Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36376 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Hyundai i40 CW 1.7 CRDI

Data publikacji: Autor: Przemysław Pepla

Hyundai i40 CW, Fot: Przemysław Pepla Po nieudanej próbie podboju segmentu D modelem Sonata, w 2011 roku Hyundai wprowadził do swojej oferty całkowicie nową konstrukcję - i40. Podstawowa wersja tego pojazdu w wersji kombi, z benzynowym silnikiem 1.6 GDi, to wydatek 89 900 zł.

Koreański producent od wielu lat stara się zdobyć klientów w segmencie zdominowanym przez Forda Mondeo, Toyotę Avensis Hyundai i40 CW, Fot: Hyundaiczy Volkswagena Passata. Oferowana na Starym Kontynencie do 2011 roku Sonata nie odniosła wielkiego sukcesu w Europie, notując słabe wyniki sprzedaży. Jednak Hyundai nie zrezygnował z walki o udział w tej części rynku, wzbogacając swoją gamę modelową o i40. W porównaniu do Sonaty, auto posiada jedną zasadniczą zaletę - jest dostępne nie tylko jako sedan, lecz także w wersji kombi (CW).

Dodatkowo, pojazd ten powstał w europejskim centrum Hyundaia, dzięki czemu jego stylistyka powinna zdecydowanie bardziej trafiać w gusta klientów ze Starego Kontynentu. Podczas projektowania i40, designerzy kierowali się nową koncepcją stylistyczną tej marki, czyli fluidic sculpture (z ang. rzeźba ruchu). Jej wpływ widać niemal w każdym elemencie nadwozia i40.

Dynamiczna sylwetka, liczne przetłoczenia oraz nisko opadająca linia dachu - to cechy charakterystyczne i40 CW. W przedniej części pojazdu uwagę zwraca heksagonalny grill oraz ciekawie ukształtowane światła do jazdy dziennej - element wyróżniający wszystkie nowe modele koreańskiej marki. Dodatkowo, testowana wersja Premium posiadała chromowane ramki bocznych okien i przyciemniane tylne szyby, co podkreśla prestiżowy charakter auta.

Po otwarciu drzwi nie mamy już wątpliwości, że i40 CW Premium został zaprojektowany z myślą o jak największym komforcie pasażerów. Podgrzewanie elektrycznie sterowanych foteli zastosowano nie tylko z przodu, lecz również z tyłu (rzadkość nawet w segmencie D). Dodatkowo, siedzisko kierowcy i pasażera jest także wentylowane. Rozstaw osi wynoszący 2770 mm sprawia, że miejsca na nogi jest pod dostatkiem również dla osób w drugim rzędzie. Niestety nie da się tego samego Hyundai i40 CW, Fot: Hyundaipowiedzieć o przestrzeni nad głową. Sportowa sylwetka sprawia, że wysocy pasażerowie z tyłu mogą podróżować w nieco mniej komfortowych warunkach.

Z kolei bagażnik i40 CW pomieści 553 litry, co jest przeciętnym wynikiem w tej klasie. Jego zaletą jest regularny kształt, a także niski próg załadunku. Ponadto, pod podłogą odnajdziemy niewielkie schowki na drobne przedmioty. W razie potrzeby, oparcia tylnych foteli można złożyć, uzyskując w ten sposób przestrzeń załadunkową o pojemności 1719 litrów.

Zasiadając na miejscu kierowcy, uwagę przykuwają duże i czytelne zegary oraz wielofunkcyjna kierownica, za pomocą której możemy sterować m.in. głośnością radia, tempomatem, czy wydawać polecenia głosowe. Konsola centralna została natomiast zdominowana przez 4,2-calowy, dotykowy wyświetlacz. Niestety, minusem jest brak polskiego menu. Poza tą niedogodnością, urządzenie obsługuje się intuicyjnie, podobnie jak pozostałe funkcje - ergonomia i40 stoi na wysokim poziomie.

Zawieszenie i40 CW można określić jako sprężyste. Podczas jazdy z większymi prędkościami pozwala na pewne pokonywanie zakrętów, jednak na drogach drugiej lub trzeciej kategorii nie jest już zbyt komfortowo. Po części, odpowiedzialność za to ponoszą 18-calowe koła z niskoprofilowymi oponami. Wszelkie próby nagłej zmiany kierunku jazdy kończą się natomiast sporą podsterownością, zaś na śliskiej nawierzchni dodatkowo zapaleniem się kontrolki układu ESP na desce rozdzielczej.

Testowany egzemplarz był wyposażony w 1.7-litrową jednostkę wysokoprężną o mocy 136 KM. Choć motor CRDi nie czyni z Hyundai i40 CW, Fot: Hyundaiważącego ponad 1,5 tony i40 CW pojazdu sportowego, to dobrze sprawdza się zarówno podczas jazdy poza obszarem zabudowanym, jak i w mieście, zapewniając dostateczną dynamikę. O tym, że mamy do czynienia z dieslem, może przypominać poranny rozruch - przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu, praca tej jednostki jest dość głośna.

Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej. W dobie przekładni dwusprzęgłowych, długość z jaką zmienia ona poszczególne przełożenia jest najwyżej przeciętna. Sytuacji nie poprawia nawet aktywacja przycisku "Sport", jak również "ręczna" zmiana za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Mimo to, można ją polecić osobom, którym nie zależy na osiągach - czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 12 sekund.

Wyposażony w ten układ napędowy i40 CW zadowala się umiarkowanym apetytem na paliwo. Pomimo automatycznej przekładni, średnie zużycie paliwa w czasie testu wynosiło ok. 6,8 l/100 km. Natomiast w trasie można bez większych trudności zejść do poziomu 5,6 l/100 km. Należy jednak pamiętać, że w trakcie testu temperatura oscylowała wokół -5 stopni Celsjusza.

Postęp technologiczny i jakościowy, jaki wykonał Hyundai w porównaniu do poprzedniczki, Sonaty, jest wyraźny. Niestety, ma to także swoją cenę. Testowany egzemplarz w wersji Premium to wydatek rzędu 136 900 zł. To dużo, zwłaszcza, iż koreański producent wciąż postrzegany jest na naszym rynku przez pryzmat tanich aut z lat 90. XX wieku. Jednak biorąc pod uwagę bardzo bogate wyposażenie seryjne, i40 CW Premium może stanowić ciekawą alternatywę dla liderów segmentu D.

Wybrane dane techniczne:

Marka/Model

Hyundai i40 CW 1.7 CRDI Premium

Honda Accord Tourer 2.2i-DTEC Executive

VW Passat Variant 2.0 TDI Highline

Pojemność silnika (ccm)

1685

2199

1968

Moc (KM)

136

150

140

Moment obrotowy (Nm)

325

350

320

Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)

12

9,8

10

Prędkość maksymalna (km/h)

190

207

208

Średnie spalanie (l./100 km)

5,6

5,9

5,2

Emisja CO2 (g/km)

149

155

135

Skrzynia biegów

Automatyczna, 6-bieg.

Automatyczna, 6-bieg.

Automatyczna, 6-bieg.

Pojemność bagażnika (l.)

553

406

603

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4770/1815/1470

4740/1840/1470

4771/1820/1516

Masa własna (kg)

1515

1559

1601

Cena (zł)

136 900

160 800

130 990

Hyundai i40 CW, Fot: Przemysław Pepla

Hyundai i40 CW, Fot: Przemysław Pepla

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Wróg drogiej tandety. (gość)

    Jechałem tym autem z automatem i w teorii 136 KM powinno wystarczać, ale auto było bardzo ospałe. Klika dni później jechałem Avensisem 124 KM z dieslem 2.0 i manualną skrzynią biegów i pomimo mniejszej mocy auto było dynamiczniejsze. Jednak wyższa pojemnośc silnika to jednozanczy atut, a automat dobrze sprawdza się w silnikach z nadmiarem mocy. Stylistyka Hyundaia i40 ciekawa, ale kontrowersyjna. Poza tym wnętrze i walory użytkowe jednoznacznie dobre.

  • Tytan (gość)

    wnętrze jest całkiem przyjemne http://youtu.be/iGTYFc_XVjw

  • lordofchaos (gość)

    autko pevnie niczego sobie ale prestiz na poziome ZERO cena moglaby pomoc ale jak vidze to raczej chyba nie

  • Bartek (gość)

    Prestiż? Ach te polskie kompleksy :)

  • lordofchaos (gość)

    nie komplex ale PRETEXT zeby autko bylo tansze ;-)

  • CzesiekTIRowiec (gość)

    njemjetskie ałta som leprze bo siem nje psójom takjak jinne francuzkie albowłoskie ji na gjełdzie morzna tanjo kupywać czenści....

  • uzytkownik (gość)

    auto całkiem w porządku lecz system kontroli ciśnienia powietrza w kołach to jedyny niewypał. posiadam Hyundaia I40 od 3 lat zakupiony nowy ,i już był 3 razy wymieniany moduł sterujący systemem TPMS

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai i40 zdjęcia

Hyundai i40 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai i40 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł