Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36554 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Hyundai Elantra 1.6 MPi. Przestronny sedan za rozsądne pieniądze

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Hyundai Elantra 1.6 MPi - test

Hyundai Elantra 1.6 MPi nie porywa osiągami, nie oglądają się za nią ludzie na ulicy. Znajdzie się też kilka niedociągnięć, ale w ogólnym rozrachunku to auto wypada naprawdę dobrze.

fot. Karol Biela Hyundai Elantra 1.6 MPi nie porywa osiągami, nie oglądają się za nią ludzie na ulicy. Znajdzie się też kilka niedociągnięć, ale w ogólnym rozrachunku to auto wypada naprawdę dobrze.

Historia tego modelu sięga 1990 roku - wtedy to zadebiutowała pierwsza generacja Elantry. Od tamtego czasu Hyundai wypuścił już sześć kolejnych wcieleń swojego sedana, a ostatnia z nich miała europejską premierę na początku kwietnia 2016 roku, podczas targów Poznań Motor Show. Według porównaniu do przedniej wersji karoseria VI generacja Elantry wygląda mniej futurystycznie, ale chyba to wyszło temu sedanowi na dobre. Do tego auto „urosło” - jest o 20 mm dłuższa, o 25 mm szersza i o 5 mm wyższa, chociaż rozstaw osi wynoszący 2700 mm i płyta podłogowa pozostała ta sama. Jak zatem sprawuje się Hyundai Elantra na polskich drogach? Do testów użyczony został egzemplarz z benzynowym silnikiem 1.6 MPi o mocy 128 KM w wersji wyposażeniowej Comfort.

Przestronna kabina z przeciętnej jakości plastikami

Hyundai Elantra 1.6 MPi - test

Hyundai Elantra 1.6 MPi nie porywa osiągami, nie oglądają się za nią ludzie na ulicy. Znajdzie się też kilka niedociągnięć, ale w ogólnym rozrachunku to auto wypada naprawdę dobrze.

fot. Karol BielaTrzeba przyznać, że na przednich fotelach wygodnie usiądą osoby o wzroście nawet i powyżej 180 cm. Standardowa dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy oraz dobrze wyprofilowane oparcie sprawiają, że i na dalszych trasach jazda Elantrą nie będzie zbyt męcząca.

O ile jakość spasowania poszczególnych elementów stoi na dobrym poziomie, to na przykład plastikowy panel sterowania szybami i lusterkami, który znajduje się na drzwiach, wygląda po prostu kiepsko. Nieco lepiej wyglądają materiały na desce rozdzielczej, chociaż mieszane uczucia wywołuje centralny 5-calowy wyświetlacz TFT. I nawet nie chodzi tu o szybkości działania, czy precyzję panelu dotykowego, a o rozdzielczość ekranu, która jest zbyt niska, jak na auto tej klasy. Na plus zaliczyć trzeba za to nawiew powietrza dla osób siedzących w drugim rzędzie. Tylna trzyosobowa kanapa oczywiście pomieści komplet pasażerów, ale o prawdziwym komforcie można powiedzieć, kiedy zasiądzie tam tylko dwoje podróżnych - miejsca na nogi jest sporo, jedynie nad głowami mogłoby być nieco więcej przestrzeni.

Także pod względem przestrzeni bagażowej Hyundai Elantra VI nie wybija się na tle konkurencyjnych pojazdów. Przeciętne 458 litrów nie zachwyci żadnego właściciela VW Jetty (510 l), chociaż przy Toyocie Corolli (452 l) nie jest już ciasno. Do tego wchodzące w głąb kufra Elantry zawiasy klapy ograniczają pełne załadowanie bagaży. Widać to zresztą po plastikowej osłonie wiązki kabli, która wyglądała już na nieco przytartą. Poza tym trzeba przyzwyczaić się do tego, że tylna klapa nie ma przycisku do jej otwarcia - można otworzyć ją albo „z kluczyka” lub dźwigienką przy fotelu kierowcy (po lewej stronie przy podłodze).

Silnik 1.6 MPi – cichy, ale do spokojnej jazdy

Hyundai Elantra 1.6 MPi - test

Hyundai Elantra 1.6 MPi nie porywa osiągami, nie oglądają się za nią ludzie na ulicy. Znajdzie się też kilka niedociągnięć, ale w ogólnym rozrachunku to auto wypada naprawdę dobrze.

fot. Karol BielaGama jednostek napędowych Elantry VI generacji składa się tylko z dwóch konstrukcji o pojemności 1.6 litra. W testowym egzemplarzu zamontowany był wolnossący silnik benzynowy o mocy 128 KM. Trzeba przyznać, że jednostka 1.6 MPi nie jest zbyt głośna, ale do dynamicznej jazdy trzeba ją utrzymywać w zakresie 2000-2500 obr./min. W zasadzie nie jest to w zasadzie nic nadzwyczajnego w kompaktowym aucie  dysponującym maksymalnie 155 niutonometrami i to dopiero przy 4850 obr./min. Pochwalić trzeba jednak średnie zużycie paliwa, które oscylowało w okolicach 7 litrów benzyny na 100 kilometrów. W przypadku jazdy w trasie wynik ten spadał o mniej więcej litr, a w trakcie miejskiej eksploatacji zbliżał się do 9 litrów.

Silnik 1.6 MPi współpracować może z manualną 6-biegową skrzynią lub opcjonalnym „automatem” o takiej samej liczbie przełożeń. Prezentowana Elantra wyposażona była w ręczną przekładnię i muszę przyznać, że co do jej zestopniowania, czy oporów z jakimi pracował drążek, nie mam żadnych zastrzeżeń. Oby w każdym aucie tej klasy tak działała skrzynia!

Hyundai Elantra 1.6 MPi - test

Hyundai Elantra 1.6 MPi nie porywa osiągami, nie oglądają się za nią ludzie na ulicy. Znajdzie się też kilka niedociągnięć, ale w ogólnym rozrachunku to auto wypada naprawdę dobrze.

fot. Karol Biela

Hyundai Elantra 1.6 MPi - test

Hyundai Elantra 1.6 MPi nie porywa osiągami, nie oglądają się za nią ludzie na ulicy. Znajdzie się też kilka niedociągnięć, ale w ogólnym rozrachunku to auto wypada naprawdę dobrze.

fot. Karol Biela

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • W. Aszczu (gość)

    Elantra od lat jest bardzo popularna w USA ze względu na bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Przyzwoite auto, dobrze wykonane, wystarczająco przestronne, alternatywa dla wszystkich popularnych kompaktowych hatchbacków i sedanów, marki wszyscy dobrze znamy. Warto odbyć jazdę próbną, poczuć czaczę i zdecydować, co i jak.

  • Krzysztof (gość)

    Autor ma raczej mało wysublimowane poczucie estetyki. Elantra jest bardzo zgrabnym, trochę sportowo i futurystycznie rysowaną linią nadwozia. LUDZIE RACZEJ CHĘTNIE SPOGLĄDAJĄ NA TO AUTO, A WŁAŚCICIELOM NIEUSTANNIE SPRAWIA FRAJDĘ. Przy zalewie nieciekawych i bez polotu zaprojektowanych skód i aut typu kanciasta szafa, autko to raczej ma charakter ciekawej formy i nietuzinkowego charakteru. Od lat w postaci Avante, zyskiwało wielu nabywców. Mam nadzieję ,że subiektywne spojrzenie autora nie ma charakteru antypromocji, tylko małe wyrobienie zawodowe.

  • Panzer (gość)

    Mam Elantrę VI generacji z silnikiem 1,6 MPI od już blisko roku i jestem bardzo zadowolony z zakupu tego modelu. Ela jest bardzo wygodna, ergonomiczna, jak na dość spore auto zwinna w ruch miejskim, bagażnik spełnia moje i żony oczekiwania. Co do spalania nie mam uwag krytycznych albowiem na trasie bez wariowania przy prędkościach 90-140 Ela spala 5,2 litra. Był moment, że wykręciłem 4,7 przy mega spokojnej jeździe. Spalanie w mieście do zaakceptowania. Cechy ujemne Eli to niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, auto potrafi pływać i bardzo słaby lakier podatny na drobne zarysowania.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai Elantra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai Elantra Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł