Hyundai IONIQ. Jakie zmiany po liftingu?

Mariusz Michalak
Hyundai Ioniq Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym.Fot. Hyundai
Hyundai Ioniq Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym.Fot. Hyundai
Ekologiczne modele Hyundai z rodziny IONIQ zostały ulepszone pod kątem łączności i otrzymały jeszcze bardziej nowoczesny design.

Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym.

Akumulatory nowego elektrycznego modelu Hyundai IONIQ zostały zwiększone z 28 kWh do 38,3 kWh, co pozwala na przejechanie większego dystansu pomiędzy ładowaniami. Zwiększona o 36% pojemność baterii pozwala na pokonanie 294 km. Zastosowany silnik elektryczny dostarcza moc maksymalną 136 KM oraz 295 Nm momentu obrotowego. Nowy elektryczny Hyundai IONIQ został wyposażony w mocniejszą pokładową ładowarkę pozwalającą teraz na ładowanie z mocą 7,2 kW wobec wcześniejszej 6,6 kW przy ładowanie przez złącze Typ 2. Ładowanie przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW pozwoli na osiągniecie stanu 80 procent w zaledwie 54 minuty.

Hyundai Ioniq Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in
Hyundai Ioniq

Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym.

Fot. Hyundai

Nowy Hyundai IONIQ Hybrid oraz Hyundai IONIQ Plug-in zostały wyposażone w czterocylindrowy silnik benzynowy Kappa 1.6 GDI osiągający moc 105 KM oraz 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi w wersji hybrydowej osiąga moc 43 KM (32 kW) oraz moment obrotowy 170 Nm, a litowo-polimerowe akumulatory mają pojemność 1,56 kWh i zostały umieszczone pod tylnymi siedzeniami. Jednostka elektryczna w wersji Plug-in dostarcza 60,5 KM (44,5 kW) mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego. Odmiana Plug-in posiada akumulatory o pojemności 8,9 kWh, które pozwalają na pokonanie 52 kilometrów w trybie czysto elektrycznym z prędkością do 120 km/h. Dzięki połączniu elektrycznego silnika z jednostką 1.6 GDI modele IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in osiągają moc 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm.

Nowy Hyundai IONIQ został wyposażony w system Hyundai Blue Link, który przez połączenie aplikacji z pojazdem i pokładową telematyką pozwala kierowcy na zdalne sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Użytkownicy modelu Hyundai IONIQ Electric mogą zdalnie uruchomić lub wyłączyć samochód. Aplikacja umożliwia we wszystkich modelach Hyundai IONIQ otwieranie i zamykanie pojazdu, sterowanie ustawieniami klimatyzacji, a także lokalizowanie pojazdu, który informuje o swoim położeniu poprzez miganie światłami oraz sygnał dźwiękowy. Przez aplikację w modelach Hyundai IONIQ Plug-in oraz IONIQ Electric możliwe jest także sprawdzenie stanu naładowania baterii oraz planowanie i kontrolowanie ładowania. W nowym Hyundaiu IONIQ wprowadzona została również funkcja eCall, która automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku uruchomienia poduszek bezpieczeństwa lub użycia przycisku, który znajduje się obok lusterka wstecznego. Odpowiednie informacje o lokalizacji samochodu, czasie zdarzenia, kierunku jazdy, danych z czujników poduszek bezpieczeństwa zostaną przekazane do lokalnych służb ratunkowych.

Nowy system multimediów i nawigacji z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany, aby móc wyświetlić więcej przydatnych informacji, oraz na edycję wyświetlanych widżetów i ikon. Oprócz standardowej obsługi Android Auto oraz Apple Car Play, system pozwala na podłączenie kilku telefonów poprzez Bluetooth, a także zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze.

Zmiany w nowym modelu IONIQ objęły nie tylko technologię, ale także wnętrze. Poniżej 10,25-calowego ekranu znajduje się elegancki panel sterowania klimatyzacją. Deskę rozdzielczą ozdabia stylowa listwa w kolorze ciemnego chromu, poniżej znajduje się  niebieskie oświetlenie ambientowe. Tapicerka foteli może być wykonana z ciemnego materiału lub skóry ekologicznej w jednej z trzech z wersji: czarnej, czarno-szarej lub electric shadow (tylko dla odmiany elektrycznej).

Hyundai Ioniq Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in
Hyundai Ioniq

Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym.

Fot. Hyundai

Z przodu nowe modele IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in otrzymały zmodernizowany grill z siatkowym wypełnieniem. Nowy IONIQ Electric również otrzymał nowy zabudowany grill z charakterystycznym wzorem. Wszystkie trzy modele otrzymały nowy wzór przedniego zderzaka ze srebrną listwą u dołu, antracytową listwę na tylnym zderzaku oraz przednie obudowy świateł do jazdy dziennej o dynamicznym wyglądzie. Światła do jazdy dziennej, reflektory przednie i światła tylne LED zostały przeprojektowane tak, aby IONIQ wyróżniał się w nocy. Zmiana ta nadaje nie tylko bardziej nowoczesnego wyglądu, ale także poprawia bezpieczeństwo.

Nowy Hyundai IONIQ Plug-in oraz Hyundai IONIQ Electric dostępne są z nowymi wzorami 16-calowych felg aluminiowych. Natomiast Klienci wersji hybrydowej mogą wybierać spośród nowych wzorów 15-calowych i 17-calowych obręczy.

Nowy Hyundai IONIQ dostępny jest w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym z czterech nowych: Fluid Metal, Electric Shadow, Liquid Sand i Typhoon Silver. Pozostałe kolory to Phantom Black, Polar White, Iron Gray, Intense Blue oraz Fiery Red.

Hyundai Ioniq Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in
Hyundai Ioniq

Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym.

Fot. Hyundai

Wszystkie nowe modele Hyundai IONIQ wyposażone zostały w kompleksowy pakiet technologii Hyundai SmartSense. . Pakiet bezpieczeństwa dostępny w modelu Hyundai IONIQ obejmuje: system ostrzegania przed kolizjami czołowymi z wykrywaniem rowerzystów (FCA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA) oraz asystenta świateł drogowych (HBA). Opcjonalnie dostępne są także asystent podążania na pasie ruchu (LFA), który utrzymuję pojazd na środku zadanego pasa ruchu oraz system inteligentnego ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW), który wykorzystuje kamerę czołową oraz informacje dostarczane przez system nawigacji do wyświetlania w czasie rzeczywistym znaków ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania. Nowy Hyundai IONIQ dostępny jest także z inteligentnym tempomatem (SCC), funkcją zatrzymywania i ponownego ruszania (Stop&Go) oraz ostrzeganiem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). Innymi dostępnymi opcjami są: system ostrzegania o pojazdach w martwym polu (BCW) oraz system ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA).

Nowy IONIQ Hybrid i IONIQ Plug-in zostały wyposażone w system wspomagania oszczędnej jazdy (Eco DAS), który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa oraz zminimalizować zużycie hamulców. Tryb żeglowania analizuje informacje drogowe z systemu nawigacji, aby poinformować kierowcę o zbliżającej się konieczności hamowania (np. zmiana kierunku, skrzyżowanie, zjazd z autostrady), może być aktywowany w zakresie prędkości od 40 do 160 km/h.

Eco DAS posiada dodatkowo funkcję inteligentnego zarządzania energią podczas podjazdów i zjazdów. Gdy przed przewidywanym podjazdem bateria jest pusta, IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in zwiększają pracę silnika spalinowego w celu ładowania akumulatora. Natomiast kiedy osiągnięty jest dostateczny poziom naładowania baterii podczas jazdy w dół, interweniuje silnik elektryczny, aby zminimalizować zużycie paliwa, a energia jest odzyskiwana przy jednoczesnym hamowaniu regeneracyjnym.

Nowy IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in będą dostępne od lipca 2019 roku. Nowy IONIQ Electric będzie dostępny od września 2019 roku.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty