Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai Ioniq 5. Jaki ma zasięg i osiągi?

Mariusz Michalak
Hyundai Ioniq 5 Nowy model bazujący na platformie E-GMP jest średniej wielkości SUV-em nieco większym od Tucsona (Ioniq 5 liczy 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości).Fot. Hyundai
Hyundai Ioniq 5 Nowy model bazujący na platformie E-GMP jest średniej wielkości SUV-em nieco większym od Tucsona (Ioniq 5 liczy 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości).Fot. Hyundai
Nowy model bazujący na platformie E-GMP jest średniej wielkości SUV-em nieco większym od Tucsona (Ioniq 5 liczy 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości).

Unikalny wygląd zewnętrzny jest inspirowany profilem modelu Pony, który dostosowano do rozstawu osi wynoszącego 3 000 mm. Po raz pierwszy w samochodzie Hyundai przednia maska zachodzi na błotniki, co minimalizuje odstępy między panelami, zapewniając optymalną aerodynamikę. Przedni zderzak przyciągająca wzrok kształtem litery V oraz charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej. Zdecydowano się na automatycznie wysuwane klamki drzwi.

Hyundai Ioniq 5 <br><br>Nowy model bazujący na platformie E-GMP jest średniej wielkości SUV-em nieco większym od Tucsona (Ioniq 5 liczy 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości).<br><br>Fot. Hyundai IONIQ 5 został również wyposażony w elektronicznie sterowane przednie siedzenia. Hyundai zmniejszył grubość przednich siedzeń o 30 procent, zapewniając więcej miejsca dla osób siedzących w drugim rzędzie. Wiele elementów wnętrza – siedzenia, podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik –wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób, m. in. butelki PET z recyklingu, przędzę roślinną i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną i bio farbę z ekstraktami roślinnymi.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty zapewniają znakomity zasięg i osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszy od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.

Hyundai Ioniq 5 <br><br>Nowy model bazujący na platformie E-GMP jest średniej wielkości SUV-em nieco większym od Tucsona (Ioniq 5 liczy 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości).<br><br>Fot. Hyundai Platforma E-GMP może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V, by zapewnić stabilną zgodność ładowania.

Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km.

IONIQ 5 wspiera również aktywny tryb życia w zakresie mobilności elektrycznej, dzięki innowacyjnej funkcji V2L, która umożliwia swobodne używanie lub ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, takich jak rowery elektryczne, skutery lub sprzęt kempingowy - w ruchu lub stacjonarnie.

Szeroki, konfigurowalny, podwójny kokpit zawiera 12-calowy, w pełni dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy oraz 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.

Po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściciwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.

IONIQ 5 został również wyposażony w Hyundai SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa i wygody w drodze. IONIQ 5 to pierwszy model Hyundaia, który oferuje asystenta jazdy autostradowej - poziom 2 (HDA 2). Inne systemy wspomagające jazdę obejmują asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), asystenta monitorowania martwego pola (BCA), inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta świateł drogowych (HBA) i nie tylko.
IONIQ 5 będzie dostępny w wybranych regionach od pierwszej połowy 2021 roku.

Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty