Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36358 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Hyundai ix20 1.6

Data publikacji:

Fot: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert Zaprezentowany podczas paryskiego Mondial de l'Automobile w 2010 roku Hyundai ix20 jest bliźniaczym projektem z Kią Venga. Pozycjonowany pomiędzy modelami i20 oraz ix35 w podstawowej wersji został wyceniony na 47 100 zł.

Samochód ten jest drugim europejskim modelem (po ix35) stworzonym Fot: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert według założeń nowej stylistyki Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba). Wysokie (1600 mm), jednobryłowe nadwozie z przetłoczeniami na masce i drzwiach bocznych oraz wyraźnie zarysowanymi nadkolami przypomina sylwetkę crossovera. Duża szyba przednia może przechodzić w łagodnie opadający dach lub dostępne za dopłatą (4000 zł) panoramiczne, regulowane elektrycznie okno. Tył nadwozia z zaakcentowanym spoilerem, poziomymi światłami i potężnym zderzakiem w kształcie litery H dopełniają nieszablonową sylwetkę.

Kabina Hyundaia jest obszerna i dzięki dużej powierzchni szyb znakomicie doświetlona. Po zajęciu miejsca za kierownicą odczuwalna jest znacznie większa niż w typowych hatchbackach przestrzeń nad głową. Duży zakres regulacji fotela oraz kolumny kierownicy pozwoli nawet wysokim kierowcom na zajęcie wygodnej pozycji. Zaskoczeniem może być duża ilość miejsca na tylnej kanapie. Dwie podróżujące tam osoby nie będą narzekały na brak miejsca na kolana i nad głową. Trzech pasażerów może uskarżać się jedynie na niewystarczającą szerokość tylnej kanapy.

CZYTAJ TAKŻE

Opel Meriva 1.4

Miejski podróżnik - Kia Venga


Fot: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert Miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane w sposób nowoczesny i praktyczny. Czarne plastiki są ozdobione „plastikowym” aluminium, a całość została podświetlona neonowym niebieskim kolorem. Jaskrawe podświetlenie zegarów i konsoli centralnej możemy przyciemnić, tak aby podczas nocnych podróżny nie męczyło ono zbytnio oczu.

Przestrzeń bagażową ix20 dzięki regulowanej wzdłużnie kanapie, podwójnej podłodze bagażnika oraz składanemu oparciu możemy powiększyć z 440 do 1486 litrów.

W najuboższej wersji wyposażenia Classic znajdziemy podstawowe elementy z zakresu bezpieczeństwa (6 poduszek powietrznych, ABS i ESP) oraz skromny pakiet podzespołów podnoszących komfort podróżowania takich jak np. szyby przednie elektryczne, zamek centralny czy wspomaganie kierownicy. Wraz ze wzrostem ceny zwiększa się również ilość elementów wyposażenia standardowego, które możemy dodatkowo wzbogacić o nawigację satelitarną czy asystenta parkowania z kamerą cofania.

Każdy spośród czterech silników dostępnych w ofercie możemy doposażyć w pakiet BlueDrive. Proekologiczny zestaw obejmujący system Start & Stop (ISG) oraz opony o obniżonych oporach toczenia ma pomóc w ograniczeniu zużywanego paliwa i emisji dwutlenku węgla. W praktyce jednak pomimo aktywnego systemu ISG oraz delikatnego traktowania pedału gazu w mieście spalanie w najmocniejszym silniku benzynowym o pojemności 1.6 litra i 125 KM oscylowało w granicach 8,5 l/ 100 km. Biorąc pod uwagę moc samochodu oraz jego wagę (1180 kg) są to wartości akceptowalne, jednak nieadekwatne do „ekologicznej” wersji. W cyklu mieszanym jednostka napędowa zużywa 6,4 l na każde przejechane 100 km, a poza miastem 5,7 l/ 100 km.

Silnik charakteryzujący się maksymalnym momentem obrotowym na poziomieFot: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert 156 Nm osiąganym przy 4200 obr./min. umożliwia bezpieczne wyprzedzanie na każdym biegu. Prędkość 100 km/h zobaczymy na liczniku po upływie 10,9 sekundy, a po naciśnięciu pedału hamulca z maksymalną siłą pojazd zatrzyma się na odcinku 39 metrów.

Jednostka współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią. Dźwignia zmiany biegów pozwala na lekkie i precyzyjne zmiany przełożeń. Optymalną zmianę biegu ułatwia znajdujący się na desce rozdzielczej wskaźnik zalecanego przełożenia.

Zawieszenie podobnie jak w Kia Venga oparto na kolumnach McPhersona i belce skrętnej, jednak zestrojono je bardziej komfortowo. Koreańczyk prowadzi się lekko i przyjemnie, ale wyższe prędkości podczas pokonywania zakrętów lub nagłe zmiany kierunku jazdy skutkujące przechyłami nadwozia przypominają, że jedziemy wysokim rodzinnym pojazdem.

Hyundai planuje sprzedawać rocznie w całej Europie 55 000 egzemplarzy modelu ix20. Atrakcyjność oferty koreańskiego producenta podnosi program gwarancyjny „5-Year Triple Care” obejmujący 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, 5-letnią opiekę techniczną oraz 5-letni assistance.

Wybrane dane Hyundaia ix20 i konkurentów:

Marka/model Hyundai ix20 KIA Venga Opel Meriva
Wersja Style L Enjoy
Cena (zł) 64 900 55 990 69 600
Silnik Benzynowy Benzynowy Benzynowy
Pojemność (cm3) 1591 1591 1364
Moc (KM) 125 124 120
Moment obrotowy (Nm) 156 156 175
Przyspieszenie 0 -100 km/h (s) 10,9 11 11,5
Prędkość maksymalna (km/h) 184 184 188
Średnie spalanie (l/100 km) 6,4 6,4 6,1
Emisja CO2 (g/km) 148 148 143
Skrzynia biegów manualna 6 biegowa manualna 6 biegów manualna 5 biegów
Pojemność bagażnika (l) 440 422

397


Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Fot: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Fot: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mecenas

    MAsakra cenowa .. auto brzydkie, silnik mułowaty i sporo spalający, wykończenie wnętrza przeciętne, czym się tu zachwycać za 65 tys zł ??? To cena jak za dobrej klasy kompakt, nie wspominając że np. podobnej wielkości VW Polo 1,2 TSI Trendline kosztuje ok. 54 tys zł (więc o 10 tys mniej)

  • piter1012

    Cena ix20 jest rzeczywiście kosmiczna...jak na Hyundaia oczywiście.Za to już można mieć porządne auto renomowanej europejskiej lub japońskiej firmy. Chyba jednak za wcześnie Koreańczycy tak wywindowali w górę cenę bo jakoś tych aut na ulicach nie widać.

  • cris

    Ach te stereotypy :). Polska jeszcze długo będzie zacofanym krajem. Poczytajcie ostatnie testy niezawodności (nawet te niemieckie) i choćby "Auto Świat", który trudno podejrzewać o sprzyjanie Koreańczykom. "Renomowane" japońskie i niemieckie firmy" daleko za hyundaiem A porównanie Polo 1.2 z ix20 to już kompletny hardcor i brak znajomości tematu :))). Poza tym ja już dziękuję skodzie i vw po przygodach z przeskakującymi rozrządami w silnikach (1.2 HTP, 1.4 TSI). Malkontentom polecam jazdę próbną JAKIMKOLWIEK hyundaiem, a później dopiero zabieranie głosu.

  • Jarpoz

    Nie przepadam za stylem Hyundai`a (wolę Ki`ę, w tym wypadku Vengę), ale również powalczę z tendencyjnymi stereotypami. Porównanie z Polo jest absurdalne, bo ix20 i KIA Venga to obszerne, wygodne samochody, przy których Polo to k u r d u p e l, którego szkoda aż w cztery litery kopnąć. Natomiast porównajmy te auta z innymi Vanami segmentu B i od razu widać dobrze skalkulowaną cenę do tego co auto prezentuje. Idealne auto dla ludzi potrzebujących pojazdu do miasta o dużym wnętrzu i bagażniku. Lepszego diesla ma KIA (1.6),ceny też lepsze.

  • cris

    Ceny u kii faktycznie lepsze. Warunki gwarancji też, ale silniki te same (również diesla). 1.6 crdi w i30 to u mnie 6,5 l/100 po Warszawie. I tak już od ponad trzech lat. Dobra dynamika, dobre wyposażenie (comfort), super spalanie i ZERO PROBLEMÓW. Czego chcieć więcej?

  • Jarpoz

    Widocznie nie jestem na czasie, bowiem rok temu jak pomagałem koleżance w wyborze auta, Hyundai nie miał wersji 1.6 CRDI /128 km. Oczywiście koleżanka za moją namową wybrała KIĘ VENGĘ 1.6 CRDI i po roku jest coraz bardziej zadowolona.

  • Mecenas

    Problem w tym że ja miałem okazję jeździć dwoma modelami Hyundaia (i30 1,6 i ix35 z dieslem - szczerze mówiąc nie wiem o jakich parametrach) oba są przyzwoite ale np. jakość wykończenia wnętrza jest słaba, plastiki mierne i w żadnym wypadku nie da się ich porównać choćby do wspomnianego Polo (przynajmniej w wersji 1,2 TSI Trendline) a silnik 1,6 w i30 to kompletny muł, jeździ jak 100 konna jednostka z Focusa I z 1998 roku tylko że pali o 2 litry więcej

  • pit (gość)

    Koreańskie auta od zawsze kojarzyły się z brakiem trwałości. Samochody te nie wyglądają atrakcyjnie cenowo, jak wcześniej.Jeśli im wierzyć, za wyższą cenę uzyskujemy lepszą jakość (?) Proszę nie zapominać, że na zakupie się nie kończy. Niemieckie firmy w Europie mają bardziej rozbudowaną sieć serwisową oraz istnieje więcej zamienników oryginalnych części. Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat działania serwisu hyundaia? Moim zdaniem Hyundai bardzo poszedł do przodu z technologią i jakością, ale nie mamy doświadczeń jak na odbiór tych nowych samochodów wpływa eksploatacja w Polsce. Polityka cenowa jest karkołomna, ale podobno tak samo działała kiedyś toyota i stała się wyznacznikiem najwyższej światowej jakości samochodów... Mnie hyudnaie się nie podobają, ale z pewnoscią mogą się podobać

  • piter10 (gość)

    Z jakością Hyundaiów jest tak sobie-zajmują średnie miejsca w tabelach TUV-u czy ADAC-u. Najczęstsze problemy to zawieszenie i wszechobecna rdza. Kiedyś ceny Kii i Hyundaiów zachęcały dziś zaczynają odpychać. Po problemach jakie miałem z moim Getzem-centralny zamek, rdza tylnej klapy, uszkodzony immobiliser(laweta) i stuki w tylnym zawieszeniu oraz i30 - rdza w kilku miejscach, stuki w przednim zawieszeniu, wszystko podczas gwarancji chyba już więcej do Koreańczyków nie zajrzę.

  • Jarpoz (gość)

    W USA gdzie samochody generalnie są znacznie trwalsze, aktualnie Hyundai i KIA obok marek japońskich uznawane są za jedne z najtrwalszych aut. Niestety w Europie i pozaeuropejskie marki muszą dostosować się do dyrektyw wymuszających produkcję chały. Na jedynych obiektywnych rynkach ( USA / Szwajcaria ) za najtrwalsze auto uznaje się Subaru Outback z silnikiem benzynowym 3.6 litra, niestety takie auto w Polsce przy obecnym kursie Euro to ponad 200 tys PLN. Natomiast TUV-u czy ADAC to współczesna forma gebelsowskiej, propagandy i proponuje bardzo sceptycznie wyciągać wnioski, może co najwyżej pomóc odróżnić jedną chałę od drugiej ( w kontekście wieloletniej bezusterkowości i ekonomi eksploatacji ).

  • Malcolm (gość)

    Posiadam IX20 1.6 benzynę.Auto w sumie ok.niezawodne aczkolwiek spodziewalem sie troche lepszych osiągów(zbyt wysoki i przez to duzy opór powietrza).Zdecydowanym minusem jest zbyt miękkie zawieszenie i małe koła 195-15" jak na takie gabaryty.Powyżej 110km/h auto zaczyna myszkować(mam wersje bez ESP).

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai ix20 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai ix20 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł