Hyundai Santa Fe. Ile kosztuje nowość? Sprawdzamy wersje wyposażenia

Mariusz Michalak
Hyundai Santa Fe Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid. Fot. Hyundai
Hyundai Santa Fe Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid. Fot. Hyundai
Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid.

Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki Hyundai. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku.

Całkowita długość, szerokość i wysokość zostały zwiększone w porównaniu do poprzednika. W wyniku zmiany platformy nowy Santa Fe oferuje dodatkowe trzy centymetry przestrzeni na nogi w drugim rzędzie i dodatkowe cztery centymetry przestrzeni na nogi w trzecim rzędzie. Powiększeniu uległa także pojemność bagażnika.

Hyundai Santa Fe. Nowe układy napędowe

Hyundai Santa Fe Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także
Hyundai Santa Fe

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid.

Fot. Hyundai

Nowy topowy SUV Hyundaia otrzymał całkowicie nową gamę jednostek napędowych. Znane z poprzednika silniki Diesla 2.0 i 2.2 CRDI, generujące od 185 do 200 koni mechanicznych zostały zastąpione przez napęd hybrydowy i nowy silnik wysokoprężny. Nowe mocniejsze układy napędowe osiągają moc od 202 do 235 KM, a dzięki poprawie wydajności, jednocześnie zużywają mniej paliwa.

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik Smartstream 1.6 T-GDi o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej w zależności od wersji trafia na przednią oś lub wszystkie koła. Wersja przednio napędowa rozpędza się do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Porównując bazowe napędu czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest aż 1,4 sekundy lepszy od poprzednika. Spalanie średnie wynosi od 6,4 do 6,9 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 146 do 157 g/km. Wersja z napędem na cztery koła rozpędza się do 100 km/h w 9,1 sekundy i także osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Natomiast spalanie średnie wynosi od 6,9 do 7,6 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 157 do 172 g/km. Zastosowanie napędu hybrydowego nie wpłynęło na obniżenie walorów użytkowych samochodu, który umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kilogramów.

Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium, co spowodowało redukcję masy o 19,5 kg. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem nowej 8-biegowej skrzyni DCT. Prędkość maksymalna tej wersji silnikowej wynosi 205 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Spalanie tej jednostki wynosi od 6,7 do 6,9 litra na 100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie od 176 do 181 g/km. Samochód wyposażony w nową jednostkę napędową można wykorzystywać do holowania przyczep nawet o masie 2500 kg, czyli aż o 500 kg cięższych niż wcześniej.

Dzięki zastosowaniu nowych efektywnych i oszczędnych układów napędowych udało się poprawić osiągi, elastyczność i zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. W porównaniu do poprzednika emisja jest niższa od 6,2 do aż 17,5 procent, w zależności od wybranego układu napędowego i wersji wyposażenia.

Hyundai Santa Fel Do wyboru trzy wersje wyposażenia – Premium, Executive i Platinum

Hyundai Santa Fe Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także
Hyundai Santa Fe

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid.

Fot. Hyundai

Wszystkie wersje standardowo występują w wariancie pięcioosobowym, natomiast wariant siedmioosobowy oferowany jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych, niezależnie od wersji. Wariant 7-osobowy na wyposażeniu posiada ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB.

Hyundai Santa Fe Premium

Ceny bazowej wersji Premium zaczynają się już od 165 900 złotych za samochód w napędem hybrydowym i napędem na dwa koła. Warto zauważyć, że cena podstawowa nowego modelu jest niższa aż o 9 500 złotych, a ponadto nowy Santa Fe oferuje znacznie bogatsze wyposażenie standardowe.

W porównaniu do poprzednika na pokładzie znajdują się system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z 8” kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystent podążania na pasie ruchu (LFA), lusterka składane elektrycznie, a także reflektory LED.

Ponadto w wersji wyposażenia Premium występuje automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujnik deszczu, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe 17” oraz system Bluetooth z funkcją wybierania głosowego.

Pakiet Drive umożliwia dokupienie elektrycznie sterowanych foteli przednich, regulacji wysokości fotela pasażera oraz systemu monitorowania tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA) za kwotę 3 500 złotych.

Hyundai Santa Fe Executive

Hyundai Santa Fe Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także
Hyundai Santa Fe

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid.

Fot. Hyundai

Wersja Executive jest dostępna od 193 900 złotych w niskoemisyjnej odmianie Hybrid, która także może pochwalić się bogatszym wyposażeniem w porównaniu do poprzedniego modelu.

W odróżnieniu od poprzednika w wersji Executive występuje aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), system kamer 360° (BVM), system monitorowanie tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), tapicerka skórzana, deska rozdzielcza wykończona skórą, oświetlenie nastrojowe, cyfrowe zegary z 12” wyświetlaczem, podgrzewane tylne fotele, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, a także żaluzje w tylnych drzwiach.

Dodatkowo w wersji Executive pojawia się asystent kontroli zjazdu (DBC), elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, możliwość wyboru trybu jazdy, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, reflektory projekcyjne Bi-LED, tylne światła typu LED, asystent świateł drogowych (HBA), oświetlenie powitalne, przyciemniane szyby tylne, chromowane klamki zewnętrzne i osłona chłodnicy, a także elektrycznie regulowany fotel kierowcy.

Pakiet Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, fabryczna nawigacja, łączność Bluelink, system Premium Audio Krell z centralnym głośnikiem i wzmacniaczem został wyceniony na 7 000 złotych.

Pakiet Tech, który oferuje inteligentną klapę bagażnika, wyświetlacz Head-Up (wskazania na szybie), fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach i elektrycznie wysuwanym podparciem ud oraz wentylowane fotele przednie, dostępny jest w cenie 10 000 złotych.

Hyundai Santa Fe Platinum

Hyundai Santa Fe Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także
Hyundai Santa Fe

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid.

Fot. Hyundai

Topowa wersja Platinum z napędem hybrydowym została wyceniona na 213 900 zł. Natomiast odmiana z silnikiem wysokoprężnym, która występuje tylko z poziomem wyposażenia Platinum kosztuje 235 900 zł, czyli o 9 700 złotych mniej niż poprzednik z silnikiem 2.2 CRDI. Uwzględniając fakt, że nowy model dysponuje wyposażeniem, które w poprzedniku wymagało dokupienia wycenionego na 15 000 złotych pakietu Inspiration, nowy model w tej wersji jest tańszy aż o prawie 25 000 złotych, a przy tym posiada bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Wyposażenie Platinum składa się z elementów wersji Executive oraz pakietów Navi oraz Tech, a także system monitorowania poziomu koncentracji uwagi kierowcy (DAW), systemu bezpiecznego wysiadania (SEA), systemu ostrzegani o znakach ograniczenia prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), gniazdka elektrycznego 220V, samopoziomującego zawieszenia tylnej osi oraz 19-calowych felg aluminiowych dla wersji hybrydowej lub 20-calowych dla wersji 2.2 CRDI.

Wersje Platinum oraz Executive są dostępne również z elektrycznie sterowanym oknem dachowym, które oferowane jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych.

Od 2021 roku nowy Santa Fe będzie dostępny z opcjonalny pakietem Luxury nadającym bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni. W ofercie pojawią się także asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA) i zdalny asystent parkowania (RSPA), a także wyjątkowo oszczędna i jednocześnie dynamiczna odmiana hybrydowa Plug-in.

Wraz pojawieniem się nowego Santa Fe w polskich salonach, gama modeli SUV stała się w pełni zelektryfikowana. Wszystkie SUV-y Hyundai, czyli Santa Fe, Tucson i Kona są dostępne w wersji hybrydowej. Ponadto Hyundai oferuje polskim Klientom samochody z napędem hybrydowym 48V, hybrydowym Plug-in oraz elektrycznym, zapewniając najszerszy wybór napędów zelektryfikowanych.

Nowy Hyundai Santa Fe tak jak wszystkie modele marki objęty jest bezkonkurencyjnymi warunkami gwarancji. Okres ochrony gwarancyjnej oraz bezpłatnej usługi assistance wynosi 5 lat bez limitu kilometrów.

 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Jeep Compass

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty