Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37182 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Hyundai i30 trzeciej generacji. Wysokie aspiracje

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Każdy Hyundai i30 będzie wyposażony w system autonomicznego hamowania (AEB), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), układ kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.

Fot. Tomasz Szmandra Trzecia generacja modelu i30 wygląda nowocześniej, ma bogatsze wyposażenie i jest lepiej dopracowana od poprzednika. Czy jednak z ceną 65 700 zł za podstawową wersję podbije rynek kompaktów?

Każdy Hyundai i30 będzie wyposażony w system autonomicznego hamowania (AEB), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), układ kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.

Fot. Tomasz Szmandra Popularny hatchback Hyundaia zadebiutował w 2007 roku. Pięć lat później na rynku pojawiła się druga generacja tego modelu, a jego najnowszą odmianę po raz pierwszy zaprezentowano we wrześniu ubiegłego roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu.  I30 nowej generacji bazuje na płycie podłogowej poprzednika, zresztą tej samej, którą wykorzystuje bliźniacza Kia cee’d. Jednak konstrukcja kompaktowego Hyundaia została znacząco zmodyfikowana. Do budowy auta użyto aż o dwa razy więcej stali o wysokiej wytrzymałości niż dotychczas, co oznacza, że 53% nadwozia wykonano z tego materiału. Dzięki temu auto jest o 28% lżejsze, a sztywność konstrukcji wzrosła o 22%. To sprawia, że i30 ma być bezpieczniejszy, zużywać mniej paliwa, a w dodatku lepiej się prowadzić. Co istotne, auto zostało zaprojektowane i skonstruowane w Europie, a na jego  miejsce produkcji wybrano nowoczesną fabrykę Hyundaia w czeskich Nosovicach.

A jak wizualnie prezentuje się nowy model w porównaniu z poprzednikiem? Projektanci najwyraźniej chcieli uniknąć rewolucji, bo jego design wyraźnie nawiązuje do poprzedniej generacji. Cóż, niczym Volkswagen w przypadku Golfa, także i tutaj postawiono na sprawdzone rozwiązania, wzbogacone  o szereg nowych elementów takich jak zmieniony kształt atrapy chodnicy, nazwany „kaskadowym”, staranniej dopracowane i lepiej wykonane wnętrze  oraz bogate wyposażenie z zaawansowanymi funkcjami multimedialnymi i komunikacyjnymi.  Jednak od razu trzeba przyznać, że z zewnątrz auto nie wyróżnia się jakoś znacząco w porównaniu do innym modeli tej klasy, a nawet może budzić skojarzenia z... Mazdą 3. Prezentuje się jednak dość ciekawie i elegancko. Oczywiście można je delikatnie podrasować, np. wybierając zamiast niewielkich,  15-calowych felg, 16- lub nawet 17-calowe.

Projektując wnętrze styliści Hyundaia położyli nacisk na komfort oraz przejrzystość i intuicyjność obsługi. Dużym plusem jest przestronność kabiny, w której zarówno z przodu mogą wygodnie podróżować nawet rośli pasażerowie (o wzroście nawet do 178-180 cm), choć oczywiście miejsce na nogi siedzących na tylnej kanapie jest ograniczone, w przypadku  gdy przednie fotele zostaną przesunięte maksymalnie do tyłu. Także pozycja za kierownicą jest wygodna, a obsługa wszystkich urządzeń pokładowych nie sprawia żadnych problemów. Część funkcji obsługuje się za pomocą ekranu wystającego ponad deskę rozdzielczą.

Redakcja poleca:

Jak rozpoznać rzeczywisty przebieg auta?
Ogrzewania postojowe. To trzeba wiedzieć
Oto nowy model Kii

Każdy Hyundai i30 będzie wyposażony w system autonomicznego hamowania (AEB), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), układ kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.

Fot. Tomasz Szmandra 8-calowy ekran dotykowy umożliwia dostęp do wszystkich funkcji nawigacji, sterowania multimediami i komunikacji. Został on umieszczony w takim miejscu, aby kierowca mógł równocześnie obserwować to, co dzieje się przed jadącym samochodem. Z kolei panelem klimatyzacji można wygodnie sterować za pomocą pokręteł. Fotel kierowcy posiada funkcję pamięci z dwoma programowalnymi ustawieniami, ale samo siedzisko jest nieco za krótkie i nie posiada regulowanej długości. Przydałaby się wersja z wysuwanym przedłużeniem, bo dłuższa jazda, szczególnie dla wyższych osób, może zakończyć się dokuczliwym bólem ud. Nie zachwyca również trzymanie boczne przednich foteli. Na liście wyposażenia pojawią się również takie pozycje jak podgrzewanie koła kierownicy, panoramiczne okno dachowe z możliwością uchylenia lub otwierania. Opróć tego model został wyposażony w szereg rozwiązań technologicznych ułatwiających korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takich jak: Apple CarPlay, Android Auto czy możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu komórkowego.

Każdy Hyundai i30 ma być wyposażony w system autonomicznego hamowania (AEB), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), układ kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.

Każdy Hyundai i30 będzie wyposażony w system autonomicznego hamowania (AEB), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), układ kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.

Fot. Tomasz Szmandra

Każdy Hyundai i30 będzie wyposażony w system autonomicznego hamowania (AEB), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), układ kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.

Fot. Tomasz Szmandra

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • king (gość)

    Autko fajne, ale faktycznie cena przesadzona.

  • kk (gość)

    poszli w slady Europy .. mały wysilony silnik benzynowy ... a można było zrobić 1.6 z moca tego 1.0 - ale nie ... po co komu niezawodne auto :)teraz liczą się "jednorazówki"

  • rs (gość)

    niestety za bardzo "niemiecki" z wyglądu - 2 generacja o niebo ładniejsza i z charakterem. Oby tylko jakość nie spadła do niemieckiej. Zwłaszcza, jeśli chodzi o silniki, które dotąd były bezawaryjne.

  • Ceny (gość)

    Nieskrępowanej. Za 100 000 kupujesz RAV4 - również z salonu

  • duży (gość)

    Wygórowana cena jak na małe plastikowe auto .. ceny startują od 75 tys. - a golf 65 tys. ... jak się zakręcisz po promocjach to za 75 tys. kupisz o wiele lepsze auto.

  • KFOP (gość)

    Jak zwykle czesi spieprzą wykonanie zawieszenia .... Za Bardzo przypomina to Ceed-a szału nie ma boków nie zrywa :/ Cena za podstawowy model 68 tys zł to tez jest żenujące. A gdzie tutaj jeszcze zakup "gadżetów". Nie rozumiem czemu Hyundai jako właściciel KIA wypuszcza w Polsce łudząco podobne a zarazem oklepane nadwozie i to nie pierwszy raz a robi już tak po raz 3. Nie kupił bym tego. Wolał bym 5 Letnie Audi A6, bądz 3-4 letnie A4.

  • Brawo (gość)

    Nie no, bo kto tego nie lubi, jak zaczynas sobie czytać i gdzieś tam u dołu strony coś zaczyna samo grać? Więcej powinno być takich rzeczy, co najmniej kilka na raz i pochowane.

  • ada (gość)

    niskie, ciasne w środku. wole wysokiego Fiata 500L Treking - nie dość że miejsca jak w autobusie to jeszcze na wczasy zostanie.

  • rysiek (gość)

    super autko ......piękne,oszczędne...i super się nim jeżdzi .....golf mu do pięt nie dorasta.....

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Hyundai i30 zdjęcia

Hyundai i30 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai i30 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai i30 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł