Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36541 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Hyundai Getz kontra Skoda Fabia

Data publikacji: Autor: Bartłomiej Bałdyga

Fot. Bartłomiej Bałdyga: Po dwóch latach Getz powtórnie trafił do studia projektowego. Zmieniono niewiele, ale efekt jest zaskakująco dobry. Czy czeski lider może się obawiać koreańskich rywali? W mocno obsadzonym segmencie aut miejskich bardziej niż pochodzenie liczy się cena i jakość.

Czy czeski lider może się obawiać koreańskich rywali? W mocno obsadzonym segmencie aut miejskich bardziej niż pochodzenie liczy się cena i jakość. Fot. Bartłomiej Bałdyga: Po dwóch latach Getz powtórnie trafił do studia projektowego. Zmieniono niewiele, ale efekt jest zaskakująco dobry.

 

Produkowana od siedmiu lat Fabia nadal jest najpopularniejszym autem w segmencie. Powodem jej sukcesu jest konkurencyjna cena, dobra jakość wykonania i  rozwinięta sieć serwisowa. Wiadomo że koreańskie koncerny mają jeszcze sporo do nadrobienia. Getz jest najczęściej kupowanym autem Hyundaia. Mimo to rekordowych wyników sprzedaży Skody raczej nigdy nie osiągnie. Powodem takiej Fot. Ryszard Polit: W Skodzie od lat niewiele się zmienia. Stylistyczne poprawki są wymogiem współczesnego rynku. sytuacji jest przede wszystkim wyższa cena importowanego z Azji samochodu. Jednak handlowcy robią co mogą i przyciągają klienta kusząc go częstymi promocjami.  

 

Cechy szczególne

 

Od momentu wprowadzenia na rynek, Skoda Fabia doczekała się zaledwie jednego zabiegu odmładzającego. Przeprowadzony na początku 2005 roku facelifting nie odmienił znacząco jej wizerunku. Czesi uznali, że nie warto zmieniać auta, które cieszy się powszechnym uznaniem i sympatią na większości europejskich rynków. Główne zmiany Fot. Bartłomiej Bałdyga: Sylwetka Getza przypomina minivana. dotyczyły więc wnętrza. Nowy kokpit stał się bardziej przejrzysty i przyjemniejszy w dotyku. Materiał, z jakiego został wykonany, ugina się pod palcami, a taki efekt był do tej pory zarezerwowany dla samochodów z wyższej półki. Poprawiono ergonomię wnętrza, a na szczególną uwagę zasługują fotele, niczym nie przypominające poprzednich - twardych i źle wyprofilowanych. Z zewnątrz zmieniły się tylko zderzaki i atrapa chłodnicy z nowym logo Skody. Do Fabi Fot. Ryszard Polit: Nadwozie już dawno się opatrzyło, ale Fabia wciąż znakomicie się sprzedaje. trafiły także nowe jednostki napędowe. Obecnie pod maską może pracować jeden z siedmiu silników, z czego aż cztery to diesle.

Zestawiając rynkowe staże obu aut, Getza śmiało można uznać za młodzieniaszka. Krótka obecność w salonach nie dała mu niestety miana beniaminka. Mimo to Hyundai chwali się dobrymi wynikami sprzedaży. Po dwóch latach Koreańczycy zdecydowali się na facelifting. Zmieniła się Fot. Bartłomiej Bałdyga: W kabinie Hyundai stawia na przejrzystość i prostotę. pokrywa silnika, zderzaki i klosze przednich lamp. Wnętrze zdobią nowe materiały. Zmieniono zarówno plastiki na drzwiach jak i tapicerkę siedzeń, których kolorystyka stała się żywsza.

 

Silniki

 

Pod maskę nowego Getza wreszcie trafił diesel. Niewielka jednostka CRDi o pojemności 1,5 l rozwija moc 88 KM.

Za podobną cenę więcej mocy zapewnia Hyundai. Najtańszy Getz z silnikiem 1,1 l o mocy 66 KM kosztuje 32 900 zł. 210 zł Fot. Ryszard Polit: Wnętrze czeskiego auta uchodzi za wzór w klasie. Ergonomia i materiały wykończeniowe są lepsze niż u konkurencji. mniej zapłacimy za najtańszą Skodę z silnikiem 1,2 l, słabszą od Hyunadaia o 12 KM.

Testowane przez nas auta były wyposażone w mocniejsze, ale i droższe silniki 1,4 l. W przypadku Fabi za moc 75 KM zapłacimy 37 890 zł, natomiast Getz 1,4 l/ 97 KM kosztuje o 490 zł mniej, czyli 37 400 zł. Dynamika w obu przypadkach jest wystarczająca, choć w aucie koreańskim wyraźnie Fot. Bartłomiej Bałdyga: Dzielona i składana kanapa jest dostępna tylko w najdroższej wersji Premium. czujemy wyższą moc. Jazda małym Hyundaiem jest więc dużo przyjemniejsza - wyprzedzanie nie wymaga częstych ruchów dzwignią zmiany biegów, tak jak w Fabi.

 

Wrażenia z jazdy

 

Od aut miejskich oczekuje się przede wszystkim zwrotności, dobrego przyspieszenia i niewielkich wymiarów zewnętrznych, umożliwiających parkowanie w zatłoczonych centrach handlowych i ciasnych osiedlowych uliczkach. Mimo większej popularności czeskiego malucha, Hyundai Getz wypada pod tym Fot. Ryszard Polit: Bagażnik jest niemal identyczny w obu autach. Skoda zapewnia więcej miejsca przy złożonej tylnej kanapie. względem lepiej. Jest krótszy od Skody o 14,5 cm, a manewr zawracania można przeprowadzić na ulicy o szerokości 10 m. Skoda potrzebuje dodatkowych 48 cm. Zgrabniejszy Getz traci swą przewagę we wnętrzu. W Fabi miejsca jest więcej, pasażerowie tylnej kanapy lepiej zniosą dłuższą podróż, a bardziej regularny kształt bagażnika pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni (260/ 1016 l wobec 245/ 977 l Getza). W Skodzie łatwiej znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą. W standardzie montuje się w niej regulację wysokości fotela oraz dwuzakresową regulację położenia kierownicy. Siedzenia Hyundaia nie są aż tak wygodne jak Skody - siedzi się w nim wyżej, przez co niektórym kierowcom może brakować miejsca nad głową.

Wyposażenie testowanych samochodów obejmuje ABS, jedną poduszkę powietrzną i wspomaganie kierownicy. Poza tym w Skodzie można skorzystać z bardzo długiej listy wyposażenia dodatkowego.

                                                                           

Podsumowanie

 

Tańszy Hyundai posiada mocniejszy silnik. Jego przewaga nad konkurencją dodatkowo wzrasta, gdy skorzystamy z promocji i dostaniemy np. klimatyzację.

Ciekawsza sylwetka Getza jest bardziej dopasowana do Europejskich gustów i to także powinno zachęcić przyszłych klientów. Skoda jest autem sprawdzonym, ale i dość starym. Na premierę nowego modelu przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Niemniej jednak Czesi nadal proponują nam jedną z najlepszych ofert na rynku. Dobre wyposażenie, wygodne wnętrze i oszczędne silniki sprawiają, że Fabia ciągle jest wysoko w rankingach sprzedaży.

     

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Hyundai Getz

Skoda Fabia

Przestronność wnętrza

 

Poziom hałasu

 

Hamulce

                   Remis

 

Dynamika

+

 

Zużycie paliwa

+

 

Wyposażenie

 

+

Cena

                   Remis

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Hyundai Getz

Skoda Fabia

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1399

1390

Moc maksymalna (KM/obr/min)

97/6000

75/5000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,2

13,8

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

13,3

13,7

Prędkość maksymalna (km/h)

170

167

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)

69

67

Droga hamowania od 100 km/h (m)

42

42

Pojemność bagażnika (dm3 )

254/977

260/1016

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

45

45

Zużycie paliwa: trasa/miasto dm3/100 km)

5,0/7,4

5,4/8,7

Długość x szerokość x wysokość (cm)

382,5/166,5/149

397/164,6/143,6

Rozstaw osi (cm)

245,5

246,2

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

2/10

Cena (zł)

37 400

37 890

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Hyundai Getz

Skoda Fabia

Poduszki powietrzne

1

1

Układ ABS

S

S

Układ ESP

-

-

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

282,65 zł

800 zł

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/-

800/-

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

-/-

550 zł

Klimatyzacja

3477 zł

4500 zł

Radioodtwarzacz CD

-

690 zł

 S - standard

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Pruszkowiak

    Zastanawia mnie jeden szczegól dotyczący danych techincznych Skody. Brat ma taką samą Fabie 1.4 16V 75km i nie raz miałem okazje nia jeździc. V-max jaki podawany jest chodźby tutaj 167 to jakies nieporozumienie.. Dwa razy w 4osoby na niemieckiej autostradzie jechaliśmy troche ponad 185km/h. Moze przekłamania licznika???????? ale tak wielkie....

  • AlexC

    Witam Forumowiczuf! Hyundai Getz to straszne malenstwo - bez porownania do Skody Fabii. Plus dla Skody Fabii - uwazam, ze to minimum odnosnie wielkosci samochodu. Osobiscie bardziej podoba mi sie odmiana kombi Skody Fabii. ;-D

  • Edouard

    Skoda fabia TDI 105 - straszna tandeta. wykonczenie to katastrofa (mimo jedej z topowych wersji, co prawda nie "lament i klamot") Silnik jest OK. ale na octavie II bym sie skusil...

  • Behemon

    Miałem Felę i nigdy jej nie zapomnę.Ale po zmianie na Cytrynę poczułem się jak 100 lat świetlnych do przodu.Jeździłem Fabią i śmiało można ją nazwać następcą Felicji. Materiały wykończeniowe słabej jakości, po paru latach robią się paskudne. Miejsca mało ale na upartego można z dziećmi i na urlop pojechać. Promocje Skody zaś to nieporozumienie. Zimowa oferta - koło gratis i kredyt 50/50 -tak śmieją się z promocji w Skodzie moi koledzy:-) Inni nazywają ją taczką, jest jednak popularna ze względu że spełnia to czego się od takiego samochodu oczekuje, ale te ceny..

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai Getz dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Skoda Fabia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai Getz Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł