologią podwójnego doładowania TwinPower Turbo, elektryczny układ napędowy oraz zastosowaną po raz pierwszy w tym połączeniu ośmiobiegową przekładnię automatyczną. Technologię BMW ActiveHybrid najnowszej generacji uzupełnia precyzyjnie sterowany układ zarządzania przepływem energii.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Układ napędowy pojazdu generuje łączną moc 340 KM i pozwala na podróżowanie z wykorzystaniem jedynie napędu elektrycznego do prędkości 60 km/h. Pierwsze 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po upływie 5,9 sekundy, zaś średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6,4 - 7 litrów na 100 kilometrów, w zależności od stosowanych opon.
Zastosowany w BMW ActiveHybrid 5 sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o mocy 306 KM z technologią podwójnego doładowania to jednostka znana z BMW 535i. Z kolei silnik elektryczny rozwija 55 KM i jest zasilany energią z wysokowydajnego akumulatora litowo-jonowego umieszczonego w bagażniku.
Moc dwóch połączonych układów napędowych jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Oprócz w pełni hybrydowej konstrukcji - która pozwala na bezemisyjną jazdę w mieście
w trybie elektrycznym - BMW ActiveHybrid 5 charakteryzuje się większą wydajnością paliwową w porównaniu z modelem BMW 535i.
W celu pełnego wykorzystania potencjału technologii BMW ActiveHybrid, inteligentny system zarządzania energią zintegrowany z pokładową elektroniką zapewnia efektywne działanie systemu w oparciu o szereg innowacyjnych funkcji. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy jest ładowany w momencie, gdy samochód porusza się ze stałą prędkością lub hamuje, natomiast silnik elektryczny pełni wówczas rolę generatora dostarczającego energię do wysokonapięciowego akumulatora.
Z kolei podczas przyspieszania silnik elektryczny przejmuje funkcję doładowania i wspiera silnik spalinowy poprzez generowanie dodatkowej dawki mocy, dzięki której samochód jest w stanie szybciej rozwinąć zadaną prędkość. Co więcej, podczas jazdy w trybie ECO PRO ze stałą prędkością do 160 km/h, silnik spalinowy może zostać całkowicie odłączony. Tryb jazdy ze stałą prędkością pozwala podróżować w komfortowych warunkach i przy wykorzystaniu już wygenerowanej energii kinetycznej. W celu uniknięcia sytuacji, w których silnik pracuje na biegu jałowym - na przykład podczas postoju na skrzyżowaniu lub w korku ulicznym - BMW ActiveHybrid 5 zostało wyposażone w hybrydową funkcję start&stop.
Dodatkowo, pokładowy system elektroniczny został połączony ze standardową nawigacją satelitarną, co pozwala na wcześniejszą analizę sytuacji drogowej i przygotowanie poszczególnych komponentów na pracę z maksymalną wydajnością (efekt może się różnić w zależności od jakości dostępnych danych nawigacyjnych). Wszystkie hybrydowe komponenty
układu napędowego oraz systemu zarządzania energią zostały opracowane specjalnie dla modelu BMW ActiveHybrid 5.
Z zewnątrz hybrydowa "piątka" nie różni się znacząco od wersji spalinowych. Jedynie oznaczenia "ActiveHybrid 5" na słupkach C oraz pokrywie bagażnika zdradzają, z jaką odmianą mamy do czynienia. We wnętrzu możemy znaleźć logo hybrydowego BMW na progach drzwi, w konsoli centralnej oraz na specjalnej obudowie akumulatora umieszczonego w bagażniku.
Wybór kolorów wnętrza, tapicerki i elementów wykończeniowych odzwierciedla warianty oferowane w pozostałych odmianach BMW serii 5. W wyposażeniu standardowym, oprócz nawigacji satelitarnej, znajduje się również 4-strefowa klimatyzacja. Co więcej, wyposażenie modelu BMW ActiveHybrid 5 może zostać uzupełnione o liczne systemy wspomagające kierowcę, mobilne usługi z zakresu BMW ConnectedDrive, a także niemal wszystkie pozostałe elementy dostępne opcjonalnie w BMW serii 5 Limuzyna z konwencjonalną jednostką napędową.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?