Hyundai Accent 1.4

Ryszard Polit
Fot. Maciej Pobocha: Hyundai Accent to kolejny „tani” sedan, który kosztuje 44 500 zł. Z reguły można jednak liczyć na rabaty, więc cena ta nie jest ostateczna.
Fot. Maciej Pobocha: Hyundai Accent to kolejny „tani” sedan, który kosztuje 44 500 zł. Z reguły można jednak liczyć na rabaty, więc cena ta nie jest ostateczna.
Najpopularniejszy u nas Hyundai - Accent, został gruntownie zmodernizowany. Czy model ten odbierze klientów firmom europejskim?

Najpopularniejszy u nas Hyundai - Accent, został gruntownie zmodernizowany. Czy model ten odbierze klientów firmom europejskim?

 

Nasz rynek został zasypany tanimi sedanami  - Dacią Logan, Fiatem Albea, a ostatnio Chevroletem Aveo i nawet Hondą City. Dołącza do nich Hyundai Accent. Co prawda City i Accent kosztują powyżej 40 tys. zł, ale w kręgach ludzi dobrze zarabiających mogą rzeczywiście

Fot. Maciej Pobocha: Hyundai Accent to kolejny „tani” sedan, który kosztuje 44 500 zł. Z reguły można jednak liczyć na rabaty, więc cena ta nie jest
Fot. Maciej Pobocha: Hyundai Accent to kolejny „tani” sedan, który kosztuje 44 500 zł. Z reguły można jednak liczyć na rabaty, więc cena ta nie jest ostateczna.

uchodzić za tanie. Jeździliśmy Accentem napędzanym silnikiem benzynowym 1,4 l o mocy 96 KM.  

 

Cechy szczególne

 

W porównaniu z poprzednikiem nowy Accent ma nową płytę podłogową i kształt nadwozia. Charakterystyczne dla tego modelu jest miękkie zawieszenie, typowe dla aut koreańskich. Jego konstrukcja jest typowa w tej klasie pojazdów - z

Fot. Maciej Pobocha: Accent napędzany benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 97 KM zużywa w mieście ok. 9 l na 100 km.
Fot. Maciej Pobocha: Accent napędzany benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 97 KM zużywa w mieście ok. 9 l na 100 km.

przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna łącząca wahacze wzdłużne. Przednie fotele są dość dobrze wyprofilowane i miejsca jest pod dostatkiem. Natomiast wysocy pasażerowie siedzący na tylnej kanapie nie będą zadowoleni ze swojego wzrostu, gdy kolanami dotykać będą do oparcia przednich foteli. Również nad głową miejsca jest za mało. Tablica przyrządów jest czytelna, a jednak jakość plastików - na przeciętnym poziomie. W porównaniu z

Fot. Maciej Pobocha: Na tylnej kanapie wysokim osobom może brakować miejsca.
Fot. Maciej Pobocha: Na tylnej kanapie wysokim osobom może brakować miejsca.

konkurentami bagażnik Accenta ma najmniejszą objętość - 390 l, ale można go powiększyć przez złożenie tylnej kanapy.

 

Silnik

 

Jednostka napędowa z pojemności 1,4 l osiąga moc 97 KM. Ma ona 4 zawory w każdym cylindrze, 2 wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i zmienną długość kanałów dolotowych. To ostatnie urządzenie powinno

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

zwiększać elastyczność i powodować oszczędności w zużyciu paliwa. Niestety, nie powoduje. Zużycie paliwa w mieście wynosi ok. 9 l na 100 km, gdyż silnik ożywia się przy wysokich obrotach. 

 

Wrażenia z jazdy

 

Zaletą Accenta jest dość dobra dynamika. Trzeba jednak z niej korzystać z umiarem, ponieważ własności jezdne tego pojazdu są zdradliwe. Podczas szybko pokonywanych zakrętów pojazd może nieoczekiwanie

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

zboczyć z zamierzonego kierunku jazdy. Jednym z powodów jest dość miękkie zawieszenie, które jednak przyczynia się do wysokiego komfortu jazdy. Z pokonywaniem poprzecznych nierówności, np. szyn tramwajowych, Accent daje sobie radę zadziwiająco dobrze, a jego nadwozie lekko się kołysze.

Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik ma objętość 390 l.
Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik ma objętość 390 l.

Mankamentem Hyundaia jest mało wydajny układ hamulcowy. Pojazd z prędkości 100 km/h zatrzymuje się na drodze 44,8 m, gdy granica wynosi 40 m.

 

Podsumowanie

 

Hyundai Accent potwierdza pogląd, że najtrudniej jest zaprojektować tani samochód. Kompromisowe rozwiązania nie wszystkim przypadną do gustu. Jeżeli nabywca wyda na Accenta dorobek całego swojego życia - 44 500 zł, to będzie niezadowolony z plastików kiepskiej jakości czy skromnego wyposażenia seryjnego. Nie ma bowiem pewności, czy za podobną kwotę nie lepiej kupić Hondy City, Skody Fabii. A może wybrać znacznie tańszą Dacię Logan? Gdy Accent jest tzw. drugim autem w rodzinie, może spełniać oczekiwania pojazdu, po którym nie oczekuje się zbyt wiele.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1399

Moc maksymalna (KM/obr/min):

97/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

125/4700

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

12,3

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

13,6

Prędkość maksymalna (km/h):

177

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

b.d.

Droga hamowania od 100 km/h (m):

44,8

Pojemność bagażnika (dm3):

390

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

45

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,1/8,0

Długość x szerokość x wysokość (cm):

428 x 169 x 147

Rozstaw osi (cm):

250

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

Cena (zł):

44 500

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

***

Brakuje miejsca na tylnej kanapie.

Silnik

***

Mimo nowoczesnej konstrukcji zużywa sporo paliwa. 

Poziom hałasu

b.d.

 

Hamulce

**

Droga hamowania jest zbyt długa. 

Dynamika

****

Wystarczająco dobra dynamika.  

Zużycie paliwa

***

W mieście zużycie paliwa wynosi ok. 9 l na 100 km.

Nowoczesność konstrukcji

***

Typowa konstrukcja taniego auta.  

Wyposażenie podstawowe

***

Wystarczające.    

 

Wyposażenie seryjne:

Hyundai Accent Classic

 

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Komputer

S

s - wyposażenie seryjne

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty