Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37181 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Hyundai i30 kontra Kia Cee’d

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Hyundai i30 / Fot. Hyundai Bliźniacy są trudni do odróżnienia? Wśród ludzi może tak, ale w przypadku bliźniaczych modeli Hyundaia i Kia jest nieco inaczej

Hyundai i30 / Fot. HyundaiTrudno by w ramach jednego koncernu tworzyć w tej samej klasie dwa zupełnie różne konstrukcyjnie samochody. Byłby to bezsens, dlatego kompaktowe i30 oraz Cee’d powstały na tej samej płycie podłogowej i w oparciu o te same podzespoły. Hyundai debiutował jako pierwszy jesienią 2011 r., Kia nieco później, bo wiosną 2012 r. Bryły obu aut są identyczne, takie same są również wymiary obu nadwozi. To detale różnicują te samochody, dodając i30 nieco więcej elegancji, a Cee’dowi nieco więcej dynamiki i sportowego sznytu. Stosunkowo łatwo odróżnić auta, bo wiele elementów ma bardzo charakterystyczny wygląd. Tak jest na przykład z osłoną chłodnicy albo z tylnymi światłami. Oba modele wyglądają atrakcyjnie i dobrze wpisują się we współczesną, motoryzacyjną modę. Zyskały w naszym kraju dużą popularność, co pokazują statystyki sprzedaży. Nieco większym powodzeniem cieszy się u nas Cee’d, który ubiegły rok zakończył na 13 miejscu w zestawieniu sprzedaży dla firm i 17 dla klientów indywidualnych (i30 odpowiednio 15 i poza pierwszą dwudziestką).

Kia Cee'd / Fot. KiaSporą rolę odgrywa zapewne cena, nieco niższa w przypadku Kia z silnikiem 1.6 CRDI. Hyundai ceni wyżej swoje kompaktowe auto z taką samą jednostką napędową, choć początkowo trudno zorientować się z jakiego powodu. Poziom wykończenia samochodów jest podobny i stoi na bardzo dobrym poziomie. Podobnie jak materiały, które znajdziemy w przedziale pasażerskim. Niewielkich różnic można doszukać się w wyposażeniu, ale w sumie bilans wychodzi na zero. W i30 nie można dokupić elektrycznych sterowników tylnych szyb oraz automatycznej klimatyzacji, a Cee’d daje taką możliwość. Hyundai ma za to seryjnie montowany system monitorujący ciśnienie w oponach, czym nadrabia stratę. Wygląda na to, że cenę i30 podnosi tak naprawdę filtr cząstek stałych DPF, którego nie ma silnik w Kia Cee’d.

Warto przy okazji dodać, że problem z dokupieniem w Hyundaiu niektórych elementów wyposażenia wynika z faktu, że poszczególne kompletacje są zamknięte. Jeśli chcemy mieć bogatsze wyposażenie musimy kupić wyższą wersję. Kia podchodzi do tego bardziej elastycznie, ma opcje z dopłatą i pakiety, co wydaje się bardziej korzystne dla klientów. W cenowym porównaniu wersji podstawowych lepiej wypada i30. Wersję ze 100-konnym silnikiem benzynowym 1.4 można kupić za 53 300 zł. Najtańszy Ceed z tym samym silnikiem kosztuje 55 400 zł.

Hyundai i30 / Fot. HyundaiPoszukując różnic, wpływających na zróżnicowanie charakterów obu aut, możemy pominąć silniki. Mają identyczne parametry „na papierze” i tak samo zachowują się w praktyce. Są dynamiczne i elastyczne, jazda z ich udziałem jest przyjemna. Dobre przyśpieszenia sprzyjają dynamicznej jeździe miejskiej i bardzo ułatwiają wyprzedzanie na trasie. Nie ma mowy o „zadyszce” przy dużym obciążeniu samochodów. Pięć osób i pełen bagażnik nie robi na 128-konnym dieslu większego wrażenia.

Doszukując się różnic warto porównać podwozia. To w Hyundaiu sprawia wrażenie bardziej komfortowego, Cee’d wydaje się mieć nieco sztywniej zestrojone zawieszenia. Samochody prowadzą się jednak pewnie w każdych warunkach i zapewniają pełną stabilność zarówno w łukach jak i na prostych. Układy kierownicze działają poprawnie i wystarczająco precyzyjnie, choć z pewnością odstają nieco od tego, co proponują najlepsi w segmencie C.

Kia Cee'd / Fot. KiaNajbardziej wyraziste kontrasty, poza wyglądem nadwozi, znajdziemy jednak we wnętrzach. Co prawda materiały wykończeniowe i jakość wykonania w jednym i w drugim przypadku nie budzą zastrzeżeń, ale pod względem ergonomii są różne. W i30 lepiej siedzi się z tyłu, jest nieco więcej miejsca a kanapa wydaje się nieco wyższa. Zupełnie różne są deski rozdzielcze. Ta w Hyundaiu nawiązuje do luksusowych limuzyn. Dwa okrągłe wskaźniki to ukłon w stronę klasyki a pionowo prowadzona konsola z chromowanymi detalami daje poczucie elegancji. Kierowca i pasażer mają do niej taki sam dostęp. W Kia wskaźniki mają zupełnie inny układ. Króluje w nich duży prędkościomierz, bardziej czytelny dla kierowcy. Mniej czytelny jest za to obrotomierz, mniejszy niż w i30. Ukształtowanie konsoli centralnej wyraźnie faworyzuje kierowcę, co w połączeniu z wyglądem wskaźników tworzy nieco sportowy klimat.

Hyundai i30 / Fot. HyundaiI jeszcze jedna istotna różnica – warunki gwarancyjne. Cee’d objęty jest siedmioletnią gwarancją, i30 pięcioletnią. Dwa dodatkowe lata przemawiają na korzyść Kia, ale trzeba pamiętać, że przez ten czas trzeba ponosić koszty obowiązkowych przeglądów. Jednak co pewność to pewność, za gwarancję należy się plus dla Kia. Hyundai rewanżuje się z kolei dłuższą o dwa lata gwarancją na perforację nadwozia, ale to jednak nie to samo, co gwarancja mechaniczna. Ta ostatnia bardziej przekonuje i oprócz niższej ceny może być decydującym czynnikiem przy podjęciu decyzji o zakupie jednego z koreańskich kompaktów.

Wybrane dane techniczne:

 

Hyundai i30 1.6 CRDI DPF Classic

Kia Cee’d 1.6 CRDI M

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/diesel

4/16/diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1582

1582

Moc maksymalna (KM/obr/min)

128/4000

128/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

260/1900-2750

260/1900-2750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,9

10,9

Prędkość maksymalna (km/h)

197

197

Pojemność bagażnika (l)

378/1316

380/1380

Pojemność zbiornika paliwa (l)

53

53

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

4,1

4,1

Długość x szerokość x wysokość (cm)

430 x 178 x 147

431 x 178 x 147

Rozstaw osi (cm)

265

265

Masa własna (kg)

1290

1300

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

5/12

7/10

Cena (zł)

od 70 300

od 68 540

Wybrane wyposażenie seryjne:

 

Hyundai i30 1.6 CRDI DPF Classic

Kia Cee’d 1.6 CRDI M

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/-

S/O

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/-

S/O

Radioodtwarzacz z CD/z MP3

S

S

S  wyposażenie standardowe

O wyposażenie za dopłatą

-   wyposażenie niedostępne

*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych

Nasza ocena:

 

Hyundai i30 1.6 CRDI DPF Classic

Kia Cee’d 1.6 CRDI M

Przestronność wnętrza

+

+

Silnik

+

+

Osiągi

+

+

Podwozie

+

+

Poziom hałasu (odczuwalny)

+

+

Zużycie paliwa

+

+

Wyposażenie

+

+

Cena

 

+

Wynik końcowy

+++++++ (7)

++++++++ (8)

Podsumowanie:

Pod względem konstrukcji, techniki, osiągów, wyposażenia i jakości wykonania kompakty Hyundaia i Kii są bardzo zbliżone albo wręcz identyczne. Różnice tkwią w estetyce, kosztach zakupu i warunkach gwarancyjnych. Wygląd to rzecz gustu, ale koszty i gwarancja to jednak cyfry, z którymi się nie dyskutuje. A one właśnie bardziej przekonują do Cee’da.

Hyundai i30 / Fot. Hyundai

Hyundai i30 / Fot. Hyundai

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ququ (gość)

    szkoda, że na zdjęciach nie jest to wersja i30 classic

  • Tomek (gość)

    Ciekawe od kiedy silniki CRDI to benzyniaki

  • cris (gość)

    Artykuł totalnie nieprofesjonalny. Jak już napisano CRDI to diesle a nie benzyniaki. Poza tym w Kia też występuje dpf. Dalej nie czytałem, bo szkoda czasu.

  • abc (gość)

    Autor artykułu robi wodę z mózgu: porównywać należy przede wszystkim warunki gwarancji a nie czas jej trwania. 7 letnia gwarancja może mieć zapisy niekorzystne dla klienta i okazać się znacznie mniej korzystna, niż 5 lub 3 letnia.

  • Icek Wicek (gość)

    Kia/Hyundai to jedna firma i silniki diesla też są takie same. Niezależnie od nazewnictwa, pojemności i mocy, oprócz katalizatora wszystkie są również wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) żeby spełnić normę czystości spalin Euro V. DPF ma za zadanie wychwytywać cząsteczki sadzy ze spalin diesla i co jakiś czas je wypalać. Problemy z filtrem dpf pojawiają się wtedy, gdy zwykle jeździmy na krótkich dystansach (jazda trwa kilkanaście minut) i wypalanie nie może się rozpocząć z powodu niewystarczająco wysokiej temperatury silnika. Rady są dwie: albo kupić benzyniaka, który dpf-a nie ma, albo co kilkanaście dni zabrać naszego diesla na co najmniej godzinną przejażdżkę. Voila!

  • kierowca (gość)

    Posiadam i30 z automatyczna 2 strefowa klimą a autor pisze że się nie da...

  • ceed (gość)

    Mailem kia ceed model 2015 benzyna - jeździłem wieloma autami wracam do ceed ale po lifcie jedyny minus oprocentowanie kredytów 7% HYUNDAI NA 2,5

  • Marian (gość)

    Porównywanie dwóch samochodów w taki sposób jest: - nieprofesjonalne - robi wodę z mózgu nie znających w praktyce tych samochodów - pozwala stosować w przyszłości taki styl porównań (!). Wniosek: odrzucać i nie czytać takich idiotycznych wypocin.

  • Mariusz (gość)

    Bzdury ... te wasze komentarze - artykuł bardzo trafny, przynajmniej przedstawia ogół ... a szczegóły to sami powinniście sprawdzić kupując samochód - gówno się znacie i tyle. Kia Ceed - fajny sportowy charakter, na dzień dzisiejszy oferowany z silnikiem benzynowym 1.6 GDI, twarde zawieszenie, bardzo stabilne, ... mało miejsca w bagażniku, siedzenia wygodne w droższej wersji, lepiej wyceniane najtańsze egzemplarze, później gorzej od Hyundai'a Hyundai i30 - komfortowy, ergonomiczny zaczynając od najtańszej wersji, bardziej miękkie zawieszenie, (i na dzień dzisiejszy) silniki benzynowe 1.4 albo 1.4 z turbiną ... - takie same będą w nowej ceed, większy bagażnik, Jak kupować - po czerwcu 2018 to Hyundai'a bo będzie tańszy, większy, ... tak samo komfortowy jak ceed ... kupować wersje z turbiną lub bez ... do czerwca 2018 - ceed jest ciekawą opcją, jednym z ostatnich nie makrelowo-tuskowo-szrederowych kosiarek ktore udaja ze jezdza, ... a musza udawac bo pajace lemingi musza

  • Mariusz (gość)

    Biegac po swoich metropoliach - a niech biegaja, moze jak sie tych spalin nawdychaja to wreszcie syf pop**ony zdechnie.

  • Mariusz (gość)

    Silnikow diesla oczywiscie nie biore pod uwage ... ale to kazdy sie musi nauczyc na wlasnej skorze ze samochod ma jezdzic na benzyne, ... olej to jest dobry do frytek, a gaz jest z d**y

  • Łukasz (gość)

    Rzadnego diesla. Do wyboru bezyny 1.4 100 km dobra do gazu a jeżeli ktoś chce trochę poszaleć to polecam 1.6 135 gdi rozsądne spalanie A co do diesla nie są tak szybkie jak na papierze już jednemu pokazałem dieslowi 1.6 110 km który motor mocniejszy

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Hyundai i30 zdjęcia

Hyundai i30 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Kia Cee'd dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai i30 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai i30 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł