Hyundai i30 po face liftingu

Janusz Steinbarth
W polskich salonach Hyundaia pojawił się kompaktowy i30 po liftingu. W październiku dołączy do niego nowy van z segmentu B.

Po trzech latach produkcji i sprzedaży w Europie 200 tysięcy sztuk, Hyundai i30 doczekał się lekkiego liftingu. Zmiany nie są duże, choć trudno zaprzeczyć, iż nie odświeżyły sylwetki auta. Przeprojektowano grill, który przyjął formę sześciokąta i nawiązuje do nowego stylu firmy. Inne przetłoczenie mają teraz zderzaki, powiększono osłony progowe. W kabinie zmieniły się nieznacznie obrotomierz i szybkościomierz, bardziej ergonomiczny kształt przyjął lewarek zmiany biegów. Dopełnieniem modernizacji modelu jest pakiet gwarancyjny "Triple 5 Care" oznaczający 5 lat gwarancji, 5 lat assistance i 5 lat opieki technicznej - co istotne - bez limitu kilometrów (dla odbiorcy indywidualnego).

Przypomnijmy, iż model i30 był pierwszym samochodem produkowanym w czeskiej fabryce Hyundaia oraz pierwszym, który osiągnął maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w rygorystycznych testach Euro NCAP. Najnowszy i30 otrzymał też jako pierwszy logo "Blue", komunikując tym samym proekologiczny kierunek działania firmy. Ta ekologiczna odmiana wyposażona w system ISG (automatycznie wyłącza i załącza silnik, gdy stoimy pod czerwonym światłem) i opony o niskim współczynniku oporu toczenia z 1.6-litrowym silnikiem benzynowym spala o około 10 proc. mniej paliwa niż wersja tradycyjna.

W Polsce Hyundai i30 sprzedaje się z roku na rok coraz lepiej. Od początku 2010 r. do końca lipca do klientów trafiło ponad 3800 sztuk tego samochodu, o 9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2009. Trzeba też wspomnieć o wyjątkowo dobrych wynikach modelu ix35, który w przytoczonym okresie znalazł ponad 700 nabywców, co stawia go w czołówce najlepiej sprzedających sie SUV-ów w kraju. Można powiedzieć, iż Hyundai radzi sobie u nas całkiem nieźle w czasie motoryzacyjnego kryzysu. W 2010 r. (I-VII) sprzedał o 0,2 procent więcej aut niż rok wcześniej, podczas gdy cały polski rynek skurczył się w tym okresie o 5,6 proc.

Podczas wrześniowego salonu w Paryżu Hyundai wystawi małego vana reprezentującego segment B. Jednym z pierwszych krajów, do ktorego trafi ten samochód ma być Polska. Zdaniem producenta, segment vanów rozwija sie w Europie najszybciej i dzięki niemu koncern odnotował wzrost udziału sprzedaży na Starym Kontynencie do 2,6 proc. Jednak prawdziwą ofensywę nowości Koreańczycy zapowiadają na rok 2011 - zobaczymy aż 7 nowych modeli.

Fot. Hyundai
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

**Zobacz także:
Hyundai ix35

Hyundai ix55

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty