Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38788 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Hyundai Santa Fe. Ile kosztuje nowość? Sprawdzamy wersje wyposażenia

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Hyundai Santa Fe 

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid. 

Fot. Hyundai Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid.

Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki Hyundai. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku.

Całkowita długość, szerokość i wysokość zostały zwiększone w porównaniu do poprzednika. W wyniku zmiany platformy nowy Santa Fe oferuje dodatkowe trzy centymetry przestrzeni na nogi w drugim rzędzie i dodatkowe cztery centymetry przestrzeni na nogi w trzecim rzędzie. Powiększeniu uległa także pojemność bagażnika.

Hyundai Santa Fe. Nowe układy napędowe

Hyundai Santa Fe 

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid. 

Fot. HyundaiNowy topowy SUV Hyundaia otrzymał całkowicie nową gamę jednostek napędowych. Znane z poprzednika silniki Diesla 2.0 i 2.2 CRDI, generujące od 185 do 200 koni mechanicznych zostały zastąpione przez napęd hybrydowy i nowy silnik wysokoprężny. Nowe mocniejsze układy napędowe osiągają moc od 202 do 235 KM, a dzięki poprawie wydajności, jednocześnie zużywają mniej paliwa.

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik Smartstream 1.6 T-GDi o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej w zależności od wersji trafia na przednią oś lub wszystkie koła. Wersja przednio napędowa rozpędza się do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Porównując bazowe napędu czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest aż 1,4 sekundy lepszy od poprzednika. Spalanie średnie wynosi od 6,4 do 6,9 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 146 do 157 g/km. Wersja z napędem na cztery koła rozpędza się do 100 km/h w 9,1 sekundy i także osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Natomiast spalanie średnie wynosi od 6,9 do 7,6 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 157 do 172 g/km. Zastosowanie napędu hybrydowego nie wpłynęło na obniżenie walorów użytkowych samochodu, który umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kilogramów.

Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium, co spowodowało redukcję masy o 19,5 kg. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem nowej 8-biegowej skrzyni DCT. Prędkość maksymalna tej wersji silnikowej wynosi 205 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Spalanie tej jednostki wynosi od 6,7 do 6,9 litra na 100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie od 176 do 181 g/km. Samochód wyposażony w nową jednostkę napędową można wykorzystywać do holowania przyczep nawet o masie 2500 kg, czyli aż o 500 kg cięższych niż wcześniej.

Zobacz także: Rząd tylnymi drzwiami chce podnieść podatki?

Dzięki zastosowaniu nowych efektywnych i oszczędnych układów napędowych udało się poprawić osiągi, elastyczność i zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. W porównaniu do poprzednika emisja jest niższa od 6,2 do aż 17,5 procent, w zależności od wybranego układu napędowego i wersji wyposażenia.

Hyundai Santa Fel Do wyboru trzy wersje wyposażenia – Premium, Executive i Platinum

Hyundai Santa Fe 

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid. 

Fot. HyundaiWszystkie wersje standardowo występują w wariancie pięcioosobowym, natomiast wariant siedmioosobowy oferowany jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych, niezależnie od wersji. Wariant 7-osobowy na wyposażeniu posiada ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB.

Hyundai Santa Fe Premium

Ceny bazowej wersji Premium zaczynają się już od 165 900 złotych za samochód w napędem hybrydowym i napędem na dwa koła. Warto zauważyć, że cena podstawowa nowego modelu jest niższa aż o 9 500 złotych, a ponadto nowy Santa Fe oferuje znacznie bogatsze wyposażenie standardowe.

W porównaniu do poprzednika na pokładzie znajdują się system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z 8” kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystent podążania na pasie ruchu (LFA), lusterka składane elektrycznie, a także reflektory LED.

Ponadto w wersji wyposażenia Premium występuje automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujnik deszczu, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe 17” oraz system Bluetooth z funkcją wybierania głosowego.

Pakiet Drive umożliwia dokupienie elektrycznie sterowanych foteli przednich, regulacji wysokości fotela pasażera oraz systemu monitorowania tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA) za kwotę 3 500 złotych.

Hyundai Santa Fe Executive

Hyundai Santa Fe 

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid. 

Fot. HyundaiWersja Executive jest dostępna od 193 900 złotych w niskoemisyjnej odmianie Hybrid, która także może pochwalić się bogatszym wyposażeniem w porównaniu do poprzedniego modelu.

W odróżnieniu od poprzednika w wersji Executive występuje aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), system kamer 360° (BVM), system monitorowanie tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), tapicerka skórzana, deska rozdzielcza wykończona skórą, oświetlenie nastrojowe, cyfrowe zegary z 12” wyświetlaczem, podgrzewane tylne fotele, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, a także żaluzje w tylnych drzwiach.

Dodatkowo w wersji Executive pojawia się asystent kontroli zjazdu (DBC), elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, możliwość wyboru trybu jazdy, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, reflektory projekcyjne Bi-LED, tylne światła typu LED, asystent świateł drogowych (HBA), oświetlenie powitalne, przyciemniane szyby tylne, chromowane klamki zewnętrzne i osłona chłodnicy, a także elektrycznie regulowany fotel kierowcy.

Pakiet Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, fabryczna nawigacja, łączność Bluelink, system Premium Audio Krell z centralnym głośnikiem i wzmacniaczem został wyceniony na 7 000 złotych.

Pakiet Tech, który oferuje inteligentną klapę bagażnika, wyświetlacz Head-Up (wskazania na szybie), fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach i elektrycznie wysuwanym podparciem ud oraz wentylowane fotele przednie, dostępny jest w cenie 10 000 złotych.

Hyundai Santa Fe Platinum

Hyundai Santa Fe 

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid. 

Fot. HyundaiTopowa wersja Platinum z napędem hybrydowym została wyceniona na 213 900 zł. Natomiast odmiana z silnikiem wysokoprężnym, która występuje tylko z poziomem wyposażenia Platinum kosztuje 235 900 zł, czyli o 9 700 złotych mniej niż poprzednik z silnikiem 2.2 CRDI. Uwzględniając fakt, że nowy model dysponuje wyposażeniem, które w poprzedniku wymagało dokupienia wycenionego na 15 000 złotych pakietu Inspiration, nowy model w tej wersji jest tańszy aż o prawie 25 000 złotych, a przy tym posiada bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Wyposażenie Platinum składa się z elementów wersji Executive oraz pakietów Navi oraz Tech, a także system monitorowania poziomu koncentracji uwagi kierowcy (DAW), systemu bezpiecznego wysiadania (SEA), systemu ostrzegani o znakach ograniczenia prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), gniazdka elektrycznego 220V, samopoziomującego zawieszenia tylnej osi oraz 19-calowych felg aluminiowych dla wersji hybrydowej lub 20-calowych dla wersji 2.2 CRDI.

Wersje Platinum oraz Executive są dostępne również z elektrycznie sterowanym oknem dachowym, które oferowane jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych.

Od 2021 roku nowy Santa Fe będzie dostępny z opcjonalny pakietem Luxury nadającym bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni. W ofercie pojawią się także asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA) i zdalny asystent parkowania (RSPA), a także wyjątkowo oszczędna i jednocześnie dynamiczna odmiana hybrydowa Plug-in.

Wraz pojawieniem się nowego Santa Fe w polskich salonach, gama modeli SUV stała się w pełni zelektryfikowana. Wszystkie SUV-y Hyundai, czyli Santa Fe, Tucson i Kona są dostępne w wersji hybrydowej. Ponadto Hyundai oferuje polskim Klientom samochody z napędem hybrydowym 48V, hybrydowym Plug-in oraz elektrycznym, zapewniając najszerszy wybór napędów zelektryfikowanych.

Nowy Hyundai Santa Fe tak jak wszystkie modele marki objęty jest bezkonkurencyjnymi warunkami gwarancji. Okres ochrony gwarancyjnej oraz bezpłatnej usługi assistance wynosi 5 lat bez limitu kilometrów.

 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Jeep Compass

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • santa (gość)

    Duże auto, a na takie teraz jest popyt

  • kevin (gość)

    Jak szukałbym dużego auta to raczej land cruisera, japończycy wiedza jak to robić i nadal pod maska można znaleźć fajne jednostki

  • mxn (gość)

    W publikacji są błędy. Silnik elektryczny nie może mieć 44kW (ponad 60 KM), może 14kW, czyli 21 KM. Wtedy suma wszystkiego prawie by się zgadzała...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai Santa Fe zdjęcia

Hyundai Santa Fe dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai Santa Fe Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł