Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai. Model i30 N Project C w limitowanej wersji. Co oferuje?

Wojciech Frelichowski
Hyundai i30 N Project CHyundai wprowadzi do sprzedaży limitowaną wersję modelu i30 N Project C. To lżejsza, niższa i bardziej agresywna odmiana modelu i30 Hatchback N.Fot. Hyundai
Hyundai i30 N Project CHyundai wprowadzi do sprzedaży limitowaną wersję modelu i30 N Project C. To lżejsza, niższa i bardziej agresywna odmiana modelu i30 Hatchback N.Fot. Hyundai
Hyundai wprowadzi do sprzedaży limitowaną wersję modelu i30 N Project C. To lżejsza, niższa i bardziej agresywna odmiana modelu i30 Hatchback N.

Hyundai i30 N Project C powstał na bazie modelu i30 Hatchback, jednak został opracowany całkowicie od podstaw. Zastosowano elementy wykonane z kompozytów wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), które pokryto bezbarwnym lakierem, aby podkreślić sploty włókien węglowych.

Hyundai wyjaśnia, dlaczego w nazwie auta użyto litery C. Po pierwsze od Area C, czyli toru dla sportowych samochodów w centrum badawczo-rozwojowym Namyang. Po drugie od carbon fibre (ang. włókna węglowe), a także od center of gravity (ang. środek ciężkości), który w i30 N Project C znajduję się o 8,8 mm niżej w porównaniu z i30 N.

Przedni splitter, tylny dyfuzor, maska, oraz progi ze znaczkiem N wykonane zostały z CFRP, dzięki czemu samochód jest nie tylko lżejszy, ale także ma lepszy docisk podczas jazdy z większymi prędkościami. Pomimo większej powierzchni czołowej oraz mniejszego prześwitu współczynnik oporu niezmiennie wynosi 0,32, jak w i30 N. Natomiast elementy pakietu aerodynamicznego przyczyniają się do jeszcze szybszego i pewniejszego pokonywania zakrętów.

Wykorzystując włókna węglowe w masce (-7,2 kg), bocznych progach (-499 gramów każdy), przednim splitterze (+240 gramów funkcja aerodynamiczna i dobry wygląd), tylnym dyfuzorze (-386 gramów), a także lżejsze przednie kubełkowe fotele Sabelt® z plecami z CFRP (-7,5 kg każdy), udało się znacząco zredukować wagę tych elementów.

Ponadto Kute felgi OZ Racing znacząco przyczyniają się do redukcji masy nieresorowanej. Imponujące 19-calowe obręcze odpowiadają za redukcję 22 kg masy pojazdu.

Dzięki zastosowaniu krótszych sprężyn oraz nowym nastawom zawieszenia i30 N Project C ma mniejszy o 6 mm prześwit niż i30 N, a jego środek ciężkości znajduje się o 8,8 mm niżej. Tylne zawieszenie, w którym w większym stopniu zastosowano aluminium jest lżejsze o 4,66 kg. Project C ma także tylną rozpórkę, która zapewnia większą sztywność nadwozia i pomaga przy jeździe z dużymi prędkościami oraz przy przenoszeniu obciążenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Moc silnika wynosi 275 KM, a moment obrotowy 378 Nm, podobnie jak i30 N Performance, jednakże mniejsza masa samochodu wpływa pozytywnie na prowadzenie, a także lepsze informacje zwrotne z układu kierowniczego.
Wszystkie tryby jazdy zostały specjalnie skalibrowane dla wersji Project C, a tryby Sport oraz N zapewniają kierowcom lepsze bezpośrednie sprzężenie zwrotne oraz jeszcze lepszy efekt z jazdy.

We wnętrzu i30 N Project C została zastosowana Alcantara®, najbardziej widoczna wokół kierownicy, hamulca ręcznego i dźwigni ręcznej zmiany biegów. Wyróżnia się również szczotkowana aluminiowa gałka zmiany biegów w kształcie głowicy tłoka.

Takie detale, jak zaciski lub pasy bezpieczeństwa, mają ciemnopomarańczowy kolor, podobnie jak przyciski trybu jazdy na kierownicy wielofunkcyjnej. Ponadto i30 N Project C można rozpoznać po plakietce z indywidualnym numerem egzemplarza we wnętrzu po stronie pasażera.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty