Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 35559 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Hyundai Terracan

Data publikacji: Autor: (w)

 Hyundai wprowadza na polski rynek nowy samochód terenowy. Terracan to kolejny pojazd Hyundai a z napędem na cztery koła. Pierwszy był galloper, produkowany od 1991 roku, na bazie mitsubishi pajero.

Terracan debiutował w 1999 roku w Korei. W Europie został pokazany półtora roku temu na wystawie w Genewie. Tutaj wystąpił już europejskim imieniem. Terracan znaczy "władca ziemi". Nazwa powstała ze złożenia słów "terra" (ziemia) i "khan" (władca). Nowy terenowiec Hyundaia został zaprojektowany od podstaw w centrum badawczo-rozwojowym w Namyang. Konstrukcyjnie auto wywodzi się od gallopera, ale - jak podkreślają specjaliści - jest to pod każdym względem nowoczesny pojazd. Podobnie jak galloper, terracan ma nadwozie zbudowane na ramie nośnej, co jest charakterystyczne dla rasowych samochodów terenowych.

We wnętrzu zwraca uwagę ergonomiczny kształt foteli. Tylne siedzenia są dzielone w stosunku 60:40, mają składane oparcie i siedzisko, co umożliwia powiększenie przestrzeni bagażowej i przewożenie dużych ładunków. Duża powierzchnia szyb zapewnia kierowcy dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Terracan ma napęd na cztery koła (4WD) z systemem ATT (Active Torque Transfer - aktywne przeniesienie momentu napędowego). Podczas jazdy szosowej system ten dostarcza moment napędowy na koła osi tylnej. W chwili pojawienia się poślizgu tych kół lub w czasie jazdy w trudnym terenie czy niesprzyjających warunkach pogodowych, system automatycznie przekazuje część momentu napędowego także do kół osi przedniej, aby zapewnić stabilną i bezpieczną jazdę.
W ekstremalnych warunkach terenowych kierowca może zwiększyć skuteczność napędu na cztery koła wybierając tryb jazdy "low", który zapewnia większe przełożenia i stały napęd kół osi przedniej i tylnej.

Samochód wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, co poprawia przenoszenie napędu przez koła osi tylnej w przypadku, gdy jedno z nich traci przyczepność.

Pierwotnie koreański terenowiec musiał się zadowalać jednym silnikiem. Był to 2,5-litrowy diesel o mocy 103 KM. Na Europę otrzymał dwie jednostki napędowe: 2.9 CRDi i 3.5 V6 DOHC. Pierwsza z tych jednostek to silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Druga jednostka to 6-cylindrowy silnik benzynowy.

Terracan z silnikiem diesla jest wyposażony w manualną, 5-biegową skrzynię biegów. Wersja z silnikiem benzynowym przekazuje napęd za pośrednictwem automatycznej 4-biegowej przekładni.

Nadwozie terracana zostało wzmocnione w miejscach szczególnie podatnych na uszkodzenia, jak drzwi, zderzaki i rama nośna. W standardzie znajduje się poduszka powietrzna kierowcy i pasażera. Ponadto auto jest wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe zamocowane przy kołach przednich i tylnych, system ABS z EBD (automatyczny rozdział siły hamowania).

Terracan w wersji podstawowej jest dość bogato wyposażony. 16-calowe obręcze z lekkich stopów, automatyczna klimatyzacja z nawiewem na tylne siedzenia, szyby elektryczne z przodu i z tyłu, podgrzewane lusterka regulowane elektrycznie, przednie fotele ogrzewane - to krótki wyimek z długiej listy standardowego wyposażenia. Właśnie bogatszym wyposażeniem i niższą ceną walczą producenci koreańskich samochodów o miejsce na rynku zdominowanym przez renomowane marki.

W salonach hyundai terracan 2.9 CRDi kosztuje 135 tys. zł, natomiast hyundai terracan 3.5 V6 DOHC AT - 149.000 zł.

Dane techniczne i eksploatacyjne

Silnik 2.9 CRDi 3.5 V6 DOHC AT
Pojemność skokowa (ccm) 2.902 (4 cyl.) 3.497 (6 cyl.)
Moc maksymalna (kW/KM/obr.) 10/150/3800 143/195/5500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr.) 333/2000 294/3000
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 13,7 10,5
Prędkość maksymalna (km/h) 166 178
Zużycie paliwa (l/100 km)
miasto 10,5 20,5
za miastem 7,5 12,1
średnio 8,6 15,2
Wymiary (dł/szer./wys. - mm) 4 710/1 860/1 840
Masa całkowita 2590 2550
Rozstaw osi (mm) 2 750
Pojemność bagażnika (l) 1 170/2 000
Pojemność zbiornika paliwa (l) 75
Właściwości terenowe
kąt natarcia (Ą) 30
kąt zejścia (Ą) 25
kąt rampowy (Ą) 22
minimalny prześwit (mm)
oś przednia 225
między posiami 216
oś tylna 205

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • gumisz (gość)

    za niską cene mam auto nieustępujące w niczym pajero lub jeep niemówie o land bo cena toyoty niejest adekwatna do jakość

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai Terracan dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł