Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai Tucson. Co ma do zaoferowania nowa generacja?

Mariusz Michalak
Hyundai Tucson Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundaia. Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie.Fot. Hyundai
Hyundai Tucson Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundaia. Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie.Fot. Hyundai
Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundaia. Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie.

Hyundai Tucson. Wygląd zewnętrzny

Tucson nowej generacji jest pierwszym SUV-em marki Hyundai, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu marki zwanej Sensuous Sportiness. Samochód otrzymał większy i szerszy korpus niż jego poprzednik.Jego stylistykajest inspirowana koncepcyjnym SUV-em Hyundai Vision T, który został zaprezentowany na targach AutoMobility Los Angeles 2019. Sportową sylwetkę Tucsona podkreśla chromowana listwa o parabolicznym kształcie zakończona ostrymi krawędziami, która zaczyna się od lusterek bocznych, a kończy na słupku C.To także pierwszy model Hyundaia, w którym zastosowano ukryte tylne wycieraczki, umieszczone pod spojlerem. Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal.

Hyundai Tucson. Co we wnętrzu? 

Hyundai Tucson Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundaia. Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów
Hyundai Tucson

Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundaia. Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie.

Fot. Hyundai

Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterowa za pomocą dotyku. Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników. W ten sposób uporządkowano powierzchnię i zwiększono poczucie przestronności.

Pasażerowie mogą cieszy się przyjemnym nastrojowym oświetleniem, które znajduje się w dwóch bocznych kieszeniach konsoli środkowej, w kieszeniach drzwi i wokół podkładki do indukcyjnego ładowania smartfonów. Oferuje 64 konfigurowalne kolory i 10 poziomów jasności, aby dopasować się do każdego nastroju, dając więcej możliwości personalizacji.

Ponadto można wybierać spośród trzech tonacji wykończenia wnętrza z tapicerką materiałową lub skórzaną, w tym jednokolorowej czarnej, dwukolorowej czarno-beżowej oraz Teal. Pakiet Teal zawiera czarne fotele z turkusowymi przeszyciami na siedzeniach, podłokietniku i dźwigni zmiany biegów. Turkusowe wstawki tekstylne znajdują się również na desce rozdzielcze i panelach drzwi.

Hyundai Tucson. Technologia i łączność

W pełni cyfrowy dualny kokpit składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i 10,25-calowego ekranu systemu multimediów i nawigacji.

System multimedialny z 10,25 calowym ekranem dotykowym jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, który umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Ustawiony profil można przenieść do innych samochodów marki Hyundai oferujących tę samą funkcję.

Hyundai Tucson Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundaia. Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów
Hyundai Tucson

Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundaia. Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie.

Fot. Hyundai

Jeśli kierowca musi zaparkować samochód w promieniu od 200 metrów do dwóch kilometrów od celu podróży, można włączy nawigację w trybie pieszym, aby wznowi jej prowadzenie w aplikacji Bluelink na smartfonie.

Tucson to pierwszy Hyundai wyposażony w system klimatyzacji z technologią Multi-Air, która składa się z połączenia bezpośrednich i pośrednich otworów wentylacyjnych do klimatyzacji i ogrzewania. Gdy tryb Multi-Air jest aktywny, powietrze jest dostarczane nie tylko przez standardowe nawiewy, lecz także uwalniane przez małe otwory w przednich panelach.

Tucson Nowej Generacji został wyposażony w asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), który uruchamia alarm, gdy zbliża się niebezpieczeństwo kolizji z samochodami, rowerami lub pieszymi. Gdy kierowca nie zareaguje i nie zahamuje w odpowiednim czasie, system automatycznie steruje hamulcami, aby uniknąć wypadku. Po raz pierwszy w Tucsonie, system FCA obejmuje teraz funkcję Junction Turning, która rozszerza zakres ochrony o kolizje na skrzyżowaniach.

Hyundai Tucson. Gama silników

Nowy Tucson oferuje trzy opcje zelektryfikowanych układów napędowych i dwa silniki spalinowe wraz z czterema skrzyniami biegów.

Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika Smartstream o pojemności 1,6 litra T-GDI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW oraz polimerowego akumulatora litowo-jonowo o pojemności 1,49 kWh. Występuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) i jest dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. Jest to najmocniejszy system w gamie całkowicie nowego układu napędowego Tucsona, z łączną mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm, co oznacza, że oferuje niską emisję spalin bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy.

Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:

  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
  • 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła

Hyundai połączył swoją 48-woltową technologię hybrydową z 150-konnym silnikiem 1,6 T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Kolejną opcją jest 1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.

Silnik 1.6 T-GDI Smartstream będzie wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai. CVVD optymalizuje osiągi silnika i oszczędność paliwa, będąc jednocześnie przyjaznym dla środowiska. Technologia sterowania zaworami reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy. Jest to jedyny system, który w zależności od warunków może zmienia czas otwarcia zaworu podczas jazdy.

Klienci będą mogli wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych bliżej rynkowego debiutu, który nastąpi w 2021 roku.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty