Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36832 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Hyundai ix35

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Fot. Janusz Steinbarth W Hyundaiu ix35 nie znajdziemy już korzeni koreańskich. To auto europejskie, zaprojektowane i produkowane z myślą o klientach Starego Kontynentu.

W Hyundaiu ix35 nie znajdziemy już korzeni koreańskich. To auto europejskie, zaprojektowane i produkowane z myślą o klientach Starego Kontynentu .

Fot. Janusz Steinbarth Trzeba przyznać, że zarówno linia stylistyczna jak i aranżacja wnętrza w najnowszym Hyundaiu ix35 są zdecydowanie europejskie. Przed tym  modelem, podobnie jak i kompaktowym i30, stoi trudne wyznanie: systematyczne zdobywanie rynków Starego Kontynentu.  Zadanie dodatkowo utrudnione przez wszechobecny kryzys w branży motoryzacyjnej. Hyundai zdaje sobie sprawę, że jest to rynek wymagający i tylko auta sprzyjające gustom Europejczyków mogą odnieść tu handlowy sukces.


Fot. Janusz Steinbarth  Najnowszy SUV „wyrzeźbiony” jest zgodnie z filozofią streszczającą się w słowach „fluidic sculpture” (opływowa rzeźba).  Samochód zwraca uwagę na ulicy, jego linia jest  lekka i  zasługuje na miano sportowej.  Hyundai ix35 sprawia też wrażenie większego niż poprzednik, Tucson i znajduje to potwierdzenie w „papierach”. Jest dłuższy o 9 cm, mierzy 4,41 metra i także nieznacznie szerszy. Zaowocowało to większą  przestrzenią w kabinie.

Fotele przednie są wygodne, a większy zakres ich regulacji pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń na nogi. Ale niewiele gorzej jest z tyłu, tam również pasażerowie nie narzekają na brak miejsca na nogi czy na nad głową. To mocny punkt tego „ponad klasę wyrośniętego” samochodu. Bagażnik auta jest wręcz przepastny, jego pojemność wynosi 591 litrów. Gdy i to nie wystarcza, zawsze można złożyć tylne siedzenia, by powiększyć go do 1436 litrów.

CZYTAJ TAKŻE:

Hyundai ix55 - wrażenia z jazdy

SsangYong Korando 2.0 - wrażenia z jazdy



Deska rozdzielcza jest przejrzysta. Wraz ze zmierzchem dominuje na niej kolor niebieski, którym podświetlone są przyciski i wskaźniki, podobnie jak w innych modelach tej marki.

Fot. Janusz Steinbarth Pod maską testowanego auta pracował turbodoładowany diesel common rail 2.0 CRDi 4WD osiągający moc 136 koni i sprzężony z manualną, 6-biegową przekładnią. Napęd przenoszony jest na obie osie,  przy czym na tylną dołączany elektronicznie. Okazało się, iż również poza drogą utwardzoną auto radzi sobie nieźle, co jak na miejską terenówkę – a tak traktuje się przecież SUV-y - było miłym zaskoczeniem. Dość znaczny prześwit i plastikowe osłony chroniące od spodu silnik pomagają w jeździe terenowej. Oprócz napędu 4WD auto ma także system wspomagający ruszanie i zjazd w terenie pofałdowanym – to nie jest gadżet, to się sprawdza w praktyce.

Fot. Janusz Steinbarth  Moment napędowy 320 Nm dostępny od 1800 obrotów powoduje, iż auto jest elastyczne na trasie i ładnie startuje spod świateł (10,2 sekundy do setki).  Według producenta, z tym silnikiem spala średnio 5,7 litra ON/100 km. W osiągnięciu takiego wyniku pomóc ma wskaźnik „ECO”, który w momencie osiągnięcia optymalnych do zmiany biegu obrotów zaczyna migać. Podczas fazy niskiego obciążenia elektrycznego i pełnego naładowania akumulatora sprzęgło automatycznie odłącza alternator, co zmniejsza obciążenie silnika. To jeden z patentów, podobnie jak elektryczne wspomaganie kierownicy, obniżających zużycie paliwa.

 Hyundai ix35 2.0 CRDi w opisywanej wersji Premium i z napędem na cztery koła kosztuje 119 900 zł, w wersji Classic z mniej komfortowym wyposażeniem 101 900 zł.  Najtańsza odmiana 2.0 Classic z silnikiem benzynowym i napędem 2WD dostępna jest za 79 900 zł.

więcej zdjęć Hyundai ix35 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • peppek

    za 120 tys można mieć outlandera który jest samochodem z innej bajki

  • Jarpoz

    Linia stylistyczna zbyt piękna nie jest i w mojej ocenie słabo-europejska ( raczej koreańsko - japońska ). Bliźniacza konstrukcja Kii stylistycznie zapowiada się lepiej. Największym mankamentem tego auta jest obecność twardych, uwypuklonych plastików na na tylnej części przednich siedzeń wyjątkowo uprzykrzających życie "roślejszym" pasażerom ( tylnych siedzeń ). Jest to rozwiązanie wręcz kretyńskie, gdyby chociaż te twarde i uwypuklone na zewnątrz plastiki były jakąś półką i schowkiem można byłoby to z trudem zaakceptować. Należy mieć ...

  • Jarpoz

    nadzieję że KIA tego błędu nie popełni przez co wróżę jej większe zainteresowanie. Sadzę że KII Sportage pomoże też ciekawszy design, dobrze byłoby gdyby też zadbali o lepsze plastiki. Cena tego Hyundai`a jest kolejnym dużym mankamentem. Sukcesów nie wróżę. Natomiast co do Outlandera - irracjonalny jest dla mnie brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach utrudniający znalezienie wygodnej pozycji "roślejszym" kierowcom, relatywnie mało miejsca z przodu, ale faktycznie sprawa wrażenie dojrzalszej konstrukcji niż ix35.

  • Mecenas

    Taaa a VW Tiguan 2,0 TDI kosztuje obecnie 86 tys zł netto ...

  • KocykL

    Dokładnie, to jest jakieś koreańskie nieporozumienie. 120 tys. zł za Hyundaja ?!?!? Trzeba na głowę upaść! :D Tyle powinien kosztować w Polsce największy ix55. Za 120 tys. zł jest jakieś 10-12 lepszych SUVów na polskim rynku.

  • KocykL

    Ale to "koreańskie coś" nie jest konkurentem Tiguana ! W żadnym wypadku, to najwyżej konkurent Suzuki GrandVitary czy Skody Yeti, chociaż bliżej mu do Dacii Duster.

  • KocykL

    Dobrze napisane! Dużo korzystniejszą ofertą w tej klasie jest chociażby Skoda Yeti, choć jest też z conajmniej 10 innych duuużżżooo lepszych aut w tej klasie i to często nawet tańszych od koreańczyka

  • GeTe

    Nowa KIA to trochę wyrośnięty Ceed, który w mojej ocenie był kukułczym jajkiem podrzucamy zaślepionym europejczykom... Cena jest rzeczywiście zbyt wysoka, jak na kolejną podróbę wzorowaną na bardziej znanych markach...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Hyundai ix35 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai ix35 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai ix35 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł