Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai RM20e Racing Midship. Zelyktryfikowany samochód wyścigowy

Mariusz Michalak
Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020.Fot. Hyundai
Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020.Fot. Hyundai
Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020.

Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego.

Platforma RM stanowi dla inżynierów swoiste „laboratorium na kołach”, służące do testowania wyczynowych technologii, przy doskonałym czuciu drogi przy wszystkich prędkościach i warunkach jazdy. Odpowiednie zbilansowanie i przyczepność są niezbędne, aby w pełni wykorzystać 810 KM i 960 Nm momentu obrotowego RM20e na różnych nawierzchniach.

W 2012 roku Hyundai rozpoczął projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR. Miał on swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Dane techniczne RM20e

  • Koncept

    • Tylnonapędowy z centralnie umieszczonym silnikiem
    • Napęd zelektryfikowany
  • Nadwozie

    • Dwuosobowe, dwudrzwiowe (bazujące na modelu Veloster N)
  • Układ napędowy

    • Silnik umieszczony centralnie
    • Tylna oś napędowa, elektryczna
  • Aerodynamika

    • Przedni splitter
    • Tylny spoiler
    • Tylny dyfuzor 
  • Silnik

    • silnik i inwerter wykorzystujący napięcie 800V
    • maksymalna moc układu 596 kW (4 x 148 kW) (dostępna przez 20 sekund)
    • maksymalny moment obrotowy układu 960 Nm (4 x 240 Nm)
  • Skrzynia biegów

    • Reduktor z jednym przełożeniem 1:5.67
    • Koła zębate z prostymi zębami
  • Bateria

    • Pojemność: 60 kWh; moc szczytowa: 600 kW
    • Napięcie nominalne: 605 V; napięcie szczytowe: 705 V
    • Baterie zanurzone w cieczy
    • Zdolność do ładowania z napięciem 800V
  • Prędkość maksymalna

    • 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
  • Zawieszenie

    • Kolumny MacPhersona z przodu
    • Podwójne wahacze z tyłu
    • Z regulacją twardości i geometrii
  • Amortyzatory

    • Konwencjonalne amortyzatory gazowe 
  • Hamulce

    • 6-tłoczkowe z przodu
    • 4-tłoczkowe z tyłu
    • Mechaniczny ręczny
  • System ABS

    • Motorsport ABS M5 (Bosch)
  • Wspomaganie układu kierowniczego

    • Elektryczne
  • Kierownica

    • Z modelu Veloster N TCR (z łopatkami) 
  • Wymiary (mm)

    • 4 319 (długość)
    • 1 945 (szerokość)
    • 1 354 (wysokość)
    • 2 672 (rozstaw osi)
    • 899 (zwis przedni)
    • 748 (zwis tylny)
    • 80 (prześwit)
  • Wnętrze

    • Sportowe fotele Sabelt® z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa
    • Zestaw wskaźników dedykowane do napędu elektrycznego
  • Koła

    • 19” X 10” z oponami 265/35R19 (przód)
    • 20” X 11” z oponami 305/30R20 (tył)
    • Jednoczęściowe, lekkie kute felgi aluminiowe
    • Większe, poszerzone nadkola

 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy model Skody

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty