- "Waga pojazdu jest tutaj kluczowa" - tłumaczy Matt Moore, wiceprezydent HLDI. - "Modele hybrydowe są średnio o 10% cięższe, niż ich spalinowe odpowiedniki. Daje im to znaczną przewagę podczas wypadków" - dodaje.
**CZYTAJ TAKŻE
Lexus pracuje nad małą hybrydą dla modelu GSNowa Honda NSX będzie hybrydą?
**
Moore przyznaje, że na wyniki obrażeń mają także wpływ inne czynniki, choć w jego opinii największa różnica wynika z większej masy aut hybrydowych. Takie wnioski zostały wyciągnięte na podstawie 25 prób zderzeniowych z udziałem aut o klasycznym napędzie, a także hybryd.
Jak jednak przyznaje wiceprezydent HLDI, auta elektryczne (bądź hybrydy poruszające się w trybie elektrycznym) mogą stanowić poważne zagrożenie dla pieszych. - "Ze względu na bardzo niską emisję dźwięku przez te pojazdy, istnieje prawdopodobieństwo, że niektóre osoby wejdą na drogę bez upewnienia się, czy nie nadjeżdża żaden samochód" - wyjaśnia.
W związku z tym, takie organizacje jak IIHS czy NHTSA i HLDI, chcą wprowadzić nakaz montażu w autach wykorzystujących do napędu energię elektryczną systemów emitujących dźwięk silników spalinowych. W ten sposób piesi byliby ostrzegani przed nadjeżdżającymi pojazdami.
Toyota i Lexus już zapowiedziały wprowadzenie do swojej oferty takiego systemu.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?